1
Vraag
2
Reageer en help mee
juliank

Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Internet 4g werkt niet wanneer ik een 1gb aanvuller heb aangevraagd

Hallo, mijn internet werkt niet/half wanneer ik een 1gb aanvuller heb aangevraagd.. pas soms na vliegtuig modus aan en weer uit werkt het pas soms



Edit: lijkt erop dat het systeem het niet goed verwerkt en blijft de snelheid haken op 64kbps

 

30 Reacties 30
filipjl

Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

> tot nu toe zijn er geen klachten binnen gekomen over het aansluiten van de 1GB via SMS 

 

 

De SMS naar 4000 werkt bij mij nog steeds niet. Ik krijg vaak ook niet de "je zit nu op 80% van je 1GB"-SMS. Is er nieuws over case 10490483?

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dankjewel voor de reactie! Welke melding krijg je bij het aanvragen van de 1GB via SMS en welke tekst stuur je om dit aan te zetten @filipjl. Het aanzetten van de 1GB via een SMS werkt sinds een aantal dagen. Je bent de eerste die aangeeft dat het niet werkt. Ik hoor hier graag meer over zodat ik dit kan toevoegen aan het onderzoek.

filipjl

Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Louisik heb je een maand geleden verteld dat ik 'GB aanvullen' SMS naar 4000 en de SMS terug krijg "Wij kunnen je opdracht niet verwerken. Als je vragen hebt, bel (...)". Je vroeg om een screenshot en er is case 10490483 uit gekomen. Is deze gesloten? Het werkt in ieder geval nog steeds niet bij mij. Ik krijg geen updates over mijn cases in de app of op m.vf.nl.

Ik krijg de "We kunnen je opdracht niet (...)"-SMS vaak pas om 07: 00 binnen, net als de "Je extra GB is nu aangevuld"-SMS. Een recente dag kreeg ik 9 berichten om 07:00.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Een maand geleden was deze optie niet uitgerold @filipjl. Deze optie werkt pas volledig sinds een aantal weken. Vandaar ook mijn bericht 10 dagen terug :). Maar duidelijk om te horen dat je aangeeft dat het niet werkt en dat je dit ook doorgeeft. Nu zie ik dat je inderdaad vanacht een aantal keer de 1GB achter elkaar aanvraagt via SMS. Hier komt het verzoek op terug: Wij kunnen je opdracht niet verwerken. Als je vragen hebt, bel +31654500100  en we helpen je graag verder (gratis bereikbaar). Op dat moment staat de aanvraag al om de 1GB aan te zetten in het systeem. Zodra een aanvraag geplaatst is, zal het systeem even nodig hebben om je aanvraag te behandelen. Blijf je verzoeken sturen, dan komt er een foutmelding of de aanvraag loopt vast. 
Het onderzoek is inmiddels gesloten omdat er een aanpassing is gedaan. Ervaar je nog steeds problemen met het aansluiten van de 1GB via My Vodafone (waarbij je het maar 1x aanvraagt in plaats van een aantal keer achter elkaar)? 

filipjl

Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Wat jammer dat de case is gesloten zonder bevestiging van mij dat het probleem is verholpen. Deze optie wordt bij mij aangeboden sinds 18 juli (screenshot) en het werkt sindsdien niet.

Ik ervaar nog steeds problemen met het aansluiten van de 1GB via SMS. Ook als ik het maar 1x aanvraag (screenshot van vandaag) en (screenshot van meer details over dat bericht van vandaag).

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Het klopt inderdaad dat de optie al eerder aangeboden werd. Echter werkt deze optie pas sinds een paar weken. Ik heb een onderzoek aangemaakt betreft het aanvragen via de SMS Case 10548509 (met ook het verzoek om het terug te koppelen naar je). Ook heb ik een nieuw onderzoek gestart betreft het aansluiten van de 1GB via My Vodafone @filipjl

filipjl

Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Dankjewel Steven! Goed dat je ook een nieuw onderzoek hebt gestart naar het aansluiten van de 1GB via de My Vodafone app, dit kan zoals in mijn schermopname van 20 mei (https://i.imgur.com/QxpB0Yw.mp4) niet vaker dan 1x per 30 minuten. Het aansluiten via my.vodafone.nl kan vaker dan dat.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Beide onderzoeken zijn inmiddels gesloten. Hoe gaat het nu met het aanvullen van de 1GB @filipjl?

filipjl

Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Het aanvullen van de 1GB over SMS werkt niet, de situatie is hetzelfde.

Het aanvullen van de 1GB via de app kan nog steeds niet vaker dan 1x per 30+ minuten, de situatie is hetzelfde.

Ik krijg niet altijd de "Je zit op 80% van je 1GB (...)"-SMS. Hierdoor ben ik "opeens" door mijn data heen.

 

Het probleem van de app (1Gb per 30 minuten is 4,5Mbit/s, niet waar ik voor betaal) duurt nu langer dan 7 maanden, sinds het begin van de aansluiting. Het probleem van de SMS is sinds het wordt aangeboden.

Ik wil compensatie voor de betaling van de afgelopen maanden en de rest van mijn contract een verlaagde incasso krijgen.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dit is helaas niet iets wat ik kan regelen @filipjl. De technische dienst heeft gecontroleerd of het werkt op jouw nummer. Het is gewoon mogelijk om de 1GB aan te sluiten via SMS. Jij geeft aan dat dit niet werkt. Wat werkt er niet en wat gebeurt er precies (inclusief foutmelding). Vertel me stap voor stap wat er gebeurt, dan geef ik dit weer direct door. Je mag hiervoor ook bellen met 1201.  De 80% SMS wordt uitgestuurd zodra een datasessie is beeindigd. Hierdoor kan het soms zijn (omdat je door gaat met data verbruiken) dat je in een keer door de data heen bent. 

filipjl

Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik had een uitgebreide reactie geschreven, dat concept is verdwenen. Ik had het niet gepost omdat het zó flame-y was dat ik echt geen zin had om dat te schrijven aan iemand die zijn werk aan het doen is. Lang verhaal kort:

 

    > Het is gewoon mogelijk om de 1GB aan te sluiten via SMS.

Dit is niet waar. Ik snap echt niet de toegevoegde waarde van deze "nietes". Waarom zou ik hierover liegen?

 

    > Wat werkt er niet en wat gebeurt er precies (inclusief foutmelding).

Ik heb dit al twee keer uitgeschreven en je hebt al een screenshot van de foutmelding. Ik heb laatst gemeld dat de situatie hetzelfde is. Wil je nog een derde onderzoek hierover starten dat weer wordt gesloten voordat het probleem is opgelost? Super.  

 

    > De 80% SMS wordt uitgestuurd zodra een datasessie is beeindigd.

Volgens jou komt de 80%-SMS niet binnen op het moment dat het verbruik op 80% zit, maar op een of ander later tijdstip en verbruikspercentage? Nee, dat is bij mij niet zo en het lijkt me ook geen nuttige 80%-melding. Het heeft geen zin dat ik uitleg hoe jullie infra (bij mij) werkt maar als iemand in jouw rol hierover onvolledige of onjuiste informatie krijgt lijkt het me heel moeilijk voor diegene support te geven.

 

Ik ga bellen met.....de contactpersoon van de Vf Business account waar dit nummer onder hangt om namens deze met het klachtenloket te gaan mailen. Na zoveel maanden van niet volgens voorwaarden geleverde diensten is het inmiddels wel de moeite om achter de compensatie aan te gaan.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic