1
Vraag
2
Reageer en help mee
KarlKrewinkel

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Melding Internetinstellingen.

We zien dat je toestel niet gebruiksklaar is voor internet. Ga naar www.vodafone.nl/startup om je toestel gebruiksklaar te maken voor internet en e-mail en doorloop de stappen.

 

waarom krijg ik dit bericht? 

7 Reacties 7
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @KarlKrewinkel 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Heb je een iPhone? Want dit bericht kreeg ik ook gisteren opeens binnen en ik had niets gedaan. Er gaat soms een sms uit, wat niet nodig is. Zeker als je toestel gewoon werkt is het meestal niet nodig om dit aan te passen. Is je toestel nieuw, of heb je je simkaart in een ander toestel gedaan, dan zou ik het wel installeren zoals Vodafone het aangeeft. 

Anders zou ik het negeren, wat ik zelf ook doe

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @KarlKrewinkel,
Welkom op de community van Vodafone. Ik kan me voorstellen dat je schrikt van de SMS over je netwerkinstellingen. Vodafone stuurt je een sms, zodat je zo snel mogelijk ready bent om je toestel optimaal te gebruiken in Nederland én in het buitenland. We sturen het bericht in verschillende situaties: heb je net een nieuwe telefoon? Of heeft je toestel een software update gehad? Dan kan je deze sms ontvangen. Maar Vodafone checkt ook regelmatig op het netwerk of je telefooninstellingen voor internet goed staan en stuurt deze sms als dit niet het geval is. Meer hierover lees je hier.
Het kan dan ook verschillende oorzaken hebben waarom de SMS verstuurt wordt zoals @Energieboy aangeeft. Het beste kun je de instellingen van je toestel controleren voor het verbruik van data in Nederland en de EU: - Android  & - Apple
Mochten de instellingen correct staan, dan mag je de SMS negeren. Krijg je de SMS vaker binnen, dan hoor ik het graag van je! 

RK1

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik krijg het bericht niet in een sms/bericht maar in de vorm van een pop-up venster.  Ik kan dan aanklikken ‘niet  nu’ of ‘werk bij’. Ben huiverig om ‘wert bij’ aan te klikken. Is dat geen vorm van phisting?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @RK1
Je hebt zojuist een reactie gekregen in je eigen gestarte topic! 🙂

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Als het geen sms bericht was maar een pop-up, dan gewoon wegklikken.
Altijd het advies, vertrouw je het niet gewoon wegklikken en/of ophangen! Dat is het beste wat je dan kan doen. 

Mocht je later merken dat je geen internet hebt, dan kan je altijd nog vragen aan Vodafone of er een update nodig was of iets. Zo denk ik altijd en het gaat al jaren goed zo 🙂 

Wv16

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik kreeg deze sms ook al een aantal keer. Eerst nadat ik net mijn telefoon had. Nu na meer dan een maand nog een keer. Het is een vrij vaag bericht waarna je zelf op een zoektocht moet tussen de handleidingen. Als ik de handleiding van Vodafone mag geloven dan gaat het om de mobielenetwerk instellingen. Die staan bij mij gewoon goed. Ik heb ook de klantenservice gebeld en kreeg daar de reactie dat ik de sms dan maar moest negeren. Erg passieve reactie, lijkt me dat het bedrijf dit toch uit zou moeten gaan zoeken zodat je mensen niet onnodig ongerust maakt en tijd laat verspillen op zoek naar de oorzaak van een foutmelding die blijkbaar nergens op gebaseerd is?

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Wv16 
Helemaal mee eens dat deze sms berichten heel onnodig zijn en dat Vodafone hier naar moet kijken. Jammer genoeg is er al vaker doorgegeven dat deze sms binnen komt en is er nog altijd niets aan gedaan. Wat het probleem is, weet ik ook niet en Vodafone heeft hier ook nog niets over geschreven. Laten we hopen dat ze er snel achter zijn en dat de onnodige sms berichten niet meer binnen komt. En wat de klantenservice zegt is wel waar, gewoon negeren en deleten 😉🤭

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic