Marcus1

Stamgast
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 41Likes

Motorola Vodafone probleem met gebruik ING app met 4G

Ik kan met mijn Motorola One de ING app niet gebruiken met 4G, alleen met Wifi. Is er al een oplossing gevonden voor dit probleem?

Uitgelicht
Teun Z

Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik had erg genoeg hetzelfde probleem. Super irritant om er op een fout moment achter te komen.

De vraag bij ING gelegd en ook toegelicht dat ik alle trucjes al had geprobeerd zoals de app herinstalleren buiten WIFI om, 4G instellingen wijzigen waarbij inlog en wachtwoord op de 4G als "vodafone" ingesteld zou zijn etc. Niets hielp. 2 weken later een mail van ING gekregen en het heeft het probleem opgelost. Hun stappenplan was:

 

Klik op lees meer voor het volledige Stappenplan

Lees meer
  • Schakel Wi-Fi uit.
  • Ga naar ‘Instellingen’ van uw telefoon.
  • Ga naar ‘Netwerk en Internet’.
  • Ga naar ‘Mobiel Netwerk’.
  • Ga naar ‘Voorkeurs netwerk type’.
  • Standaard is de volgende optie ingesteld, namelijk: ‘4G, 3G en 2G’.
  • Kies hierbij alleen voor: ‘Alleen 3G’ (of 3G/2G).
  • Vervolgens kunt u het menu van de instellingen verlaten.
  • Open de Mobiel Bankieren App. Let op! Het kan zijn dat u nog steeds de melding ‘Geen netwerk’ krijgt, maar dit heeft te maken met het feit dat het 3G netwerk officieel niet meer beschikbaar is bij Vodafone.
  • Sluit vervolgens de Mobiel Bankieren App.
  • Ga opnieuw naar ‘Instellingen’ van uw telefoon om vervolgens weer naar ‘Voorkeurs netwerk type’ te gaan.
  • Switch vervolgens terug naar de optie: ‘4G, 3G en 2G’.
  • Verlaat wederom het menu van de instelling.
  • Open opnieuw de Mobiel Bankieren App. De app zal nu ook werken via uw 4G netwerkverbinding.

Klinkt heel raar, en ook onder het mom van  "Waarom zou dit wel werken, en de telefoon opnieuw opstarten niet??". Geen idee. Maar dit heeft bij mij geholpen.

Kan met mijn motorola weer zonder wifi in de ING app!

323 Reacties 323
Marcus1
topicstarter
Stamgast
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 41Likes

Die falende Corona-Digidapp leverde mij twee weken geleden nog een groot probleem op.

Ron5

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Over Corona App gesproken. Het is mij diverse keren overkomen dat ik een rood kruis kreeg en elders weer een groen vinkje.

Ron5

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Alex,

Ik had al eerder mijn tijdelijke oplossing gemeld. Maar nu ik er over nadenk, het volgende. Als ik buiten bereik van WiFi ben (en gebruik moet maken van het mobiele netwerk) start ik mijn eigen ovpn server, waarmee ik dus op mijn thuisnetwerk kom. Niks WiFi dus, maar een verbinding achter mijn router! Zouden DHCP en/of DNS een rol spelen?

 

SenV

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Iemand anders in dit topic kwam ook al met deze vraag. Een DNS probleem zou idd kunnen verklaren waarom een app geen verbinding kan maken. Zelf gebruik ik nu ook buitenhuis VPN als ik de ING of DigiD app nodig heb.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 226Posts
  • 37Oplossingen
  • 90Likes

Alex,

Ik had al eerder mijn tijdelijke oplossing gemeld. Maar nu ik er over nadenk, het volgende. Als ik buiten bereik van WiFi ben (en gebruik moet maken van het mobiele netwerk) start ik mijn eigen ovpn server, waarmee ik dus op mijn thuisnetwerk kom. Niks WiFi dus, maar een verbinding achter mijn router! Zouden DHCP en/of DNS een rol spelen?

Zeker een goede suggestie! We zagen eerder in dit topic ook meldingen dat het wijzigen van de DNS (bij een Hotspot bijv.) of het gebruik van een VPN het verhielp. Details laat ik aan de oplosgroepen over, maar alles wordt uiteraard met ze gedeeld.

René van Buuren

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bij hetzelfde probleem alleen de oplossing werkt niet kan wel inloggen met 3g of 29

myferinga

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ik heb hetzelfde probleem. Zat tot twee maanden geleden bij Tele2 nu overgestapt naar Hollandsnieuwe. Vandaag wilde ik een fiets kopen via marktplaats in Amsterdam, kon ik niet betalen via de ING app. Hij opende niet de app. Geen wifi dus en geen tijd om op zoek te gaan naar deze rare oplossing van 2g. Echt belachelijk! Moet ik het geld gaan pinnen en cash betalen. Wat genant. En jullie zeggen dat t aan ING ligt. Ik heb een Motorola en eerder werkte het met tele 2 prima. Ik heb dus spijt van mij overstap en zou graag weer terug willen naar tele 2 en dus mijn contract ontbinden...ik hoor graag wat mogelijk is.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @myferinga 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Je kan alleen binnen 14 dagen, na aanvraag van je abonnement, nog opzeggen. Ga er vanuit dat je hier al overheen bent. Het is natuurlijk heel vervelend maar men is er mee bezig en laten we hopen dat het probleem snel is opgelost en dat alles weer naar behoren werkt. Daarnaast, maar dan is mijn gedachten hierover, is aankopen via marktplaats altijd beter om contant te doen en het producten op te halen. Dan weet je zeker dat je geen kat in de zak koopt. Is echt niet gênant hoor 😊😉

Weet dat ze er druk mee bezig zijn, het is zeker vervelend, maar het komt zeker goed. Is de fiets wel naar je zin? Want dat is natuurlijk ook super belangrijk. 

Als je echt grote klacht hierover hebt, neem dan contact op met de klachten afdeling. Misschien kunnen die nog iets voor je betekenen: https://www.vodafone.nl/support/contact/e-mail/ 

myferinga

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Nou uit dit antwoord haal ik juist dat er niet serieus mee wordt omgegaan, dus ja ik ga er zeker een klacht over indienen. Dit speelt al maanden lees ik uit deze topic. Verder blijkbaar heb je geen verstand van marktplaats want zij hebben een betaalfunctie die stukken veiliger is dan contant, dat is juist het ding. Beetje denigrerend hoe je reageert.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Ik reageer helemaal niet denigrerend. Geef netjes antwoord op je vraag over dit probleem en verwijs je zelfs nog naar de klachten pagina om daar je klacht in te dienen omdat je graag van je abonnement af wilt. Aangezien je bent overgestapt, jammer genoeg niet binnen de 14 dit probleem hebt ontdekt, is er misschien, en ik zeg misschien, nog een mogelijkheid om je klacht in te dienen en dat ze nog eens kijken naar of je je abonnement kan stoppen. Niet meer en niets minder! En het is super vervelend dat iedereen die Vodafone heeft, met een Motorola, dit probleem nog hebben. Daar had zeker al een oplossing voor mogen zijn en eigenlijk, maar daar ga ik weer, zou ik willen zeggen tegen Vodafone, als nieuwe klanten een abonnement afsluiten met een Motorola, waarschuw deze mensen dan even. Maar goed, zo denk ik daar dan weer over. 

En waarom mag ik mijn gedachten over online verkopen niet melden? Zeker niets denigrerend aan, ik geef mijn gedachten hierover en zou zelf liever contant betalen ipv via geld overmaken. Ook al zou het dan nog zo veilig zijn, wat wel meer bedrijven beloven en als je dan achteraf leest wat er allemaal fout kan gaan. En ik zeg niet dat het fout gaat bij marktplaats, dat hoor je me niet zeggen. Dat is gewoon mijn gedachten over iets online kopen en betalen, niets mis mee, ben vast nog van de oude stempel. Daarnaast vraag ik nog gewoon netjes aan je of je fiets bevalt.

Je kan het denigrerend vinden, maar als ik het zo terug lees is dat het zeker niet.

En toch wens ik je nog heel veel plezier met je nieuwe fiets!

Basgram

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Allemaggies dat je de energy hebt om maar door te lullen....

Janneman1

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Inderdaad wat een gel.l. En we zijn er mee bezig staat er al maanden......

Misschien is het beter om in vervolg te vermelden: we zijn er mee bezig om jullie aan het lijntje te houden!!!!

Ik denk er over na om alles bij Ziggo/Vodafone op te zeggen..... Zo klaar ben ik er mee.

Ben ook nog even in een fysieke winkel in Groningen geweest. Daar werd dood leuk gezegd: daarom hebben wij geen Motorola toestel in het assortiment!!!!!!

Vodafone heeft assortiment gewoon aangepast en Motorola in de ban gedaan.

 

 

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Nou @Janneman1, laat ik zeggen, als ik zo'n antwoord kreeg in de winkel, dan zou ik ook zeggen dat ik er helemaal klaar mee was. Jeetje zeg, zo'n antwoord is echt niet normaal! Ja, ik weet ook niet wat er aan de hand is, mij zeggen ze ook niets. Maar ik geef een ieder gelijk die zegt zo snel mogelijk over te willen stappen! En daarnaast zou ik iedereen adviseren om toch via de klachten site/pagina een klacht in te dienen en desnoods abonnement vermindering aanvragen en/of de keuze zetten dat ze hun abonnement niet kunnen nakomen om het contract te beëindigen. Of je er iets mee bereikt, dat weet ik ook niet, maar ik zou het er zeker niet bij laten zitten. Ik zeg bij deze niet dat je er iets mee bereikt of zo, maar wil wel aangeven dat Vodafone er iets aan moet doen!

Het maakt niet uit waar het probleem ligt, maar wees er eerlijk over en laat deze mensen niet in de kou zitten en doe er iets aan. Laten we hopen dat deze activiteit op deze topic Vodafone de ogen weer doet openen. Het lijkt wel of ze in slaap zijn gevallen 😤.

SenV

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Zou een custom ROM op een Motorola het probleem verhelpen? Iemand daar ervaring mee?

Marcus1
topicstarter
Stamgast
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 41Likes

Op die manier is Vodafone hier inderdaad lekker mee bezig..

Gewoon zelf geen Motorola meer verkopen maar nieuwe klanten die een sim-only abonnement afsluiten en een Motorola toestel hebben zijn nog steeds de dupe. Los van de oude klanten die domweg niet worden geholpen.

Vodafone is nooit serieus bezig geweest om dit probleem op te lossen. Anders was het al opgelost.

MartinK62

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

1. Er is nog steeds geen oplossing (topic starter oktober 2021!)

2. Het blijft helemaal stil vanuit Vodafone, ook PB's gestuurd zoals gevraagd. Niks op gehoord. 

3. De enige zichtbare reactie op het probleem van Vodafone is dus dat Motorola uit het assortiment is genomen. En daar heb ik nu even niks aan, ik zie eerder achteruitgang dan vooruitgang op dit probleem. 

 

Aangezien dit essentiële functionaliteit is voor me en ik niet langer wil afwachten ga ik dus *nu* óf van toestel veranderen óf van provider(netwerk). Guess which? 

 

Bye, Martin

 

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 226Posts
  • 37Oplossingen
  • 90Likes

Hi @MartinK62 en allen,

 

Allereerst excuus dat ik niet op je privébericht heb gereageerd. Alle informatie die we over dit onderwerp (ook privé) krijgen, wordt direct doorgestuurd naar de verantwoordelijke afdeling, maar een reactie dat ik dit had gedaan had natuurlijk wel gemoeten.

 

De reactie die in de winkel is gegeven is erg vreemd en opvallend en is zeker niet illustratief zoals we tegenover deze problemen staan; we zijn nog steeds hard aan de slag om dit probleem te fiksen. Inhoudelijk had ik heel graag meer informatie gehad, maar dat heb ik helaas op dit moment niet na de laatste navraag. Ik hoop spoedig een nieuwe update te hebben.

SenV

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

De CoronaCheck app werkt ook niet - handig als je op het vliegveld staat! Kom op Vodafone, doe wat!

ChristaB

Liefhebber
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Hi Janneman1,

Ook in een fysieke winkel in Amsterdam kreeg ik te horen dat er geen Motorola meer in het assortiment zit in verband met dit soort problemen. Lekker dan !

Wel onlangs een dagje in Duitsland geweest. Daar werkt alles nog steeds helemaal naar wens. Vodafone NL kan misschien even navragen hoe zij dat daar geregeld hebben.

Ron5

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Goede tip.  Als het in Duitsland wel werkt, zou ook Motorola wat meer druk kunnen uitoefenen.

Want ik heb nog nooit zo'n prettig mobiel gehad.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic