1
Vraag
2
Reacties
Luigi66

Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Ip-adres thuis toestaan voor VoWiFi

Sinds ik thuis een ander ip-adres heb gekregen werkt VoWiFi niet meer. Ik denk dat bij VF dit adres als niet NL bekend is, dat terwijl het ip-adres bij ripe gewoon op NL staat. Kan iemand hierbij helpen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Luigi66
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

@Louis Caiway heeft mij weer een nieuw ip-adres gegeven en nu werkt het weer 🙂

Bekijk in context

11 Reacties 11
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Luigi66,
Dat is een hele goede vraag. VoWifi werkt zodra de verbinding van de wifi op je telefoon stabiel is. Dit staat zover ik weet los van een IP-adres. Maar kan het natuurlijk mis hebben. Laten we eens kijken of we kunnen achterhalen waardoor het komt. Werkt VoWifi op andere locaties en wat heb je al geprobeerd om het op te lossen? 

Luigi66
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Het werkt wel op andere adressen of wanneer ik via personal hotspot via mijn werktelefoon aanmeld.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Heb je al eens geprobeerd om het Wifi netwerk te vergeten en opnieuw in te stellen? Met welk kanaal maak je een verbinding (2,4Ghz of 5 Ghz.) en heb je de router al eens gereset @Luigi66?

Luigi66
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

@Louis Router reset is gebeurd. De router heeft geen aparte kanalen voor 2,4 en 5 GHz, maar ik connect via 5. Ook het netwerk vergeten heeft geen soulaas geboden. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Kun je eens testen met een ander toestel of het wel werkt @Luigi66? Welk toestel heb je? 

Luigi66
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

@Louis @Ik heb een iPhone 12 mini met daarin een zakelijke Sim can een andere provider die wel werkt. Daarnaast heb ik de Sim in een iPhone SE 2016 gedaan, hier ook zonder resultaat. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Kun je het ook eens testen met een andere simkaart vanuit ons? Gaat het om Prepaid of een abonnement? Mocht dit niet mogelijk zijn, raad ik aan om een simwissel in een van onze winkels te doen. Neem hiervoor een geldig ID bewijs mee.

Kun je mij een privebericht sturen via hier? Je kunt hier bovenaan klikken op een nieuw bericht. Vervolgens voeg je mij toe als ontvanger.
In het bericht mag je de volgende gegevens vermelden voor de verificatie:
- Voor- en achternaam
- Adres en postcode
- Geboortedatum en mobiel nummer
- Laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer 
Ik hoor graag van je! Dan kan ik het een en ander eens bij ons controleren betreft VoWiFi

Luigi66
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

@Louis Met een andere simkaart van Vodafone lukt het ook niet op ons ip-adres. Met een simkaart van een andere provider geen enkel probleem. Met de Vodafone-sim op een ander ip adres gaat ook prima. Het zit 'm dus echt in het toestaan van ons ip-adres bij Vodafone.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Kun je mij eens de gegevens doorsturen @Luigi66

 

Luigi66
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

@Louis Caiway heeft mij weer een nieuw ip-adres gegeven en nu werkt het weer 🙂

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dat is fijn om te horen @Luigi66 en dankjewel voor de terugkoppeling! Hopelijk blijft het nu ook werken! 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic