saskia.hovius

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

IP-Camera via Vodafone netwerkinstellen - portforwarding

goede dag

 

ik heb even een vraagje ik heb thuis 4g van Vodafone als wifi en op een ander adres ook Ziggo waar ook de Vodafone in staat geschreven en nu heb ik 200gb internet want heb red together nu heb ik de volgende vraag de wereld word als maar groter en internet word ook op steeds meer plekken gebruikt nu is het zo dat ik thuis een ip camera heb en die niet via internet te benaderen valt ik heb alles al geprobeerd ik heb de klantenservice al 3 keer aan de telefoon gehad but no luck dus daarom de vraag via deze weg nu heb ik dus poort forwarding nodig en ik weet dat dit kan want anders stond het ook niet in een mobiele mifi router van het merk tp-link dus hoe kan ik dit zo goed mogelijk configureren want ik raak de tel een beetje kwijt want als ik alle poorten dicht heb staan dan staan op het internet alle poorten open dus dat is al raar en als ik een poort open dan staat er wel dat die open is maar ik kom dan niet op mijn ip camera dus dat vind ik een beetje vervelend hoe kan ik dit oplossen ik hoor graag van jullie alvast bedankt met vriendelijke groet Saskia

8 Reacties 8
Dave!

Gedreven Raadgever
  • 191Posts
  • 13Oplossingen
  • 53Likes

Welkom @saskia.hovius  op de Vodafone Community.

 

Ik heb zelf ook 2 IP Camera's 2 buiten en 2 voor binnen en een Wifi Deurbel. Wifi van Vodafone zal waarschijnlijk de Data zijn en internet Wifi van Ziggo.

Wat voor Modem heeft u en wat heeft u geprobeerd.

Zijn er VPN verbindingen actief of is er op de telefoons een actieve Virus Programma aanwezig.

 

Als u mij de gegevens van modem en de IP Camera kan geven, kan ik u misschien verder op weg helpen, vaak via de App van de Camera kan je via de Wifi die de Camera standaard uitzend, koppelen aan het netwerk van uw thuis, dan zou de camera op Data en op Wifi moeten werken.

 

Ik hoor het graag, dan help ik u graag verder.

saskia.hovius
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Goede dag

 

Het zit zo ik heb alleen 4g van vodafone omdat ik zoon grote data bundel heb is dat voor mij thuis goedkoper dus heb op een andere locatie wel gewoon ziggo maar ik weet dat je ook juist op 4g een poort forwarding regel kunt instellen omdat ik een mifi router heb ( waar dus alleen een sim kaart in kan ) en daar staat dat ik een poort kan openen dat is nou juist wat ik nodig heb om mijn ip camera's vanaf internet te bereiken gegevens van de modem zijn TP-link omada ER605 ( daar komt de 4g op binnen) daarachter zit een draytek vigor 2920 firewall met daarachter een tp-link AX1500 router waar ik de ip camera op aansluit en het merk enzo weet ik even niet anders moet ik hem helemaal van de muur afschroeven ( heb geen handleidingen meer helaas ) maar ik heb wel gelezen dat dat kan 4g met poort forwarding bij Vodafone klopt dat ik hoor graag van jullie alvast bedankt met vriendelijke groet saskia hovius

Tjeerd85

Raadgever
  • 90Posts
  • 19Oplossingen
  • 20Likes

Niet verkeerd bedoeld, maar je moet hiervoor echt of de handleiding van je mifi router hebben, de klantenservice gaat dit sowieso niet voor je op kunnen lossen. Maar mogelijk komen we er hier wel uit!

Dave!

Gedreven Raadgever
  • 191Posts
  • 13Oplossingen
  • 53Likes

@saskia.hovius  Ik had vandaag even een tegenslag dag, ik ga dit weekend even voor je op zoek en kijken of ik een stappenplan kan maken voor je.

Tjeerd85

Raadgever
  • 90Posts
  • 19Oplossingen
  • 20Likes

Zie hier, een oplossing komt er wel! 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Een router, achter een router en daarachter weer een router. Begrijp ik dit nu goed? Waarom dan zoveel? 

Maar goed, heb je deze topic als eens gelezen? Misschien heb je daar iets aan. Vodafone doet soms heel moeilijk met dit soort vragen en het leert om te zoeken hier op de community over webcams of mifi aansluitingen. 

Lees deze topic eens:
https://community.vodafone.nl/t5/Diensten/IP-camera-via-Vodafone-4G/td-p/474 

Zoeken op mifi op de community:
https://community.vodafone.nl/t5/forums/searchpage/tab/message?advanced=false&allow_punctuation=fals... 

Tjeerd85

Raadgever
  • 90Posts
  • 19Oplossingen
  • 20Likes

Nou Vodafone zegt eerder, heeft de simkaart internet, dan doen wij ons ding, wat je er verder mee doet qua instellingen is klantdomein, en dat snap ik wel. 

Dave!

Gedreven Raadgever
  • 191Posts
  • 13Oplossingen
  • 53Likes

Ik heb even naar de 3 optie's gekeken maar ik stuit op de volgende problemen:

De TP-link omada ER605 is een Netwerk Switch dat is het probleem niet,

Je draytek vigor 2920 firewall en de tp-link AX1500 blokkeren gewoon weg je signaal omdat je met Mifi zit, dan zou je beste eerst de TP Link AX1500 kunnen proberen en je Firewall er even tussen uit. Als goed is zal je dan geen poorten hoeven open zetten, zo niet haal ze er allebei even tussen uit en gebruik alleen de Switch en zet in de App van je IP Camera als de Optie er is hem ook data op 3G/4G/5G 

 

Ik heb dan zelf ook IP Camera's voor binnen en buiten en door me Modem en TP-Link Deco's M4 zijn ze zowel via Data als Wifi te benaderen, dit zou dan ook bij met de Switch en de Mifi moeten kunnen. En als het goed is moet de MiFi ook nog een ingebouwde firewall hebben, zoals Energieboy  al aangaf, waarom veel.

 

Ik hoop dat je hier iets aan hebt

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic