1
Vraag
2
Reacties
afarensis

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Kan ik mijn mobiele databundel in Duitsland gebruiken?

Goedendag,


Als mijn vrouw een dagje winkelen is in Duitsland, kan zij dan ‘gewoon’ WhatsAppen naar Nederland? Dus zoals je dat in Nederland doet.
Of moet zij iets speciaals doen, bijvoorbeeld Roaming SIM1 aanzetten? Of iets anders?

 

Met vriendelijke groet,
George van der Ven (beiden vodafone abo)

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 12179Posts
  • 3548Oplossingen
  • 3170Likes

Je data bundel is binnen de EU geldig zoals je dat thuis, in Nederland, ook gebruikt. Er is wel een data-limiet die je kan gebruiken, zie hiervoor de Fair Use Policy pagina van Vodafone. Daarin kan je zien hoeveel data je kan gebruiken in een ander EU land. Mocht je niet teveel data willen gebruiken, dus door je hele bundel heen gaan, dan kan je het beste BloX Beperkt Internet aanzetten zodat je geen hoge kosten krijgt. 

Dus ja, je kan gewoon in Duitsland je data bundel gebruiken om een Whatsappje te sturen 😁. Veel winkel plezier gewenst!

Bekijk in context

Energieboy
Expert
Expert
  • 12179Posts
  • 3548Oplossingen
  • 3170Likes

Je zou tegenwoordig gewoon je Roaming aan kunnen laten. Dat maakt niet zoveel meer uit omdat je in de EU landen gewoon je databundel kan blijven gebruiken. Als je in de buurt van de grens woont en hij komt steeds op het buitenlandse netwerk dan zou ik het niet overwegen te doen want dan kan je nog wel eens snel door je Fair Use Policy heen zijn. 😁

Bekijk in context

8 Reacties 8
afarensis
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

De kop moet natuurlijk zijn: WhatsAppen...

Energieboy
Expert
Expert
  • 12179Posts
  • 3548Oplossingen
  • 3170Likes

Je data bundel is binnen de EU geldig zoals je dat thuis, in Nederland, ook gebruikt. Er is wel een data-limiet die je kan gebruiken, zie hiervoor de Fair Use Policy pagina van Vodafone. Daarin kan je zien hoeveel data je kan gebruiken in een ander EU land. Mocht je niet teveel data willen gebruiken, dus door je hele bundel heen gaan, dan kan je het beste BloX Beperkt Internet aanzetten zodat je geen hoge kosten krijgt. 

Dus ja, je kan gewoon in Duitsland je data bundel gebruiken om een Whatsappje te sturen 😁. Veel winkel plezier gewenst!

afarensis
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Aha, bedankt voor je snelle en duidelijke reactie. Dus geen probleem, mooi! 😊

afarensis
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik kom toch nog even terug op mijn vraag.


Mijn vrouw (en ook mijn zus waar ze mee samen was) hebben vanuit Duitsland geprobeerd mij te appen, maar dat lukte niet. Mijn app kwam ook niet bij hen aan. Pas toen ze weer in Nederland waren konden we ‘beide’ weer appen.
Mijn vrouw vertelde dat ze een melding met iets van Roaming voorbij zag komen. Maar ze had geen idee wat dat betekende, dus ook niets mee gedaan.

 

Het lijkt er dan toch wel op dat je Roaming moet aanzetten als je in Duitsland (en ik neem aan, ook ander landen) bent?

 

Maar wellicht begrijp ik iets niet goed….

 

Groeten, George

Energieboy
Expert
Expert
  • 12179Posts
  • 3548Oplossingen
  • 3170Likes

Normaal gezien zou je toestel gewoon, als je naar het buitenland gaat, bereikbaar moeten zijn. Wellicht dat roaming in je toestel niet aan staat. Kijk hiervoor bij de instellingen van je toestel. Als deze uit staat dan kan je hem aanzetten. 

Controleer eventueel nog even in je My Vodafone om te zien of buitenland niet is uitgeschakeld. 

afarensis
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt voor je aanvullende informatie. Als je naar het buitenland gaat, moet je dus altijd Roaming inschakelen. Weet ik dat nu.
Begrijp ik dan goed, dat je Roaming gewoon altijd ingeschakeld kunt laten, ook als je een tijdje niet naar het buitenland gaat?

 

Nogmaals dank en groet,

 

George

Energieboy
Expert
Expert
  • 12179Posts
  • 3548Oplossingen
  • 3170Likes

Je zou tegenwoordig gewoon je Roaming aan kunnen laten. Dat maakt niet zoveel meer uit omdat je in de EU landen gewoon je databundel kan blijven gebruiken. Als je in de buurt van de grens woont en hij komt steeds op het buitenlandse netwerk dan zou ik het niet overwegen te doen want dan kan je nog wel eens snel door je Fair Use Policy heen zijn. 😁

afarensis
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ok, helemaal duidelijk nu. Wederom dank 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic