Corry Frissen
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

ING App - Inloggen geeft foutmelding: geen verbinding met internet

  • Ik kan niet inloggen met 4g, mobiel netwerk, wel met wifi. Ik heb pas een nieuwe telefoon.
2 Geaccepteerde oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Steven
Community Moderator
Community Moderator
  • 10859Reacties
  • 1631Oplossingen
  • 1946Likes

Kleine toevoeging nog: Zorg ervoor dat bij de apn instellingen in het toestel, de gebruikersnaam en het wachtwoord is ingeuld. Hier mag bij beide staan: vodafone (kleine letters) 
 

Inmiddels een kleine terugkoppeling van ING naar mij toe: 

 

Hi Steven,

Ik heb zojuist geschakeld met onze afdeling KIA. Zij gaan dit issue ook delen binnen de verantwoordelijke vakgroep.

Vanuit KIA gingen ze er in eerste instantie vanuit dat er aan de kant van Vodafone iets was aangepast aangezien dit enkel voorkomt met klanten met de 4G/5G in combinatie met Vodafone. En dat er vanuit ING geen nieuwe releases voor de App waren gelanceerd tussen het probleem en oplossing in.

Wat nu wel opvalt is dat de meldingen die bij KIA binnen zijn gekomen bijna allemaal gaat om klanten met een Motorola-toestel. Herken jij deze trend ook? Het kan in dat geval namelijk ook het gevolg zijn van een update aan de kant van Motorola.

Verder is het altijd aan te raden om klanten naar onze afdeling KIA te verwijzen zodat wij de individuele incidenten kunnen registreren en dit ook nog nader kunnen uitzoeken van onze kant.

 

Dit mag aangekaart worden via +31)(0)20 22 888 88 (Mon-Fri 08:00-21:00, Sat 09:00-17:00). Je komt dan uit bij de KIA afdeling van ING. 

 

Naam van de medwerker heb ik weggelaten ivm privacy van medewerker

 

Hebben jullie allemaal een Motorola?

Bekijk in context

Albert 1
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Nieuwste beveiligingsupdates van Motorola geïnstalleerd en probleem opgelost. 

Bekijk in context

78 Reacties 78
Steven
Community Moderator
Community Moderator
  • 10859Reacties
  • 1631Oplossingen
  • 1946Likes

Hoi @Corry Frissen
Welkom op de community van Vodafone. Dit is geen lekker begin met je nieuwe toestel! Kun je via 4G wel andere websites en apps gebruiken? Welke melding krijg je als je probeert in te loggen op ING? Gebruik je de app of de website? Heb je al eens de app opnieuw geinstalleerd? Staat mobiele data op mogelijk en is de app op de juiste manier gekoppeld aan je telefoon? Zie je 4G boven in beeld staan bij je toestel?

Corry Frissen
topicstarter
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Alle andere apps werken. 4g staat aan. Ik krijg geen melding. Hij blijft proberen in te loggen. Uiteindy zegt hij: geen internet.. Mobiele data is mogelijk. De app werkt wel met wifi. Ik zal proberen de zaak nog eens opnieuw te installeren.

Steven
Community Moderator
Community Moderator
  • 10859Reacties
  • 1631Oplossingen
  • 1946Likes

Is het gelukt met het opnieuw installeren van de ING app? Krijg je nog steeds de foutmelding @Corry Frissen

Energieboy
Super Expert
Super Expert
  • 8994Reacties
  • 2885Oplossingen
  • 1921Likes

Hi,
Ik denk ook dat je even de app moet verwijderen en weer opnieuw moet aanmelden bij ing met je nieuwe telefoon. Want bij de ing staat je oude telefoon nog ingeschakeld en uit veiligheid kan je nu niet op je nieuwe toestel. Je moet dus online in je bankieren omgeving je oude telefoon verwijderen en dan de nieuwe weer koppelen. Dit heeft met je simkaart nummer, emei nummer en toestel serie nummer te maken. Die kloppen nu niet met je nieuwe toestel! Heb ik zelf ook gehad met mijn bank app (andere bank weliswaar). 

Corry Frissen
topicstarter
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Zal ik proberen. Dank

Steven
Community Moderator
Community Moderator
  • 10859Reacties
  • 1631Oplossingen
  • 1946Likes

Is het inmiddels gelukt @Corry Frissen

gebouwhuis
Meedenker
  • 11Reacties
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Goedemiddag Corry en Steven,

Ik ervaar hetzelfde issue. Aanmelden bij ING app is geen probleem met ingeschakelde WiFi. Met alleen 4G (dus WiFi uit) verschijnt foutmelding "Geen verbinding met de ING. Controleer je instellingen en probeer het opnieuw". Andere apps werken prima op 4G. Voor de hand liggende trouble shooting heb ik gedaan (App eraf gooien en opnieuw installeren, SIM kaart kwartier eruit, Herstart, Databesparing uit). Contact gehad met ING en ook met Vodafone. Tot op heden helaas zonder succes.

Steven
Community Moderator
Community Moderator
  • 10859Reacties
  • 1631Oplossingen
  • 1946Likes

Dat klinkt niet goed @gebouwhuis. Kun je eens controleren welke machtigingen voor de ING app ingesteld staan? Ik raad ook aan om dit kenbaar te maken bij ING omdat alleen hun app hier last van heeft. Kun je mij laten weten wat zij aangeven? Wat voor een toestel hebben jij en @Corry Frissen?

gebouwhuis
Meedenker
  • 11Reacties
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

@Steven dank. Bij App-rechten staat bij toegestaan "Geen rechten verleend" en bij geweigerd "Camera". ING geeft aan dat zij vinden dat het issue door Vodafone wordt veroorzaakt. Ter info: ik heb geen nieuwe telefoon. Android versie 10. Beveiligingsupdate 1 juni. Toestel: Moto g8+

Energieboy
Super Expert
Super Expert
  • 8994Reacties
  • 2885Oplossingen
  • 1921Likes

Precies wat Steven zegt, welk toestel heeft de ING geregistreerd staan? Ik ben even naar mijn buren geweest, die hebben namelijk ING en Vodafone, maar die ervaren geen enkel probleem met de ING app en 4G via Vodafone. Staat misschien 4G toegang voor de app uit? Je kan via een iPhone ook bij de instellingen aangeven of een app wel, of niet, 4G mag/kan gebruiken. Dit kan je controleren onder Instellingen, Mobiel Netwerk en dan naar beneden scrollen.

Het is echt belangrijk om via Mijn ING je toestel te verwijderen, dan je app te verwijderen, opnieuw te installeren (en gebruik dan aub 4G hiervoor en NIET via Wifi). Daarna je ING app opnieuw aanmelden bij ING Bank, en dit ook doen via 4G en NIET via Wifi. Dan zou het toch moeten werken en als het niet werkt dan is er toch iets mis bij ING want je andere apps doen het wel via 4G.

Oh ja, ik neem aan dat het niet zo is, maar ik wil het toch even benoemen. Als je een beta versie hebt van een update (zoals iPhone dat nu heeft, een iOS 15 beta versie), die kan ook problemen veroorzaken en is niet aan te raden om dit dan te doen!

Steven
Community Moderator
Community Moderator
  • 10859Reacties
  • 1631Oplossingen
  • 1946Likes

Goede tip @Energieboy! Dankjewel voor het delen! Kunnen jullie deze stappen ook eens doorlopen @Corry Frissen en @gebouwhuis? 

gebouwhuis
Meedenker
  • 11Reacties
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
  • Toestel verwijderd via MijnIng
  • WiFi uitgeschakeld
  • App gedownload uit de playstore
  • Als ik dan wil aanmelden (zoals gevraagd met inlog gegevens van MijnIng) verschijnt melding "Niet online? Check je internetverbinding, die heb je wel nodig!"
Energieboy
Super Expert
Super Expert
  • 8994Reacties
  • 2885Oplossingen
  • 1921Likes

Hmm, dat is wel heel vreemd. 
Als je andere apps wel gewoon werken, waarom zou dan de ING wel het probleem hebben. Daarnaast is er geen storing want mijn buren konden zojuist wel inloggen met Mijn ING. Hmm, ja... waar ligt het probleem? Als alle andere app's wel gewoon werken op je toestel, bv Whatsapp met ontvangen en versturen van berichten, dan moet het wel aan de ING liggen.

Heb je deze pagina ook al doorgenomen?
https://www.ing.nl/particulier/digitaal-bankieren/internetbankieren/hulp/inloggen-lukt-niet/index.ht... 

gebouwhuis
Meedenker
  • 11Reacties
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

@Energieboy dank voor de info. Wat je over I-Phone zegt is op mij niet van toepassing want Android. Ik ga terug naar ING.

Energieboy
Super Expert
Super Expert
  • 8994Reacties
  • 2885Oplossingen
  • 1921Likes

Oke, dat kan, maar het aanmelden van de app is bij elk toestel hetzelfde.
Dat maakt dus niet uit, wat ik bedoelde was alleen de mogelijkheid om 4G uit te zetten voor bepaalde apps.

Heb je deze pagina al gelezen van ING?
https://www.ing.nl/particulier/digitaal-bankieren/internetbankieren/hulp/inloggen-lukt-niet/index.ht... 

Steven
Community Moderator
Community Moderator
  • 10859Reacties
  • 1631Oplossingen
  • 1946Likes

Lastige situatie dit! Omdat het alleen bij ING speelt, ligt dit bij ING. Ik wil je toch nogmaals verzoeken om dit door ING te laten onderzoeken omdat wij alleen het netwerk leveren. Er zijn verder op dit moment geen problemen met ons netwerk en zoals je al zelf aangaf werken overige apps wel. Ik vermoed eerder dat dit in combinatie met een bepaald type telefoon niet lekker werkt en/of met een instelling van hun app @gebouwhuis. Ik kan dit vanuit ons laten onderzoeken maar ik ben bang dat je doorverwezen wordt naar ING omdat wij niet verantwoordelijkheid hebben over hoe hun app werkt. 

Kun je voor mij eens een screenshot uploaden van de foutmelding. Je mag mij een privebericht (klik op je profiel - berichten - verzend een bericht - voeg mijn naam toe)  sturen met de volgende gegevens: 
- Voor- en achternaam
- Adres en postcode
- Mobiel nummer en geboortedatum
- Laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer
- Versie van de ING app

- Software wat op je toestel draait
 

gebouwhuis
Meedenker
  • 11Reacties
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

@Steven dank voor je toelichting. Ik ga eerst even terug naar ING, want deel je constatering dat het probleem daar ligt. Mocht ik daar bot blijven vangen dan kom ik bij je terug. PS screenshot van de foutmelding houd je tegoed: ING App staat screenshots niet toe.

Steven
Community Moderator
Community Moderator
  • 10859Reacties
  • 1631Oplossingen
  • 1946Likes

Dat is goed @gebouwhuis Ik hoor graag wat ING aangeeft en ga het topic open laten staan. Mochten er namelijk meer klanten van ING hier tegenaan lopen, dan hoor ik het graag!

gebouwhuis
Meedenker
  • 11Reacties
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

@Steven ING nogmaals gebeld. Heb ze inmiddels zover gekregen dat er een incident is gemaakt bij afdeling KIA. Op het moment dat die afdeling met een oplossing komt zal ik het hier melden. 

Uitgelicht topic

iPhone 13

Apple heeft de iPhone 13 gelanceerd. Net als de 12-serie zijn het weer vier verschillende modellen: de iPhone 13, de iPhone 13 Pro, de iPhone 13 Pro Max en de iPhone 13 Mini. Praat hier mee over de ni...

Geplaatst in Tips van Vodafone