Dankjewel voor de reactie.
Het vervelende is, het is elke keer een ander nummer, en de enige gebruiker van een van de nummers die ik heb kunnen achterhalen was dus ook niet op de hoogte van het telefoontje. Dit terwijl mijn telefoon dus wel aangeeft dat het een lokaal Nederlands nummer is, inclusief de aanduiding met regio (bijv. Haarlem/Epe/etc.). Inmiddels is er ook al 2 keer (per ongeluk?) een voicemail achtergelaten. Hierin spreekt een dame Engels, geeft geen naam, naam of uitleg. Het lijkt dus toch om fraude te gaan, en blokkeren van de nummers helpt niet want ik wordt steeds door een ander nummer gebeld.
Hoe kan het dat er dan toch een Nederlands nummer wordt getoond, inclusief locatie aanduiding (die voorheen altijd goed kon aangeven als het om een nummer uit het buitenland ging)? De reden waarom ik vroeg “hebben andere mensen hier ook last van” was omdat ik dit op internet eigenlijk niet genoemd zie.
En is er een manier om er achter te komen hoe mijn nummer opeens op het internet in een spamdatabase terecht is gekomen?
Het is namelijk enorm vervelend om tijdens de werkdag continu gestoord te worden, maar niet op te kunnen nemen/terug te bellen omdat het mogelijk om fraude gaat. Ik ben nu praktisch telefonisch onbereikbaar, omdat als mensen geen voicemail achterlaten ik niet weet of ik veilig terug kan bellen.