Hoi @Henk1023
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. Wat bedoel je precies met Communicatie met mijn auto lukt op het thuisadres niet. Een km verderop lukt dat wel. Auto communiceert via Vodafone (Kia)? Bedoel je dat je auto (simkaart) geen verbinding maakt met het netwerk? Dat je niet via een app met de auto kan communiceren? Kun je hier iets meer over vertellen zodat we meer duidelijkheid krijgen?
Betreft het netwerK
Hier via de community kan niemand je daar, jammer genoeg, niet mee helpen omdat dit een klanten helpen klanten Community is. Wees er van bewust dat dit een open Community is en dat iedereen nu je postcode en huisnummer kunnen lezen! Dit kan je zelf nog binnen het uur verwijderen en anders zal iemand van Vodafone dit doen.
Als het een eigen simkaart betreft, test deze dan in je mobiele telefoon en kijk of je dan wel goed bereik hebt. Is dat het geval, dan ligt het duidelijk aan de auto. Kan je dit niet testen, omdat de simkaart is ingebouwd, kun je naar je garage gaan om daar dit aan te kaarten/ navraag te doen. Houdt er rekening mee dat je auto (simkaart) zich eerst moet aanmelden op het netwerk (kan even duren) en dat de verbinding van verschillende dingen afhankelijk zijn zoals de locatie, waar staat de mast etc. Zodra je onderweg bent, zal de aanmelding op de mast telkens verspringen naar een volgende mast. Je kut dit eventueel ook aankaarten bij KIA omdat je vanuit hun de dienst afneemt. Controleer ook eens de instellingen van je auto (betreft netwerk). Denk hierbij aan de APN, netwerkinstellingen etc.
Wat Vodafone er nu aan gaat doen, voorlopig niets, denk ik. Het kan aan de antenne liggen van je auto of er is niet voldoende bereik in je buurt. Dit kan je zelf onderzoeken via de webpagina van Vodafone Netwerken. Daar kan je kijken of je wel voldoende bereik hebt en of er misschien werkzaamheden zijn. Als eerste raad ik aan om dit bij Kia zelf aan te kaarten. Je hebt namelijk een product bij hun aangeschaft.
Op onze webpagina kan je ook een melding maken over het bereik, vertel duidelijk wat voor auto je hebt, welk systeem, en of het van jezelf is of van de dealer (dat kan tegenwoordig ook). Je melding komt dan bij de juiste afdeling en die mensen gaan voor je kijken wat er aan de hand is en of er iets aan te doen is. Laat je weten of het gelukt is?
Moderator Steven edit 19-7-2021: uitleg aanmelden mast + doorverwijzing naar Kia en volgorde tekst aangepast.