1
Vraag
2
Reacties
Rob130

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Melding Vodafone NL Wifi Plus 9 Pro uitzetten

Goedemiddag,

Na veel te hebben gelezen op het forum vraag ik mij af of er iemand weet hoe deze melding uit te zetten bij een One Plus 9 PRO.

Alle info die gaan over Android toestellen bieden geen relaas. Zodra ik met zoeken IMS in type geeft deze geen resultaat.

Wie heeft een antwoord?

 

Alvast bedankt!

 

Met vriendelijk groet,

Rob

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Rob130,

Bij de One Plus PRO is het helaas niet mogelijk om deze melding uit te schakelen. Het enige dat je kan doen, is Bellen over WiFi als functie zelf uitschakelen.
Wij als Vodafone mogen deze melding mogen ook niet uitschakelen. Wij zijn verplicht om deze melding te geven. De IMS melding geeft namelijk aan dat alarmnummers zoals 112 niet bereikbaar zijn met Bellen over WiFi.

 

Bellen via Wifi op de One Plus uitzetten doe je zo: 

 

  • Ga naar het Startscherm.
  • Sleep het pijl-symbool naar boven.
  • Kies Instellingen.
  • Scroll naar beneden.
  • Kies Wifi en netwerk.
  • Kies Sim en netwerk.
  • Kies een sim / simkaart / eSIM, in dit geval Sim 1.
  • Schakel Bellen via wifi uit.
 

Heb je een Android toestel? Dan kan je de melding wel uitzetten.
Bij alle Android toestellen kan je de melding uit beeld halen zonder Bellen over Wifi uit te zetten, volg daarvoor de volgende stappen:

 

  1. Hiervoor ga je naar het zoekscherm van je telefoon.
  2. Veeg vanaf het beginscherm van onder naar boven. 
  3. Vervolgens typ je in het zoekveld “IMS service” en klik je op het resultaat. Dan opent er een pop-up. 
  4. Klik op Meldingen. Hierdoor opent er een nieuw scherm. 
  5. Klik dan op imsicon_channel_0. Deze zal greyed out zijn, maar je kunt er gewoon op klikken. 
  6. Hier zet je de Melding op Stil. De optie om bij het Vergrendelscherm de inhoud te verbergen zet je aan. En tot slot zet je de optie Niet storen uit.

Bij een iPhone wordt de melding niet actief gepusht. Mocht je toch op een of andere manier hinder ervan ondervinden? Dan dien je ook de volledige functie Bellen via WiFi in je telefoon uit te schakelen. Ga hiervoor naar de Instellingen -> Mobiel netwerk -> Bellen via WiFi. 
Je zou eventueel nog langs een van onze winkels kunnen gaan, zodat een collega met je meekijkt hiervoor. 

Lees meer info over IMS meldingen in dit topic

Bekijk in context

7 Reacties 7
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Rob130,

Bij de One Plus PRO is het helaas niet mogelijk om deze melding uit te schakelen. Het enige dat je kan doen, is Bellen over WiFi als functie zelf uitschakelen.
Wij als Vodafone mogen deze melding mogen ook niet uitschakelen. Wij zijn verplicht om deze melding te geven. De IMS melding geeft namelijk aan dat alarmnummers zoals 112 niet bereikbaar zijn met Bellen over WiFi.

 

Bellen via Wifi op de One Plus uitzetten doe je zo: 

 

  • Ga naar het Startscherm.
  • Sleep het pijl-symbool naar boven.
  • Kies Instellingen.
  • Scroll naar beneden.
  • Kies Wifi en netwerk.
  • Kies Sim en netwerk.
  • Kies een sim / simkaart / eSIM, in dit geval Sim 1.
  • Schakel Bellen via wifi uit.
 

Heb je een Android toestel? Dan kan je de melding wel uitzetten.
Bij alle Android toestellen kan je de melding uit beeld halen zonder Bellen over Wifi uit te zetten, volg daarvoor de volgende stappen:

 

  1. Hiervoor ga je naar het zoekscherm van je telefoon.
  2. Veeg vanaf het beginscherm van onder naar boven. 
  3. Vervolgens typ je in het zoekveld “IMS service” en klik je op het resultaat. Dan opent er een pop-up. 
  4. Klik op Meldingen. Hierdoor opent er een nieuw scherm. 
  5. Klik dan op imsicon_channel_0. Deze zal greyed out zijn, maar je kunt er gewoon op klikken. 
  6. Hier zet je de Melding op Stil. De optie om bij het Vergrendelscherm de inhoud te verbergen zet je aan. En tot slot zet je de optie Niet storen uit.

Bij een iPhone wordt de melding niet actief gepusht. Mocht je toch op een of andere manier hinder ervan ondervinden? Dan dien je ook de volledige functie Bellen via WiFi in je telefoon uit te schakelen. Ga hiervoor naar de Instellingen -> Mobiel netwerk -> Bellen via WiFi. 
Je zou eventueel nog langs een van onze winkels kunnen gaan, zodat een collega met je meekijkt hiervoor. 

Lees meer info over IMS meldingen in dit topic

Rob130
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedemorgen Steven. Helaas werkt je optie niet.

Om je een beter beeld te geven heb ik een screenshot gemaakt. 

Screenshot_2021-12-09-10-22-54-82_b783bf344239542886fee7b48fa4b892.jpg

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hmmmz :(, je gaf ook al aan dat zoeken naar IMS niks aangaf. Kun je eens zoeken naar Bellen over Wifi? Hopelijk komt er dan naast de optie om het aan of uit te zetten, meer opties naar boven @Rob130.

Rob130
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Helaas werkt dit ook niet. Totaal geen opties. Het vreemde is wel dat mijn 2de SIM kaart (KPN) van mijn werk geen melding geeft als ik bellen over wifi instel. Is dus alleen bij Vodafone. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dat kan kloppen @Rob130. In dit geval zit er niks anders op dan de optie uit te zetten zodat je de melding niet krijgt. 

Rob130
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het is wat het is. In ieder geval bedankt voor het meehelpen naar het zoeken van een oplossing!

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik zal het topic open laten staan. Mocht iemand de oplossing weten, dan kunnen ze het hier vermelden. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic