1
Vraag
2
Reacties
bobsiegel

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Inruilactie loopt helemaal mis

Ik heb op 25/3 een nieuwe iPhone 16 pro via de telefoon bij Vodafone besteld.  Die is keuring geleverd de volgende dag.  Nadat ik alle gegevens overgezet heb van mijn oude iPhone, heb ik volgens de instructies de inruilactie gestart door eerst een actiecode aan te vragen en ontvangen.  Daarna de inruilgegevens ingevuld en ingediend bij de website inruildeals.  Toen ik de bevesiting ontvangen had, merkte ik dat de 200 Euro nergens vermeld was.  In de bevestigingsmail van hen stond dat als ik vragen had dat ik binnen 24 uur het volgende moet doen:

Laat het ons dan binnen 24 uur weten door een mailtje te sturen naar vfnl.support@likewize.com. Vermeld hierbij je ordernummer: 6700808. Dan kunnen we je sneller helpen. Je kan ons ook bellen op telefoonnummer 0800-022 78 26.

Ik heb onmiddelijk een. email gestuurd naar hen, en ook geprobeerd te bellen.  Na 1/2 uur wachten op de telefoon heb ik een voicemail bericht ingesproken (optie die zij geven) om teruggebeld te worden.  Ik ben nooit teruggebeld.

Wel heb ik 4 of 5 email wisselingen met hen gehad, waarin ze zeggen o.a. dat ik de actiecode niet ingevuld had, dat het toevoegen van een actiecode niet kan nadat het ingediend is, dat ik een screen-capture moet maken van wat ik ingevuld had (nadat ik het dagen geleden ingevuld en opgestuurd had).

In het kort, zij weigeren om iets te doen.  Ook heb ik bij Vodafone telefonisch een klacht ingediend, nadat ik alles wat hierboven staat verteld heb.  Keuring een bevestiging dat ik een klacht had ingedien.  Daarna een melding dat het afgehandeld en afgesloten was.  Actie van jullie: dat ik inruitdeals moet bellen.  Terwijl ik in mijn klacht gemeld had dat inruitdeals niets deed.

Daarna weer een klacht bij Vodafone ingediend, telefonisch.  Geen bevestiging daarvan ontvangen.

En om het verhaal ernstiger te maken:  Ik had mijn oude iPhone opgestuurd bij een KPN punt.  Zij vertelde mij dat de postcode op de label (die ik van inruildeals ontvangen had) niet klopt.  Op de label staat 6360XV Nuth.  Maar de man bij PostNl zegt dat dat niet bestaat. 

Ik wil graag van Vodafone de garantie ontvangen dat ik de 200Euro inruilbedrag ontvang, los van de chaos bij inruildeals. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3759Posts
  • 1155Oplossingen
  • 1231Likes

Hi @Alewiela

Geen zorgen! Ik heb de gebruikte adresgegevens gecontroleerd. Deze worden ook gebruikt door LikeWize. Jouw pakketje zal dan ook goed bij hen terechtkomen. Het betreft hier alleen wel een zogenoemde 'bulkzending' vanwege de gratis verzending. Hierdoor kan de levering soms iets langer duren. 

Jij hebt jouw toestel tijdig verstuurd voor de aangegeven datum. Op basis van je gegevens/bestelling maak je dus ook gebruik van de Recycleweken. Deze actie loopt tot 27 april. Actiecodes kunnen tot 11 mei worden aangevraagd en dienen voor 25 mei verzilverd te worden. Dit i.c.m eerdere ervaringen op de Community hoef je er niet over in te zitten dat de inruildeals ineens niet meer van toepassing zouden zijn bij jou. 

Na ontvangst van het toestel kan het in het algemeen tot 14 werkdagen duren voordat het toestel is geinspecteerd en uitbetaling volgt. Door de actie met de 'Recycleweken' is het volume wat LikeWize ontvangt natuurlijk wel een aantal malen groter. Op dit moment kan ik het dus nog niet doorzetten, omdat bovengenoemde periode nog niet is verstreken. Zullen we afspreken dat als jij op 6 mei (rekeninghoudend met ook de tussenliggende feestdagen) nog geen bericht hebt ontvangen vanuit LikeWize m.b.t. de verwerking/uitbetaling je hier een berichtje stuurt? Dan ga ik er voor je achteraan 🙂

 

Bekijk in context

17 Reacties 17
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3759Posts
  • 1155Oplossingen
  • 1231Likes

Hi @bobsiegel 

Logisch dat je graag gebruik wilt maken van de extra inruilwaarde bij inlevering van je oude toestel. Op basis van je gegevens zie ik dat de order is aangepast op 4 april 2025. Dit is de ingangsdatum van je verlenging en op deze datum heb je ook de bevestiging en factuur ontvangen van jouw bestelde iPhone 16 Pro 128 GB Natural Titanium. Op basis hiervan zou je in aanmerking komen voor de inruilactie (recycle weken). 

Je hebt dus al wel een promocode gegenereerd en het toestel vervolgens aangemeld. Het valt je op dat de extra inruilwaarde hierbij niet is berekend. Ook geef je aan dat je het toestel al hebt verzonden. Ik wil de situatie graag uitzetten bij één van mijn contactpersonen binnen LikeWize. Wil je mij hiervoor de volgende informatie toesturen?

Registratienummer LikeWize:
Track en Trace Post NL + een foto van het verzendbewijs:

bobsiegel
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt voor de snelle respons.  In de bijlage staat de ordernummer bij inruildeals: 6700808

 

Ook ter informatie een kopie van de email wisseling met hen.  Als vroegere hoofd van een service afdeling, deze zouden reden zijn voor onmiddelijk ontslag van de desbetreffende medewerkers.  Vragen om een screenshot van en al ingediend verzoek, melden dat het niet mogelijk is om een actiecode toe te voegen om een inruilactie, enz.  En dit na een email waarin staat dat als er problemen zijn, gewoon een email aan hen sturen, wat ik deed.  Zonder resultaat.

bobsiegel
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Trouwens, hierbij de verzendlabel van hen.  Toen ik bij de PostNL winkel was, zeiden ze dat de postcode niet klopt.  Daardoor moest hij het veranderen waardoon de gratis verzending niet meer mogelijk was omdat de antwoordnummer niet klopte met de postcode.  Niet dat 5 Euro een probleem is, maar er klopt niets van het hele process.

bobsiegel
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

En als bewijs van levering hierbij de gegevens van de track and trace van PostNL

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3759Posts
  • 1155Oplossingen
  • 1231Likes

Bedankt voor het toesturen van alle informatie @bobsiegel. Ik heb een aantal bijlagen verwijderd waarop o.a. je e-mailadres zichtbaar was. De informatie heb ik toesgestuurd naar mijn contactpersoon binnen LikeWize. Ik hoop spoedig meer nieuws te hebben. Zodra dat het geval is, dan kom ik uiteraard hier bij je in de lucht! 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3759Posts
  • 1155Oplossingen
  • 1231Likes

Hi @bobsiegel, goedemorgen!

Daar ben ik alweer met een update! Ik heb goed nieuws. Het toestel zal vandaag worden geinspecteerd waarna de uitbetaling spoedig volgt. Je krijgt een e-mail als het toestel is verwerkt. Ook heb ik de garantie ontvangen dat LikeWize de uitbetaling met € 200 gaat verhogen.

Op basis van de bevestiging waarin € 120 staat vermeld is het vermoedelijk misgegaan met het toevoegen van de code. Dat de code wel door jou is ingevoerd, maar niet is toegevoegd middels het drukken op de knop. In ieder geval ben ik blij dat we het alsnog voor je in orde hebben kunnen maken via deze weg. Houd je mij op de hoogte als je de e-mail hebt ontvangen dat het toestel is verwerkt en de uitbetaling op je rekening staat? 
 

bobsiegel
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste Cecilia, ik heb net een mail van hen ontvangen met de geschatte waarde plus de 200€ ontvangen. Bedankt voor je zeer snelle en effectieve actie. Ik zal melden als het geld op mijn rekening staat. 😁👍🎈

Alewiela

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi @Cecilia,

 

Mooi om te zien hoe je iedereen uit de brand helpt!

 

Ik had vorige week ook het probleem dat de medewerker bij het PostNL punt het adres niet kon vinden waardoor ik het pakketje niet aangetekend kon verzenden. Ze kon het pakketje wel middels het antwoordnummer gratis verzenden, dus dat heb ik toen maar gedaan. Nu vraag ik me af of jij weet of het pakket dan wel bij het juiste adres aan zal komen? Ik heb nu alleen een ontvangstbewijsje van het verzonden pakketje namelijk met een track-en-trace code: 3SLFVZ750872205. Het pakketje is naar Dynafix Care B.V. gegaan, alleen hun postcode was 6360 AA i.p.v. 6360 XV. 

 

Bellen naar de LikeWize klantenservice om te vragen of ze het al ontvangen hebben heeft geen zin, want die zijn tijdens hun vermeldde openingstijden gesloten. 

 

Zie jij kans om te checken of alles goed gaat/zal gaan en of ze mijn telefoon wellicht al in ontvangst hebben genomen? Mijn ordernummer is 6700358. Ik heb de telefoon op 10 april verzonden, alleen ik kreeg een reminder dat de telefoon uiterlijk 20 april ontvangen moet zijn voor de actie. Ik las ook in je eerdere berichten dat LikeWize het heel druk heeft en het mogelijk langer duurt om de ontvangsten te verwerken, waardoor de inruildeal niet meer geldig zou zijn? 

 

Alvast bedankt!

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3759Posts
  • 1155Oplossingen
  • 1231Likes

Hi @Alewiela

Geen zorgen! Ik heb de gebruikte adresgegevens gecontroleerd. Deze worden ook gebruikt door LikeWize. Jouw pakketje zal dan ook goed bij hen terechtkomen. Het betreft hier alleen wel een zogenoemde 'bulkzending' vanwege de gratis verzending. Hierdoor kan de levering soms iets langer duren. 

Jij hebt jouw toestel tijdig verstuurd voor de aangegeven datum. Op basis van je gegevens/bestelling maak je dus ook gebruik van de Recycleweken. Deze actie loopt tot 27 april. Actiecodes kunnen tot 11 mei worden aangevraagd en dienen voor 25 mei verzilverd te worden. Dit i.c.m eerdere ervaringen op de Community hoef je er niet over in te zitten dat de inruildeals ineens niet meer van toepassing zouden zijn bij jou. 

Na ontvangst van het toestel kan het in het algemeen tot 14 werkdagen duren voordat het toestel is geinspecteerd en uitbetaling volgt. Door de actie met de 'Recycleweken' is het volume wat LikeWize ontvangt natuurlijk wel een aantal malen groter. Op dit moment kan ik het dus nog niet doorzetten, omdat bovengenoemde periode nog niet is verstreken. Zullen we afspreken dat als jij op 6 mei (rekeninghoudend met ook de tussenliggende feestdagen) nog geen bericht hebt ontvangen vanuit LikeWize m.b.t. de verwerking/uitbetaling je hier een berichtje stuurt? Dan ga ik er voor je achteraan 🙂

 

bobsiegel
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Als laatste actie, hierbij de bevestiging dat ik inderdaad het geld ontvangen heb. Nogmaals bedankt. Trouwens, ondertussen weer een ander toestem gekocht, en bij de inruilactie werd de 200€ correct toegevoegd aan het inruilbedrag. 

Alewiela

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi @Cecilia,

 

Hetgeen waar ik al bang voor was lijkt nu toch te gebeuren. Na bijzonder moeizaam mailcontact met LikeWize krijg ik eindelijk na bijna een maand te horen dat zij de telefoon niet hebben ontvangen en dat ik contact op moet nemen met PostNL. PostNL daarentegen verwijst me weer terug naar LikeWize aangezien zij als betalende opdrachtgever verantwoordelijk zijn voor het ontvangst en anders het opstarten van een onderzoek (zie bijlage). Ik word van het kastje naar de muur gestuurd. Je zou verwachten van een organisatie als Vodafone (waar ik al jaren met plezier een trouwe klant ben) dat zij niet met zo'n onbetrouwbare partij als LikeWize in zee zouden gaan. De reviews zeggen genoeg: https://nl.trustpilot.com/review/likewize.com.

 

Zou je me kunnen helpen met het vinden van een oplossing? In het ergste geval stuur ik een andere oude telefoon op om in ieder geval nog aanspraak te kunnen maken op de 200 euro. De inruildeal was een belangrijke reden voor mij om een nieuwe telefoon te kopen en ik baal nu toch behoorlijk van de hele gang van zaken. 

 

Met vriendelijke groet,

 

Alex

 

IMG_3164.png

bobsiegel
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hi.  Ik was diegenen die met deze post begonnen ben, en dreig nu met een tweede aankoop precies te ervaren wat jij, Alex, meemaakt. 2 weken geleden iPhone aangetekend opgestuurd. 5 dagen later een mail dat ze mijn iPhone niet ontvangen had. Ik een mail gestuurd met bewijs van aangetekend sturen, en kopie van rapport bij kpn dat het geleverd is. Nu 5 dagen later niets gehoord. Vreselijk. 

bobsiegel
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Trouwens, de mail met ordernummer hieronder

 

Doorst: Inruildeals ref nr. 6729060: Telefoon nog niet ontvangen- herinnering

Beste likewize,

 
Ik heb mijn iPhone aangetekend verstuurd op 28 april en heb bericht ontvangen dat die aangekomen, en getekend is op 29 april.  Hierbij de bevestiging van ontvangst.  Ik ontvang graag van u ook een bericht dat u die ontvangen heeft.

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3759Posts
  • 1155Oplossingen
  • 1231Likes

Ik ga kijken wat ik voor je kan doen @Alewiela . Wil je hiervoor de volgende informatie delen?
Referentienummer LikeWize: 
Screenshot Track en Trace: 

Wil je in jouw Community profiel ook vermelden welk type toestel (merk, kleur, geheugen) verstuurd is en het bijbehorende IMEI nummer? 

@bobsiegel In jouw geval betreft het een aangetekende verzending (waarbij je dus verzekerd bent) en is de periode van 14 werkdagen (waarin het toestel verwerkt wordt) nog niet voorbij, aangezien je aangeeft dat deze op 28 april is verzonden. De situatie is dus wel iets anders, maar ik snap heel goed dat het automatische bericht wat je hebt gekregen voor verwarring zorgt. Het is momenteel heel druk bij LikeWize, waardoor het verwerken van een toestel iets langer duurt en ook een reactie iets langer kan duren. 

Alewiela

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi @Cecilia,

 

Dank voor het checken. Het referentienummer is: 6700358. En zie hieronder een screenshot van de track-en-trace, de telefoon is op 10 april verzonden. 

 

Ik heb de toestelgegevens en IMEI in mijn Community profiel gezet onder Persoonlijke opmerkingen (privé). Is dat voor jou in te zien? Of moet ik het ergens anders neerzetten? 

 

WhatsApp Image 2025-05-07 at 14.32.56.jpeg

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3759Posts
  • 1155Oplossingen
  • 1231Likes

Bedankt voor de informatie @Alewiela. Ik heb het intern uitgezet bij LikeWize en hoop spoedig van hen wat te vernemen. Zodra ik meer weet, dan hoor jij uiteraard weer van mij.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3759Posts
  • 1155Oplossingen
  • 1231Likes

Je hebt zojuist een privéberichtje van mij ontvangen @Alewiela 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic