1
Vraag
2
Reacties
deltabert

Meedenker
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

IP thermostaat via Vodafone 4G

IP thermostaat via Vodafone 4G

Hallo,

Ik heb een gelijksoortige vraag als het topic IP-camera-via-Vodafone-4G:

https://community.vodafone.nl/t5/Diensten/IP-camera-via-Vodafone-4G/m-p/474#M410

Het betreft een verenigings gebouw zonder Internet verbinding maar waar een wifi thermostaat op afstand bediend en ingesteld moet kunnen worden.

Hiervoor heb ik een TP-Link MR6400 4G router aangeschaft maar op de WAN Interface van deze router krijg ik alleen een Private IP@.

Ik kan dus niet vanuit Internet de router benaderen, alleen als ik in hetzelfde IP subnet zit.

Het heeft te maken met  het gebruik van CGNAL door de ISP's.

 

Maar weet iemand hiervoor een oplossing? 

Bovenstaande thread is helaas gesloten maar ik zou graag willen weten of de OP @Saud of iemand anders hier een oplossing voor heeft.

22 Reacties 22
Saud

Gedreven Liefhebber
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Volgens mij heb je inderdaad hulp nodig van een welwillende Vodafone medewerker die de open.vodafone.nl APN koppelt aan jouw simkaartje. En als je hem/haar dan aan de lijn hebt, vraag dan meteen of zij nog poorten moeten openzetten. (poort 80 als je in die thermostaat dat niet kunt aanpassen naar een andere poort. En mocht je in de thermostaat b.v. poort 8080 kunnen kiezen, verzeker je er dan van dat dié poort van buitenaf te benaderen is.) Wachtwoord/username is volgens mij niet nodig.

deltabert
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Het is inmiddels opgelost. Dat was 3 weken geleden; helaas niet eerder toe gekomen om dit te melden.
Na vele helpdesk medewerkers gesproken te hebben heeft de laatste een ticket aangemaakt voor een Vodafone technicus die de open.vodafone.com als APN aan de prepaid SIM card moest koppelen. 
Dat duurde 10 werkdagen, waarna ik, pas na zelf opnieuw Vodafone Helpdesk te bellen, hoorde dat hij dit niet voor pre-paid SIM cards mocht doen.

Opnieuw met Vodafone gebeld en de goedkoopste abonnement oplossing gekozen (korting omdat een van d eleden een Ziggo abonnement heeft).

Nu werkt de oplossing en we kunnen de thermostaat remote bedienen met de bijbehorende App.

 

Ik wil speciaal @Saud bedanken voor het uitvoerig meedenken met dit traject.

Saud

Gedreven Liefhebber
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Bedankt voor het doorgeven @deltabert  Fijn dat het gelukt is. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic