1
Vraag
2
Reageer en help mee
juliank

Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Internet 4g werkt niet wanneer ik een 1gb aanvuller heb aangevraagd

Hallo, mijn internet werkt niet/half wanneer ik een 1gb aanvuller heb aangevraagd.. pas soms na vliegtuig modus aan en weer uit werkt het pas soms



Edit: lijkt erop dat het systeem het niet goed verwerkt en blijft de snelheid haken op 64kbps

 

30 Reacties 30
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @juliank 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Meer mensen hebben dit probleem hier al eens aangegeven en de moderatoren van Vodafone, die hier werkzaam zijn, geven het ook elke keer weer door aan de betreffende afdeling. Hoe de stand van zaken nu is, geen idee, maar het is duidelijk dat het probleem nog niet altijd is opgelost. Het in vliegtuigmodes zetten en dan weer terug plaatsen is op dit moment ook het advies van Vodafone. Laten we hopen dat deze het snel gaan oplossen en dat niemand dit probleem meer heeft.

Bedankt voor het doorgeven en nu is het wachten, fijne dag!

juliank
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Zelfs het in vliegtuig modus zetten en telefoon aan en uit zetten werkt ook vaak niet, maar de Vodafone webcare Twitter heeft een case Aangemaakt

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Oké, dat is het het beste op daarop te wachten.
Als je antwoord hebt, laat het hier nog even weten, daar help je andere mensen ook weer mee.

filipjl

Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hoi @juliank ,

 

Ik had dit probleem en had deze thread gemaakt waar best veel in staat. Helaas is er niet meer dat je kan doen dan geduld hebben. In mijn geval is het uiteindelijk opgelost.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Er loopt inmiddels een case voor @juliank. Dank voor het doorgeven! Hopelijk wordt het opgelost! 

juliank
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Is er al enige update? Want dit schiet echt niet op..,

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Als er een update is dan zie je dit in je My Vodafone. Er is een case voor je aangemaakt en die mensen houden je op te hoogte. Als het goed krijg je daar ook een mail over!

juliank
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

helaas komt er geen oplossing op korte termijn (gebeld met VF) dus toch gekozen helaas om het contract open te breken en te verhuizen naar een andere provider, want hier kan ik niet mee overweg.

 

ze hebben bekende problemen met hun unlimited, waardoor na het aanvullen het alsnog niet doorkomt ookal heb je de sms ontvangen maar blijft de snelheid haken op 64kbps..en de oplossing zou dan zijn dat je vliegtuig modus aan en uit doet en  desnoods je telefoon opnieuw op zou starten, maar dat helpt ook niet . plus dat hun hun app niet realtime update blijft op half uur achterlopen

@filipjl 

 

filipjl

Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Dat is jammer @juliank maar ik heb begrip voor de frustratie, zeker als vliegtuigmodus aan-/uitzetten het niet (tijdelijk) oplost. Dat de app per 30 minuten het tegoed updatet is een bijkomend pijnpunt waar je daarna last van krijgt. 

Hopelijk zal Vodafone hun Unlimited dienst verder op orde krijgen. Ik ben van plan een schermopname te posten in mijn thread zodat ik kan laten zien dat 1) de app het tegoed niet vaker dan elke 30 minuten vernieuwt en dat 2) het tussendoor aan-/uitzetten van de vliegtuigmodus niet zorgt voor een update in het app tegoed. Het tegoed in de app zou even vaak als op my.vodafone.nl vernieuwd moeten worden (elke 5 minuten).

juliank
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

nee het zou realtime moeten geupdated worden elke minuut

filipjl

Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Eigenlijk wel, per 5 minuten 1 GB kunnen aanvullen komt neer op 26,6 Mbit/s, een stuk minder dan beloofd. Ik heb in de praktijk ervaren dat bij een livestream kijken op 1080p er per 45 minuten moet worden bijgevuld. Een stream op 4K is niet bij te houden neem ik aan.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Helaas heb ik hierover ook nog geen terugkoppeling ontvangen. Ik controleer dit issue wekelijks. Zodra ik meer weet, laat ik dit weten.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Helaas heb ik hierover ook nog geen terugkoppeling ontvangen. Ik controleer dit issue wekelijks. Zodra ik meer weet, laat ik dit weten.

juliank
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

ben benieuwd wanneer dit opgelost, dan zou ik overwegen om weer is terug te komen

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Sinds kort kun je de 1GB al aanvullen via SMS bij 80%. Ervaren jullie hier ook problemen mee of lukt het op deze manier wel? 

juliank
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dat lijkt me ook geen optie toen de app 1 uur achterloopt

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

@juliank, tot nu toe zijn er geen klachten binnen gekomen over het aansluiten van de 1GB via SMS via andere kanalen, vandaar dat ik ook de vraag hier stel.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Dat is handig, je kan dus nu ook een SMS sturen om  aan te vullen?
Kan dit ook al voor het einde?

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ja klopt @Energieboy. De volgende SMS wordt verstuurd: Hoi! Even een update: je zit nu op 80% van je 1 GB NL dagtegoed. In de My Vodafone app kun je altijd je GB NL aanvullen en je dagtegoed inzien. Je kan ook ‘GB aanvullen’ sms’en naar 4000. Als je bundel op is en je vult deze niet aan, wordt je internetsnelheid traag in Nederland.
 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic