Update:
Ik heb zaterdag direct na mijn activatie aanvragen een mail ontvangen van Vodafone met een bevestiging van mijn bestelling met de volgende inhoud: 'Bedankt voor je bestelling van OneNumber voor 06** *** ***. Het abonnement wordt direct geactiveerd. Je krijgt een sms zodra het abonnement klaar is voor gebruik. Dit kan uiterlijk 24 uur duren. We zetten alles nog even op een rijtje.
Besteldatum: zaterdag 4 november 2023.
Vervolgens ontvang ik direct een sms met de volgende inhoud: 'Gelukt! Je Vodafone abonnement is klaar voor gebruik. Veel plezier met je bestelling.'
Dat is allemaal snel opeens en idd goed nieuws. Hierdoor verwacht ik dan ook dat het daadwerkelijk ook werkt.
Ik check op mijn iWatch app op mijn telefoon bij 'Mobiel netwerk' of er idd de status 'actief' wordt gegeven. Maar nee daar staat 'Vodafone.nl met daaronder het woordje 'wachten'. Huh ? het zou toch actief moeten zijn. Wanneer ik op de informatie 'i' druk krijg ik de keuze om de activatie te verwijderen of 'annuleren' om weer terug te gaan naar vorig scherm zonder dat ik iets verander.
Hmmm.... misschien de iPhone en de iWatch opnieuw opstarten, maar na dit gedaan te hebben ook geen ander resultaat.
Ik ben ongeduldig maar het heeft vast nog even tijd nodig dus ik laat het de rest van de zaterdag voor wat het is.
Zondag nog steeds hetzelfde.
Maandag nog steeds hetzelfde.
Dinsdag nog steeds hetzelfde, maar ik bel met de Vodafone klantenservice. Krijg medewerker aan de telefoon en leg uit wat er aan de hand is. Medewerker stuurt mij verificatiecode en nadat dit geverifieerd is en de medewerker iets wilt nalopen wordt de verbinding verbroken. Ik wacht tot de medewerker mij terug belt, maar dit gebeurt niet. WTF !
Nogmaals bellen, door het menu heen en krijg andere medewerker aan de telefoon. Weer het riedeltje van voor af aan en medewerker vraagt hulp aan collega dus in de wacht. En ja hoor ! De verbinding wordt verbroken. Maar gelukkig, deze medewerker weet wel hoe het hoort en belt mij terug. Ondertussen heeft medewerker informatie gekregen en loopt met mij het proces door. Zeg dat dat allemaal al is gebeurd maar geen activatie krijg. Medewerker ziet wel dat OneNumber geactiveerd is en snapt niet, net als ik, waardoor dit niet doorkomt op mijn telefoon en horloge. Vervolgens verwijdert medewerker de activatie en vraagt mij opnieuw de stappen te doorlopen. Dit doe ik braaf en krijg nu als ik 2x 'Configureer mobiel netwerk' kies een zwart scherm met code te zien. Zie bijgevoegd screenshot.
Komt dit omdat er al een activatie van OneNumber op dit telefoonnummer staat ?. Ik heb een soortgelijke melding in een ander topic zien staan maar daar zie ik ook geen oplossing bij staan.
Nu heeft medewerker wel een ticket aangemaakt waarvan ik volgens de medewerker ook een bevestiging over de mail van zou moeten ontvangen maar 20 minuten later nog geen mail ontvangen. Wel heef medewerker mij het ticketnr. gegeven.
Staat onder 12821840.