Marcus1

Stamgast
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 41Likes

Motorola Vodafone probleem met gebruik ING app met 4G

Ik kan met mijn Motorola One de ING app niet gebruiken met 4G, alleen met Wifi. Is er al een oplossing gevonden voor dit probleem?

Uitgelicht
Teun Z

Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik had erg genoeg hetzelfde probleem. Super irritant om er op een fout moment achter te komen.

De vraag bij ING gelegd en ook toegelicht dat ik alle trucjes al had geprobeerd zoals de app herinstalleren buiten WIFI om, 4G instellingen wijzigen waarbij inlog en wachtwoord op de 4G als "vodafone" ingesteld zou zijn etc. Niets hielp. 2 weken later een mail van ING gekregen en het heeft het probleem opgelost. Hun stappenplan was:

 

Klik op lees meer voor het volledige Stappenplan

Lees meer
  • Schakel Wi-Fi uit.
  • Ga naar ‘Instellingen’ van uw telefoon.
  • Ga naar ‘Netwerk en Internet’.
  • Ga naar ‘Mobiel Netwerk’.
  • Ga naar ‘Voorkeurs netwerk type’.
  • Standaard is de volgende optie ingesteld, namelijk: ‘4G, 3G en 2G’.
  • Kies hierbij alleen voor: ‘Alleen 3G’ (of 3G/2G).
  • Vervolgens kunt u het menu van de instellingen verlaten.
  • Open de Mobiel Bankieren App. Let op! Het kan zijn dat u nog steeds de melding ‘Geen netwerk’ krijgt, maar dit heeft te maken met het feit dat het 3G netwerk officieel niet meer beschikbaar is bij Vodafone.
  • Sluit vervolgens de Mobiel Bankieren App.
  • Ga opnieuw naar ‘Instellingen’ van uw telefoon om vervolgens weer naar ‘Voorkeurs netwerk type’ te gaan.
  • Switch vervolgens terug naar de optie: ‘4G, 3G en 2G’.
  • Verlaat wederom het menu van de instelling.
  • Open opnieuw de Mobiel Bankieren App. De app zal nu ook werken via uw 4G netwerkverbinding.

Klinkt heel raar, en ook onder het mom van  "Waarom zou dit wel werken, en de telefoon opnieuw opstarten niet??". Geen idee. Maar dit heeft bij mij geholpen.

Kan met mijn motorola weer zonder wifi in de ING app!

323 Reacties 323
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Het kan natuurlijk ook zijn dat ING een fout maakt met de beveiliging tussen Vodafone en de ING app en een Motorola? Dat je dit probleem niet hebt bij een andere provider, maar alleen bij Vodafone. Dan hoeft het probleem natuurlijk nog niet bij Vodafone te liggen, dat kan altijd dan nog door ING fout gaan. 

Ik kom niet voor één van de twee op, maar denk wel mee over wat zou kunnen zijn. De vorige keer heeft ING het ook opgelost, dus waarom zou het dan nu weer niet bij de ING liggen? Nogmaals, ik kom voor geen van deze op en ga geen vingers wijzen (of doe ik het nu toch wel 😎)

ChristaB

Liefhebber
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Probleem met netwerk gemeld bij Vodafone. Zij vragen een kruistest te doen met twee Vodafone sim-kaartjes. Ik heb geen tweede Vodafone simkaart. Daarom de kruistest uitgevoerd met de T-Mobile simkaart van mijn man. De resultaten zijn als volgt:

 

  1. Originele situatie = Moto G8 plus + Vodafone + ING-app
    ING-app werkt niet / mijn.ing.nl opent niet / www.vanbon-sport.nl opent niet / ziggo.nl/mail opent soms dagen niet en meestal traag, inloggen is ook vertraagd
  2. Originele situatie = Moto G7 power + T-Mobile + ING-app
    ING-app opent / mijn.ing.nl opent / www.vanbon-sport.nl opent / ziggo.nl/mail opent

 

KRUISTEST

 

  1. Moto G8 plus + T-Mobile + ING-app
    ING-app opent / mijn.ing.nl opent / www.vanbon-sport opent /  ziggo.nl/mail opent
  2. Moto G7 power + Vodafone + ING-app
    ING-app werkt niet / mijn.ing.nl opent niet / www.vanbon-sport opent niet / ziggo.nl/mail opent de 1e keer niet en na nog een keer simkaart verwijderen en plaatsen opent deze wel.

 

Conclusie: Het Motorola toestellen G8 plus en G7 power werken niet met de Vodafone simkaart. Beide toestellen werken normaal met de T-Mobile simkaart. Gezien de resultaten denk ik dat het probleem toch bij Vodafone ligt.

 

De provisorische oplossing met 3G&2G werkt bij mij ook: ING app opent / alle boven genoemde websites openen, alles met vertraging.

 

Als ik mijn toestel met Vodafone simkaart als Wifi-hotspot gebruik en het toestel van mijn man hiermee verbind: ING-app opent niet / mijn.ing.nl opent niet / www.vanbon-sport.nl opent niet / ziggo.nl/mail opent wel, maar het echte inloggen gaat traag.

 

Er zijn behalve de ING-app nog enkele websites die niet of niet goed bereikbaar zijn (itt tot jouw bericht Steven). Ze worden af en toe toevallig ontdekt. Het lijkt mij nuttig om deze websites ‘te verzamelen’ misschien kan er zo iets gemeenschappelijks gevonden worden.

 

Afgelopen vrijdag bij een externe noodsituatie (iemand van de trap gevallen, bewusteloos en gat in het hoofd) werkte het mobiele netwerk op mijn telefoon (moto G8 plus) erg traag. Ik kreeg bijvoorbeeld pas na lang wachten contact met www.huisartsenpostenamsterdam.nl. Gezien de situatie is dit wel ERG VERVELEND! Er was geen Wifi beschikbaar.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ai, dat klinkt niet goed @ChristaB! Hopelijk ben je nu herstellende! Het lijkt of er bij jou 2 issues spelen. Traag internet en een ING app/website wat niet werkt via 4G/5G. Traag internet is natuurlijk iets anders dan een website of app wat niet werkt @ChristaB. In jouw geval raad ik aan om de stappen van onze network check te doorlopen.

Betreft het niet werken van de ING app via 4G/5G en de website van ING raad ik aan om alsnog contact op te nemen met ING en hun KIA afdeling. Ik heb uitgelegd waarom het issue betreft ING bij ING hoort. Dit kun je ook in het hele topic terug lezen. 
Ook heb ik aangegeven dat ik best een onderzoek wil starten betreft de app van ING en de website van ING maar tot op heden heb ik van niemand gegevens mogen ontvangen. Ik wil jullie dan ook verzoeken om dit aan te kaarten bij ING. 

Ik heb ING ook een bericht naar ING gestuurd. Zodra ik meer weet, laat ik het weten.

 

Josoetgebrook

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Waarschijnlijk ligt het aan mij, maar ik vind de optie om jou een prive bericht te sturen niet.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik heb je een bericht gestuurd @Josoetgebrook. Ik maak het onderzoek voor de zekerheid ook via ons aan. 
Inmiddels heb ik ook een terugkoppeling van ING. Dit moet aangemeldt worden bij de KIA afdeling van hun. 
 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dankjewel voor de gegevens @Josoetgebrook
Ik heb een onderzoek aangemaakt. Dit staat bekend onder 10757934. Ik raad je ook aan om dit allemaal aan te kaarten bij de KIA afdeling van ING. De technische dienst gaat dit terugkoppelen naar je. Mocht ik een terugkoppeling krijgen, dan laat ik dit weten. 

 

ChristaB

Liefhebber
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Hallo Steven,

 

Gelukkig ben ik zelf niet van de trap gevallen en hoef niet te herstellen.

 

Ik heb de netwerk-check in de afgelopen weken al een aantal keer doorlopen. Naar aanleiding hiervan zijn 2 incidenten aangemaakt.

 

Melding 10708760: via een sms ontving ik het bericht dat mijn toestel de instellingen niet opslaat. Dit zou een Motorola-issue zijn en moest ik bij hen aanmelden. Ook zou ik een ander toestel kunnen proberen. De melding werd zonder verdere toelichting afgesloten. Motorola ontkende dat bij hen een probleem was en verwees naar ING. Ik heb een ander toestel geprobeerd (zie vorig bericht) en dat heeft niet geholpen.

 

Melding 10738883: via email kreeg ik het verzoek om een kruistest te doen (zie vorig bericht). Toen ik verslag hiervan wilde doen bij de opmerkingen van mijn melding bleek dat deze afgesloten was. Ik heb maar nieuwe melding(en) aangemaakt met hierin mijn reactie n.a.v. de kruistest.

 

Is het normaal dat een melding wordt afgesloten terwijl het probleem nog niet is opgelost?

 

Overigens staat nu bij de melding: Je ontvangt updates over dit ticket via NoneDit lijkt op geen update of begrijp ik dit niet goed ?!?

 

Een melding bij ING heb ik weken geleden al ingediend. Zij hebben het probleem ook nog niet kunnen oplossen. Ik vraag me ook af of het probleem wel daar ligt. Als ik de Vodafone-sim vervang door een T-mobile-sim heb ik geen problemen met de ING-app (zie vorig bericht).

 

Ik heb overigens geen verzoek van je ontvangen om gegevens te sturen. Is het nog zinvol dat jij een melding indient met mijn gegevens? Ik heb zelf al meldingen uitstaan bij Vodafone.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Gelukkig! Dat is fijn om te horen dat er met jou niks gebeurd is!
De melding die je uit hebt staan, gaat over het netwerk. Je ervaart dat op jouw thuislocatie traag internet is met websites. Ik neem aan dat het onderzoek daarover gaat en niet over ING. Als je de stappen doorloopt van de networkcheck, dan kom je als eerste een kruistest tegen voordat er een onderzoek is aangemaakt. Bij een kruistest gaat jouw simkaart in een ander type en merk toestel en een werkende Vodafone simkaart in jouw toestel. Doordat dit pas erna gedaan is, is het onderzoek gesloten en dien je de stappen opnieuw te doorlopen. Mijn advies is dan ook eigenlijk eerst de stappen te doorlopen voordat er een onderzoek gestart wordt. Anders blijf je namelijk bezig met stappen doorlopen en onderzoeken aanmaken.

Betreft ING wil ik liever een apart onderzoek indienen. Hoe meer meldingen hierover gemaakt worden, hoe beter. 
Ik heb je een privebericht gestuurd. Ik ontvang graag de gevraagde informatie zodat ik dit kan aanleveren als voorbeeld. Ook nogmaals het verzoek om dit bij ING neer te leggen (dit verzoek ook vanuit de technische dienst gekregen) omdat het om hun app en website gaat. 

ChristaB

Liefhebber
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Hallo Steven,

Op jouw verzoek weer de networkcheck doorlopen (voor de 3e keer?) en daarna de melding aangemaakt 10762563. Je schrijft dat ik als eerste een kruistest tegen kom. Als dat zo is, lijkt dat niet op het verzoek wat ik eerder van Vodafone gekregen heb. De tekst die ik ontving staat hierna vermeld. Hebben we het nu over hetzelfde?

 

Kruistest
Plaats je sim-kaart in een ander toestel, probeer op verschillende momenten een gesprek en/of internet sessie op te zetten. Plaats ook een andere, werkende Vodafone sim-kaart in jouw toestel en probeer ook hier een gesprek en/of internet sessie op te zetten.

 

Ik heb deze kruistest uitgevoerd met een T-mobile simkaart  (zie mijn bericht van 28-11) en daarna een 3-tal meldingen aangemaakt 10756109  / 10756629 / 10756181.

 

Ik zal je mijn gegevens sturen zodat je een apart onderzoek kan indienen. ING Afdeling KIA heb ik zoals gezegd al weken geleden geïnformeerd.

 

 

Josoetgebrook

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ik heb 3 Vodafone simkaarten geprobeerd in 2 Motorola telefoons.

Met alle 3 helaas hetzelfde resultaat.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

@ChristaB en @Josoetgebrook. Dankjullie wel voor de gegevens. Inmiddels heb ik ook een terugkoppeling van onze technische dienst. Het netwerk werkt zoals het hoort. Wij hebben verder geen inzicht in de ING app/website Hiervoor moeten jullie bij ING zijn. ZIj dienen te schakelen met hun collega's die de app en website beheren. Zij kunnen hun app en website updaten en kunnen hierover eventueel met Motorola en ons schakelen.

@ChristaB betreft het netwerk algemeen, ik zag het nieuwe onderzoek voorbij komen. Mijn collega's zullen dat apart oppakken. Let er wel op: zoals hierboven ook benoemd, bij een kruistest gaat jouw simkaart van Vodafone in een ander type en merk toestel en een werkende simkaart van Vodafone in jouw toestel.

 

Betreft ING: In dit geval raad ik iedereen aan om nogmaals te bellen met de KIA afdeling via +31)(0)20 22 888 88(Mon-Fri 08:00-21:00, Sat 09:00-17:00) of ING te benaderen via een van de andere kanalen. 

Basgram

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Beste Steven,. Ook hier een Motorola telefoon, Vodafone en het ING probleem. Dit ligt toch echt aan jullie netwerk ik kan namelijk met 4g ook niet inloggen bij de mijn overheid app in samenwerking met de DigiD app. Zet ik mijn netwerk op 2G dan lukt dit ineens wel. Dus zelfde probleem op andere App dan is het netwerk het probleem lijkt me.

 

Groet bas

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Ja, dat denken we dan al heel snel. Maar in heb, voor een test, maar eens een ING rekening geopend. En ik heb een iPhone met Vodafone en nergens last van, alles werkt op en top. Waarom zou het aan Vodafone liggen als alleen Motorola gebruikers er last van hebben? Kan het dan ook niet aan Motorola liggen? Is mijn gedachten? Al eens getest met een ander toestel om in te loggen? 

ChristaB

Liefhebber
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Wat vind je van de resultaten van mijn kruistest Energyboy? Deze heb ik afgelopen zondag ingestuurd. Mijn Conclusie was: De Motorola toestellen G8 plus en G7 power werken niet met de Vodafone simkaart. Beide toestellen werken normaal met de T-Mobile simkaart. Gezien de resultaten denk ik dat het probleem toch bij Vodafone ligt.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hi @ChristaB 
Het is al een goede test. Maar zou je het kunnen testen met een ander z’n simkaart van Vodafone? En zou je dan met je eigen simkaart in een ander toestel kunnen proberen om te installeren. Als het dan werkt is er toch een koppeling fout met ING en Motorola in combinatie met Vodafone. Maar voor nu hebben andere mensen met Vodafone, een willekeurig toestel, geen last van de ING app. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Om even verwarring te voorkomen @Energieboy en @ChristaB. Er spelen 2 issues bij @ChristaB:

- slechte dekking (dit gaat via ons): Voor dit issue is een kruistest nodig (jouw simkaart van Vodafone in een ander type en merk toestel en een werkende simkaart van Vodafone in jouw toestel) Dit sluit namelijk uit of het probleem bij de simkaart ligt, aan het toestel of aan het netwerk. Hier kunnen wij heel veel informatie uithalen). In dit geval is dit gedaan met een simkaart van een andere provider. Dit staat ook vermeld in het onderzoek. De tip die je geeft @Energieboy is super! 
 

- ING app in combinatie met een Motorola: hiervoor moet contact opgenomen worden met ING. ING heeft een issue met hun app in combinatie met een Motorola toestel. Dit is niet vanuit Vodafone op te lossen omdat wij geen inzage hebben in de ING app. Zowel de technische dienst van ons als ING heeft dit bevestigd. 

Ik begrijp dat dit beide als 1 issue gezien wordt in jouw situatie @ChristaB. Dit is helaas niet het geval. 

Basgram

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Nou hier ben ik het niet mee eens . Het gaat niet alleen om de ING app in combinatie met Motorola ik heb precies hetzelfde issue met de berichten App van de overheid ism de DigiD app. Ook deze werken alleen op wifi en als je 2g aanzet dus dat kan toch geen toeval zijn ?

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dan zul je dit toch echt moeten melden bij de makers van de app @Basgram. Wij hebben geen inzage in apps van derden en kunnen deze dan ook niet verbeteren, ook al zouden we dat wel soms graag willen. Vodafone levert alleen het netwerk. Heb je issues met al je apps en nergens of op bepaalde plekken geen verbinding, dan gaat dat inderdaad via ons. Maar in dit geval zijn het 2 apps die niet werken. Dit is echt een issue van de ontwikkelaars van ING in combinatie met Motorola. 

Basgram

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ze werken allebei wel  als ik met 2g op het Vodafone netwerk zit alleen niet op 4g dat maakt dit toch een probleem van het netwerk ism de Motorola?

Josoetgebrook

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

@Basgram , ik had dit nog niet ontdekt, maar ik heb inderdaad hetzelfde probleem.

mijn.overheid.nl is wel bereikbaar, maar klik ik op de link om in te loggen via digid dan is de website niet bereikbaar.

Ik heb dit ook gecontroleerd voor het inloggen op bij de zorgverzekeraar via DigiD en daarbij treedt dit ook op.

Het blijkt dat de website www.digid.nl niet bereikbaar is voor de combinatie Vodafone 4G en Motorola.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic