1
Vraag
2
Reacties
Phe

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kosten voor SMS ontvangen?

Moet ik betalen voor een sms die ik ontvang vanuit Amerika?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Phe 

Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone . 

Het ontvangen van gewone SMS-berichten is altijd gratis, zelfs als je je in het buitenland bevindt en/of het ontvangen van buitenlandse sms berichten. Er zijn (Premium) SMS-diensten waarbij je bepaalde informatie, bijvoorbeeld het weerbericht of een actuele beurskoers, kunt opvragen. Het ontvangen van zo'n SMS-bericht kost geld, hoeveel je gaat betalen moet duidelijk aangegeven worden. Deze informatie kan je vinden bij de tarievenlijst van je abonnement. 

Moderator Steven edit: De kosten voor een content (Premium) SMS staan vermeld op de website van de contentdienst of in de SMS zelf. Deze kosten staan niet op de tarievenlijst omdat per content (Premium) SMS de kosten kunnen verschillen. 

Bekijk in context

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Phe
Welkom op de Community van Vodafone. Dat is een hele duidelijke vraag. Gelukkig lees ik dat @Energieboy je gelijk al het juiste antwoord geeft. Het ontvangen van SMS is gratis., tenzij het een content (Premium) SMS is. Mocht je geen content (Premium) SMS willen ontvangen, dan kun je jouw nummer hiervoor afmelden via www.payinfo.nl. Op de website van de contentaanbieder of in de SMS staan de kosten voor de content (Premium) SMS. Deze kosten staan niet vermeld op de tarievenlijst van je abonnement omdat dit per dienst verschillend is. Verstuur je een SMS naar het buitenland, dan kost dit wel geld. Op de tarievenlijst van je abonnement kun je zien welke kosten hiervoor berekend worden.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Phe 

Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone . 

Het ontvangen van gewone SMS-berichten is altijd gratis, zelfs als je je in het buitenland bevindt en/of het ontvangen van buitenlandse sms berichten. Er zijn (Premium) SMS-diensten waarbij je bepaalde informatie, bijvoorbeeld het weerbericht of een actuele beurskoers, kunt opvragen. Het ontvangen van zo'n SMS-bericht kost geld, hoeveel je gaat betalen moet duidelijk aangegeven worden. Deze informatie kan je vinden bij de tarievenlijst van je abonnement. 

Moderator Steven edit: De kosten voor een content (Premium) SMS staan vermeld op de website van de contentdienst of in de SMS zelf. Deze kosten staan niet op de tarievenlijst omdat per content (Premium) SMS de kosten kunnen verschillen. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Phe
Welkom op de Community van Vodafone. Dat is een hele duidelijke vraag. Gelukkig lees ik dat @Energieboy je gelijk al het juiste antwoord geeft. Het ontvangen van SMS is gratis., tenzij het een content (Premium) SMS is. Mocht je geen content (Premium) SMS willen ontvangen, dan kun je jouw nummer hiervoor afmelden via www.payinfo.nl. Op de website van de contentaanbieder of in de SMS staan de kosten voor de content (Premium) SMS. Deze kosten staan niet vermeld op de tarievenlijst van je abonnement omdat dit per dienst verschillend is. Verstuur je een SMS naar het buitenland, dan kost dit wel geld. Op de tarievenlijst van je abonnement kun je zien welke kosten hiervoor berekend worden.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hmm, een deel van m’n bericht is weg. Er stond namelijk ook nog tussen dat je op de tarievenlijst de kosten kan terug vinden voor het versturen naar het buitenland. Vreemd! Maar had wel meer problemen afgelopen weekend met berichten sturen via mobiel. Fijn dat je het nog even aangeeft Steven. 

Ik hoop dat het voor de TS duidelijk is. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Graag gedaan @Energieboy. Had al het vermoeden dat het bericht niet helemaal af was. Vandaar dat ik het aangepast heb 🙂 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic