1
Vraag
2
Reageer en help mee
DrErik

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Internet op Bonaire

Ik ben op vakantie in Bonaire en kan vanaf het moment dat ik aankwam niet internetten.  Mijn connectie symbool geeft een R aan (dus roaming, begreep dat vodafone geen eigen masten heeft), roaming staat aan maar hij doet niets. 

Geen data verkeer.  Ik kan verder ook niets instellen maar de prijzen van dagbundels (die ik verder niet kan kiezen) zijn debiel.  1 euro 25 voor een mb (dus binnenhalen van mijn dagelijkse mail kost me meer dan 100 euro?)

Ik snap dat ik niet in Nederland dus dat het duurder is dan IN maar officieel ben ik wel in Nederland en kan ik dus helemaal niets? Mijn vrouw heeft T- mobile en kan een Gig voor 25 euro kopen. Ik ben daar 1250 euro voor kwijt???

De initiële vraag is dus: waarom kan ik niets internetten en de opvolg vraag is: waarom zijn de prijzen zo gestoord hoog dat alleen wifi te doen is?

2 Reacties 2
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @DrErik, welkom hier!

Wat heerlijk dat je momenteel op vakantie bent in Bonaire. In Bonaire kan je inderdaad geen gebruik van de data vanuit jouw eigen mobiele bundel. Dit komt omdat Bonaire onder de 'rest van de Wereld' landen en gebieden valt zoals je kunt teruglezen op deze pagina. In deze landen en gebieden kun je dan gebruik maken van mobiele data middels een Alles-in-één Wereld (BloX). 

Ik kan mij voorstellen dat je inderdaad zo door de Alles-in-1 Wereld (XL) bundel vliegt. Vooral omdat de mobiele data tegenwoordig steeds belangrijker wordt. Deze BloX is prijziger, omdat er met deze landen geen voordelige roamingsafspraken zijn gemaakt zoals wel het geval is met de landen die onder ons EU-tarief vallen. De reguliere tarieven zonder zo'n BloX zijn dan ook weer vele malen hoger voor ''de rest van de wereld'' landen. Het is vaak voordeliger om dan een simkaart in het betreffende land aan te schaffen als je veel data wilt gebruiken.

DrErik
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

En dat is waar ik verdrietig van werd. Ik ben T-mobile gewend die idd wel bij bijna alle landen een goede regeling heeft. Het is wat mij betreft een reden om over te stappen aangezien ik steeds vaker in het buitenland ben en een aparte sim EN veel gedoe is EN veel problemen oplevert (o.a. WhatsApp die daar slecht mee om kan gaan)

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic