1
Vraag
2
Reacties
M.Booister

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Instellen internet nieuwe telefoon

Hallo,

 

Een aantal weken geleden heb ik een Oneplus Nord 2 gekocht. 

 

Hierbij internet van Vodafone gekoppeld. Alleen ik krijg nu soms een sms dat dit niet goed is ingesteld.

 

Ik heb alle stappen zoals voorgeschreven doorlopen.. hoe nu verder?

 

Groet,

 

Marc 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @M.Booister,
De SMS over de internetinstellingen wordt uitgestuurd zodra je een nieuwe telefoon koopt of een aanpassing doet in de instellingen. Via het topic over Android en Apple lees je alles over de instellingen voor internet (met name de APN instellingen). Zodra de APN correct is ingesteld, hoor je de SMS niet meer te krijgen. Mocht je hem alsnog ontvangen, dan mag je deze SMS negeren. Mocht de SMS echt vaak binnen komen, dan wordt er geen signaal afgegeven dat deze afgeleverd is. Het beste kun je de simkaart dan in een ander toestel stoppen, wachten totdat de SMS binnen komt en dan weer de simkaart terug in je huidige toestel stoppen. 

Bekijk in context

4 Reacties 4
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @M.Booister 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Wat fijn dat je een nieuw toestel hebt maar minder fijn dat het niet helemaal zoals je zou willen. Is het internet al wel goed ingevoerd? Kan je gewoon interneten via 4G/5G Vodafone? Als dat het geval is dan denk ik dat er een kink in de kabel zit tussen het sms'je en je toestel/instellingen. Misschien dat @Louis van Vodafone hier nog iets van weet? Ik heb laatst hier ook al eens iemand gehad die elke keer een sms binnen kreeg maar alles bleek gewoon goed te werken. Die heeft ze gewoon genegeerd en daarna volgens mij niets meer iets ontvangen. Dus als het goed gaat met je toestel en je hebt 4G/5G via Vodafone, dan zou ik de sms gewoon verwijderen. 

M.Booister
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi,

 

Bedankt voor je bericht. Ja mijn 4G doet het prima nadat ik hem had ingesteld. 

Dus dan zal ik de sms'jes wel negeren. 

cncy.rutte

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Energieboy

 

Bedankt, ik heb hetzelfde probleem

 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @M.Booister,
De SMS over de internetinstellingen wordt uitgestuurd zodra je een nieuwe telefoon koopt of een aanpassing doet in de instellingen. Via het topic over Android en Apple lees je alles over de instellingen voor internet (met name de APN instellingen). Zodra de APN correct is ingesteld, hoor je de SMS niet meer te krijgen. Mocht je hem alsnog ontvangen, dan mag je deze SMS negeren. Mocht de SMS echt vaak binnen komen, dan wordt er geen signaal afgegeven dat deze afgeleverd is. Het beste kun je de simkaart dan in een ander toestel stoppen, wachten totdat de SMS binnen komt en dan weer de simkaart terug in je huidige toestel stoppen. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic