1
Vraag
2
Reacties
Geterroriseerde

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik wordt nu al weken meerdere keren (+/- 20x p.dag) gebeld door oplichters..

Ik wordt nu al weken +/- 20x per dag gebeld door onbekende zogenaamde Nederlandse vaste en mobiele nummers als ook vaste nummers uit Europa. 
 Wordt er stapelgek van, Politie wil niks doen, daar er NOG geen strafbaar feit is(iedereen mag je bellen aldus hun.)

Vodafone kan niks doen zeggen ze.(Heb gebeld en het probleem voorgelegd). Vodafone winkels bezocht, gesprek aan gegaan, 0 op request. 
Ik blokkeer nu al weken gelijk dat soort nummers als ze me bellen, maar het helpt niks, ze bellen gelijk weer met een nieuw ander nummer.

Ik kan mijn telefoon NIET meer gebruiken, het wordt me onmogelijk gemaakt..  

 

onderstaand de nummers die ik al heb geblokkeerd.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Geterroriseerde,
Welkom op de Community van Vodafone! Jeetje, dat is wel heel erg vaak op een dag :(. Ik kan me heel goed voorstellen dat dit erg vervelend is! Zoals ik het lees spelen er 2 dingen. Je wordt gebeld door Nederlandse vaste- en mobiele nummers en door buitenlandse nummers. Ik leg graag uit wat de mogelijkheden zijn in beide gevallen. 
Laat ik beginnen met gebeld worden door Nederlandse vaste- en mobiele nummers. Via deze link kun je melding maken van lastig gevallen worden door Nederlandse nummers. We proberen het nummer van de plager te achterhalen. Als het een Nederlands nummer is dan sturen we een eerste waarschuwing via een brief of sms. Van buitenlandse nummers hebben wij geen klantgegevens. Daarom kunnen we bij overlast van buitenlandse nummers niet helpen. Is de overlast na 2 weken nog niet gestopt? Meld dit dan opnieuw via het onderstaande formulier. De plager krijgt dan een tweede waarschuwing. Houdt het daarna nog niet op, dan blokkeren we het nummer van de plager. Als het om een Vodafone nummer gaat, regelen wij dat zelf. Anders laten we de aanbieder van de plager het nummer blokkeren. Indien het bedrijven zijn, dien je bij deze bedrijven aan te geven dat zij jou niet meer mogen bellen en jouw gegevens moeten verwijderen. 
Zoals @Energieboy aangeeft, kunnen wij helaas niks doen betreft de buitenlandse nummers. Dit heet Wangiri fraude. In dit topic lees je hier meer over. Het enige wat je kunt doen is de nummers blokkeren en indien je een Android toestel hebt, een contact aanmaken met het netnummer van het desbetreffende land (bijvoorbeeld +3312). Daarna blokkeer je het contact. Hierdoor komen nummers met dit netnummer niet meer door. Heb je de voicemail aan staan, dan komen deze nummers gelijk terecht op jouw voicemail. 
Een laatste optie voor beide gevallen is je nummer veranderen. Bij Wangiri fraude is het een kwestie van tijd voordat ze weer bij jouw nummer uitkomen. Betreft Nederlandse vaste- en mobiele nummers ligt dit aan jou. Denk hierbij goed na aan wie jij jouw nummer doorgeeft! Vermeld ook nooit je nummer op internet op website (Facebook, winkels etc.). 

Bekijk in context

4 Reacties 4
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Geterroriseerde 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Het is natuurlijk heel vervelend wanneer er mensen bellen die je niet kent. Je nummer kan ergens zijn gevonden door ze of ze bellen gewoon zomaar een nummer en zolang er iemand opneemt, blijven ze maar bellen. Wat de politie zegt klopt wel en dat is natuurlijk heel vervelend. En Vodafone kan niet alle nummers zomaar gaan blokkeren, want wie weet zijn het wel gewoon nummers van mensen, die de oplichters ook weer misbruiken. 

Wat je kan doen is elke keer het nummer blokkeren, in je toestel, en dan zal het een keer ophouden. Maar blijft het gaan dan is het veranderen van je nummer misschien een oplossing. 

Het blijft vervelend en wens je in ieder geval succes. 

Geterroriseerde
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ben net weer gebeld, nu zelfs door 2 nummers tegelijk op hetzelfde moment!!!  dit is echt terreur!!   WANGIRI FRAUDE 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Wangiri-fraude is fraude van Internationale groepen criminelen die bellen naar je mobiel vanuit het buitenland. Je hebt geen idee wie je gebeld heeft, je kent het nummer ook helemaal niet en uit nieuwsgierigheid bel je maar eens terug. Wanneer je terugbelt krijg je meestal een bandje of een kiestoon te horen. Pas na enige tijd heb je door dat er niemand op gaat nemen: zo lopen de kosten op. Pas dan is het wangiri-fraude en gelukkig doet Vodafone hier iets aan. Als je het nummer terug belt dan krijg je een melding vanuit Vodafone. 

Als je nummers niet kent, gewoon niet terug bellen en blijven blokkeren. Of, als het mogelijk is in je toestel, alleen nummers doorlaten die in je contactenlijst staan. De link die ik eerder stuurde geeft meer info. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Geterroriseerde,
Welkom op de Community van Vodafone! Jeetje, dat is wel heel erg vaak op een dag :(. Ik kan me heel goed voorstellen dat dit erg vervelend is! Zoals ik het lees spelen er 2 dingen. Je wordt gebeld door Nederlandse vaste- en mobiele nummers en door buitenlandse nummers. Ik leg graag uit wat de mogelijkheden zijn in beide gevallen. 
Laat ik beginnen met gebeld worden door Nederlandse vaste- en mobiele nummers. Via deze link kun je melding maken van lastig gevallen worden door Nederlandse nummers. We proberen het nummer van de plager te achterhalen. Als het een Nederlands nummer is dan sturen we een eerste waarschuwing via een brief of sms. Van buitenlandse nummers hebben wij geen klantgegevens. Daarom kunnen we bij overlast van buitenlandse nummers niet helpen. Is de overlast na 2 weken nog niet gestopt? Meld dit dan opnieuw via het onderstaande formulier. De plager krijgt dan een tweede waarschuwing. Houdt het daarna nog niet op, dan blokkeren we het nummer van de plager. Als het om een Vodafone nummer gaat, regelen wij dat zelf. Anders laten we de aanbieder van de plager het nummer blokkeren. Indien het bedrijven zijn, dien je bij deze bedrijven aan te geven dat zij jou niet meer mogen bellen en jouw gegevens moeten verwijderen. 
Zoals @Energieboy aangeeft, kunnen wij helaas niks doen betreft de buitenlandse nummers. Dit heet Wangiri fraude. In dit topic lees je hier meer over. Het enige wat je kunt doen is de nummers blokkeren en indien je een Android toestel hebt, een contact aanmaken met het netnummer van het desbetreffende land (bijvoorbeeld +3312). Daarna blokkeer je het contact. Hierdoor komen nummers met dit netnummer niet meer door. Heb je de voicemail aan staan, dan komen deze nummers gelijk terecht op jouw voicemail. 
Een laatste optie voor beide gevallen is je nummer veranderen. Bij Wangiri fraude is het een kwestie van tijd voordat ze weer bij jouw nummer uitkomen. Betreft Nederlandse vaste- en mobiele nummers ligt dit aan jou. Denk hierbij goed na aan wie jij jouw nummer doorgeeft! Vermeld ook nooit je nummer op internet op website (Facebook, winkels etc.). 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic