Marcus1

Stamgast
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 41Likes

Motorola Vodafone probleem met gebruik ING app met 4G

Ik kan met mijn Motorola One de ING app niet gebruiken met 4G, alleen met Wifi. Is er al een oplossing gevonden voor dit probleem?

Uitgelicht
Teun Z

Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik had erg genoeg hetzelfde probleem. Super irritant om er op een fout moment achter te komen.

De vraag bij ING gelegd en ook toegelicht dat ik alle trucjes al had geprobeerd zoals de app herinstalleren buiten WIFI om, 4G instellingen wijzigen waarbij inlog en wachtwoord op de 4G als "vodafone" ingesteld zou zijn etc. Niets hielp. 2 weken later een mail van ING gekregen en het heeft het probleem opgelost. Hun stappenplan was:

 

Klik op lees meer voor het volledige Stappenplan

Lees meer
  • Schakel Wi-Fi uit.
  • Ga naar ‘Instellingen’ van uw telefoon.
  • Ga naar ‘Netwerk en Internet’.
  • Ga naar ‘Mobiel Netwerk’.
  • Ga naar ‘Voorkeurs netwerk type’.
  • Standaard is de volgende optie ingesteld, namelijk: ‘4G, 3G en 2G’.
  • Kies hierbij alleen voor: ‘Alleen 3G’ (of 3G/2G).
  • Vervolgens kunt u het menu van de instellingen verlaten.
  • Open de Mobiel Bankieren App. Let op! Het kan zijn dat u nog steeds de melding ‘Geen netwerk’ krijgt, maar dit heeft te maken met het feit dat het 3G netwerk officieel niet meer beschikbaar is bij Vodafone.
  • Sluit vervolgens de Mobiel Bankieren App.
  • Ga opnieuw naar ‘Instellingen’ van uw telefoon om vervolgens weer naar ‘Voorkeurs netwerk type’ te gaan.
  • Switch vervolgens terug naar de optie: ‘4G, 3G en 2G’.
  • Verlaat wederom het menu van de instelling.
  • Open opnieuw de Mobiel Bankieren App. De app zal nu ook werken via uw 4G netwerkverbinding.

Klinkt heel raar, en ook onder het mom van  "Waarom zou dit wel werken, en de telefoon opnieuw opstarten niet??". Geen idee. Maar dit heeft bij mij geholpen.

Kan met mijn motorola weer zonder wifi in de ING app!

323 Reacties 323
JohnJ

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vorig jaar zomer met Motorola One Vision i.c.m. Vodafone abonnement hetzelfde probleem ontdekt (3 en 4G). Zou met update opgelost worden echter kreeg dit toestel geen update meer.

Vorig jaar nieuwe Motorola G100 aangeschaft nog steeds i.c.m. Vodafone abonnement hetzelfde probleem met dit nieuwe toestel. Door diverse instellingen aan te passen werkte via 5G kort. Daarna weer niet.

Omzetten op 2G, ING app openen, werkt dan echter hoger niet (3G op mijn adres niet aanwezig) Wel 4 en 5G maar daar werkt app niet op.

Vorig jaar contact gehad met ING maar die denken dat probleem bij Vodafone ligt. Helaas tot nu toe nog steeds niet opgelost.

Wifi en Roaming geen probleem. Vooral heel Irritant.

FL2602

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zelfde probleem hier met een motorola g8, alleen de ing app geeft problemen met 4g, die opent niet en meldt dat er geen internet is, de rest inclusief DigiD werkt wel. Omzetten naar 3g&2g om de ING app te gebruiken en daarna weer terug. Ik heb geen wifi (bewust) op kantoor, daarmee werkt ing dus wel. Hotspot via een apple toestel lost ook vaak het probleem op.

Ron5

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Voorlopige oplossing in afwachting van echte oplossing: Ik gebruik mijn Raspberry-vpn om op mijn eigen WiFi te komen als ik buiten de deur ben.

Dankers

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Sinds vorige week (12 feb '22)  heb ik dit probleem ook op mijn Moto G 5G.  De 2 mogelijke oplossingen (APN invullen, terug naar 3G dan weer 4G) werken helaas niet. ING gebeld en melden mij dat ze er niets aan kunnen doen en dat er ook geen zicht is op een structurele oplossing...☹️ Vodafone/Motorola/ING, neem dit probleem alsjeblieft serieus! 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 226Posts
  • 37Oplossingen
  • 90Likes

Hi all,

 

Wederom dank voor alle meldingen en/of aanvullingen. Ik had heel graag een concrete update gehad, maar die is er helaas nog niet. Ik laat het uiteraard direct weten als dat wel zo is.

CharlesJansen

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ga mijn gegevens via een Prive bericht proberen te sturen. 

Heb al maanden last van dit rpobleem.

Heel irritant.

 

gr

Charles

Basgram

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ik zou de moeite niet eens nemen ze doen er niks mee helaas ...

Janneman1

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Volledig mee eens👍🏻👍🏻👍🏻

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 226Posts
  • 37Oplossingen
  • 90Likes

Top dat je je hier meldt, @CharlesJansen, voorbeelden blijven welkom.

 

@Basgram en @Janneman1

Ik snap heel goed jullie scepsis. Zeker omdat dit al zo ontzettend lang speelt en het nog steeds niet is opgelost. Ik wil echter benadrukken dat we hier echt mee bezig zijn, voorbeelden worden nog steeds verzameld en ik hoop spoedig met nieuws te kunnen komen.

 

Voorbeelden blijven dan ook welkom, voornamelijk aanvullingen op het gebied van sites of apps die niet werken. Die mogen hier in het topic gemeld worden.

-DigiD (en alle sites die van deze omgeving gebruik maken zoals Mijn Overheid en verzekeringen)

-ING bankieren (zowel app als mijn.ing.nl)

-vanbon-sport.nl

-redbullshop (?)

Marcus1
topicstarter
Stamgast
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 41Likes

Alex, het probleem is al bijzonder lang bij Vodafone bekend. Met name als het gaat over de ING app.

Het gaat hier niet om incidenten maar om een structureel falen van Vodafone.

Dus je kunt nu wel een enquête gaan houden maar ik en vele anderen beschouwen dit als een afleidingsmanoeuvre.

Ik heb inmiddels een ander abonnement bij een andere provider afgesloten ( ik heb dual sim- mogelijkheid) puur om de belangrijkste apps te kunnen gebruiken. Vodafone moet zich echt diep schamen. Als mijn jaarcontract over een tijdje afloopt ben ik weg en ik kom nooit meer terug bij Vodafone. 

Bedenk goed dat ik hier reageer en dat in mijn plaats 100 anderen dat niet doen en zwijgend overstappen naar een betrouwbare provider.

 

Ga het probleem oplossen!!

Succes!

 

Dankers

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Heb er ook last van sinds vorige week.  Tip:  als workaround  kun je via 4G eerst een verbinding maken met een VPN-server/service, dan werkt de ING-app wel weer.

SL

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

De app van ICS De Bijenkorf creditcard werkt ook niet

scbos

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb (zakelijk) een Moto G10, eerst een G9. Op beiden werkt de ING app alleen met wifi, niet met 4G. Heb het stappenplan wat genoemd wordt geprobeerd, maar dat help niets.. Had gehoopt dat de G10 er geen last van zou hebben, maar helaas.

Houd me sterk aanbevolen voor een snelle oplossing.

Marcus1
topicstarter
Stamgast
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 41Likes

Beste, Vodafone is helaas niet bereid om dit probleem op te lossen. Ik en vele andere Motorola gebruikers zitten hier al bijna een jaar mee. Vodafone heeft een leveringsplicht en die komt zij niet na. Je kunt om die reden zonder extra kosten het contract met Vodafone opzeggen en overstappen naar een andere provider. Succes!

Albert 1

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Ik sta op het punt van overstappen, maar wacht hier nog heel even mee. Ik heb dit probleem ook bij Radar aangekaart. Mogelijk dat zij de betrokken partijen tot een oplossing weten te bewegen. Maar als dit te lang op zich laat wachten zal ook ik een andere provider kiezen.

MartinK62

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Werkt bij mij niet helaas (1 maart 2022)

RudyV

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb hetzelfde probleem. Kan met mijn moto g8 plus niet inloggen via 4g. Wel via wifi. Dit sinds enige tijd. Voorheen was het geen probleem. 

De workaround/oplossing 3g/2g werkt bij mij niet.

Marcus1
topicstarter
Stamgast
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 41Likes

Nogmaals, Alex en Cecilia, er zijn genoeg concrete voorbeelden aanwezig binnen deze correspondentie. Stap anders zelf over op een Motorola toestel om die problemen zelf te ondervinden. Dit zogenaamde onderzoek leidt helemaal nergens toe.

Ga dit probleem oplossen!

lonnie2205

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Blijft een hardnekkig probleem, en work arround werkt niet. Als telefoon van 4G af is komt al de optie inloggen via vingerprint ook al niet meer naar voren. (Verder zie DM)
ps. Waarom is deze info nodig ???
06-nummer:

Tenaamstelling abonnement:

Geboortedatum:

Laatste 4 cijfers rekeningnummer:

Marcus1
topicstarter
Stamgast
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 41Likes

Die info is vanzelfsprekend helemaal niet nodig.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic