KarlKrewinkel
Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Melding Internetinstellingen.

We zien dat je toestel niet gebruiksklaar is voor internet. Ga naar www.vodafone.nl/startup om je toestel gebruiksklaar te maken voor internet en e-mail en doorloop de stappen.

waarom krijg ik dit bericht? 

2 Reacties 2
Energieboy
Super Expert
Super Expert
  • 9289Posts
  • 2940Oplossingen
  • 2055Likes

Hoi @KarlKrewinkel 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Heb je een iPhone? Want dit bericht kreeg ik ook gisteren opeens binnen en ik had niets gedaan. Er gaat soms een sms uit, wat niet nodig is. Zeker als je toestel gewoon werkt is het meestal niet nodig om dit aan te passen. Is je toestel nieuw, of heb je je simkaart in een ander toestel gedaan, dan zou ik het wel installeren zoals Vodafone het aangeeft. 

Anders zou ik het negeren, wat ik zelf ook doe

Steven
Community Moderator
Community Moderator
  • 11215Posts
  • 1688Oplossingen
  • 2101Likes

Hoi @KarlKrewinkel,
Welkom op de community van Vodafone. Ik kan me voorstellen dat je schrikt van de SMS over je netwerkinstellingen. Vodafone stuurt je een sms, zodat je zo snel mogelijk ready bent om je toestel optimaal te gebruiken in Nederland én in het buitenland. We sturen het bericht in verschillende situaties: heb je net een nieuwe telefoon? Of heeft je toestel een software update gehad? Dan kan je deze sms ontvangen. Maar Vodafone checkt ook regelmatig op het netwerk of je telefooninstellingen voor internet goed staan en stuurt deze sms als dit niet het geval is. Meer hierover lees je hier.
Het kan dan ook verschillende oorzaken hebben waarom de SMS verstuurt wordt zoals @Energieboy aangeeft. Het beste kun je de instellingen van je toestel controleren voor het verbruik van data in Nederland en de EU: - Android  & - Apple
Mochten de instellingen correct staan, dan mag je de SMS negeren. Krijg je de SMS vaker binnen, dan hoor ik het graag van je! 

Uitgelicht topic