1
Vraag
2
Reageer en help mee
Maarten1983

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Klacht over promotie

Hier is een kritisch, zakelijk herschreven versie van je Klacht over misleidende promotie bij verlenging abonnement

Goedemorgen,

Onlangs heb ik mijn abonnement verlengd in combinatie met de Samsung S25. Tijdens het afsluiten van dit abonnement werd mij duidelijk aangegeven dat ik bij dit toestel een Chromebook cadeau zou krijgen. Op geen enkel moment kon ik controleren of het specifieke model S25 dat ik koos, wel of niet in aanmerking kwam voor deze promotie.

Nu blijkt echter dat Samsung aangeeft dat mijn toestel is uitgesloten van de actie. Dit voelt voor mij als misleiding, temeer omdat ik achteraf zie dat meerdere klanten hierover soortgelijke ervaringen delen op internet.

Graag ontvang ik op korte termijn een inhoudelijke reactie en passende oplossing.

Met vriendelijke groet,

Maarten

5 Reacties 5
Energieboy
Expert
Expert
  • 12631Posts
  • 3631Oplossingen
  • 3322Likes

Hoi @Maarten1983 
Wat vervelend dat Vodafone een actie heeft die niet bij jou toestel past. Eerlijk te zijn, ik begrijp dat ook niet helemaal. Want op de website van Vodafone, met toestellen, zie je echt staan dat je een Hoge korting krijgt + een Chromebook Go (t.w.v. 279,-). Als ik deze actie aanklik dan zie ik ook dat Vodafone je verwijst naar de promo pagina van Samsung en dat je daar dan alles moet invullen en vanuit Samsung ontvang je dan die Chromebook Go. 

Ik begrijp ook niet dat Samsung dit tegen spreekt als Vodafone dit op z'n website heeft staan, dat zou toch eigenlijk niet kunnen. Ook op de site van Samsung zie ik dat je bij aankoop van een S25 Series zo'n Chromebook Go krijgt. Samsung zegt: Deze promotie is alleen geldig indien je een deelnemend model hebt gekocht in Nederland, mocht uw toestel een buitenlandse IMEI hebben, neem contact op met de winkel waar u het toestel heeft gekocht. Samsung is niet verantwoordelijk voor de beschikbaarheid van de deelnemende modellen bij de winkels. Niet ingesloten in deze promotie is: Capilux.

Hieruit haal ik dat ook Vodafone gewoon mee doet aan deze actie. Ik weet ook niet of iemand van Vodafone je daar mee kan helpen omdat de Samsung acties "meestal" direct via Samsung gaat en die zouden het dan op orde moeten hebben. Heb je wel bij Samsung de juiste persoon gesproken? Om de bal niet helemaal bij Samsung neer te leggen hoop ik dat iemand van Vodafone je kan helpen met je vraag en of daar duidelijkheid in kan komen. 

Maar zoals ik het zie, volgens mij maakt Samsung hier een fout of het toestel moet geen Nederlands eMEI hebben en dat er daarom iets fout gaat. Dan is het natuurlijk wel de fout van Vodafone, maar dat moet eerst nog blijken. Ik hoop je iets meer duidelijkheid te hebben kunnen geven en nu is het toch nog even wachten op iemand van Vodafone. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 12631Posts
  • 3631Oplossingen
  • 3322Likes

Op de promotie site van Samsung staat onderaan de pagina ook nog overzicht deelnemende modellen. Misschien dat je deze wil controleren. Daar moet het modelnummer - en EAN-code geldig zijn binnen deze promotie. Kan je daar nog iets mee? Mocht dat anders zijn dan zou je in je privé instellingen dit nog kunnen melden, dus niet hier online op de community je modelnummer- en EAN-code melden. Overigens, alleen je 06 nummer is al voldoende, lees onderstaande balk:

⚠️ Zorg wèl dat uw Persoonlijke Informatie in uw profielinstellingen staan, dan weten Vodafone-moderators wie u bent en waar u woont. Het spreekt voor zich dat deze informatie alleen zichtbaar is voor medewerkers van Vodafone. Uw Persoonlijke Informatie kunt u HIER invullen.

xJBx

Gedreven Raadgever
  • 188Posts
  • 19Oplossingen
  • 65Likes

Als ik jou was, dan zou ik ook je klacht ook op de Samsung forum vermelden. Lees dat je niet de enige ben die problemen heeft met dit.

https://eu.community.samsung.com/t5/nederlands/ct-p/nl?page=1&tab=setting:samsung.featured_topics 

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 109Posts
  • 26Oplossingen
  • 24Likes

Hi @Maarten1983 wat een enorme teleurstelling moet het zijn geweest toe je het bericht kreeg met de mededeling dat jouw Samsung Galaxy S niet in aanmerking komt voor de promotie. Als de deelnemende toestellen nergens duidelijk vermeld staan dan moeten we daar natuurlijk onderzoek naar doen. Ik wil graag voor je checken hoe dit precies zit. In het contract wat ik inmiddels opgezocht heb kan ik precies zien om welk Samsung toestel het gaat, maar graag wil ik de EAN met jou checken. De EAN vind je op de verpakking van je toestel en start altijd met de cijfers 88. Heb je de mogelijkheid om deze EAN op te snorren en in je Vodafone Community profiel te plaatsen? Graag! Dan ga ik verder op onderzoek uit. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 12631Posts
  • 3631Oplossingen
  • 3322Likes

Hi @Maarten1983 en/of @Judith 
Is dit inmiddels opgelost? Ben toch wel benieuwd of hier verdere ontwikkelingen over zijn of dat het hier stopt?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic