1
Vraag
2
Reageer en help mee
Corry Frissen

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

ING App - Inloggen geeft foutmelding: geen verbinding met internet

  • Ik kan niet inloggen met 4g, mobiel netwerk, wel met wifi. Ik heb pas een nieuwe telefoon.
78 Reacties 78
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik kan hier een onderzoek voor aanmaken maar omdat het om een niet Vodafone product gaat, ben ik bang dat deze vrij snel afgewezen wordt. Wij hebben geen inzage in de app (instellingen, hoe de app geschreven is en gegevens van ING @Gdv1979. Vanuit Vodafone kunnen wij namelijk niet een app aanpassen wat niet van ons is. Dit is aan de ene kant natuurlijk hartstikke positief omdat het echt bij het bedrijf wordt gehouden waarvan het is. Ik begrijp dat dit een kastje naar de muur issue is, maar  de app van ING een product van ING is. Zij moeten hiervoor support bieden en uitzoeken waarom het mis gaat en terugkoppelen naar de collega's die de app beheren. Zoals je hierboven leest bij @gebouwhuis, kan ING een onderzoek aanmaken intern. Dit raad ik dan ook zeker aan om aan te geven. Heb je de tip van @Energieboy ook geprobeerd? 

ChristaB

Liefhebber
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Ik kan ook niet inloggen met 4g, wel met Wifi. Telefoon: Motorola Moto G8 plus met laatste android 10.

Ik heb contact opgenomen met ING. Er is overleg geweest met het webcare team en vervolgens een incidentmelding gemaakt.

Even afwachten maar ...

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Zojuist ook even gesproken met ING hierover. Dit mag aangekaart worden via +31)(0)20 22 888 88 (Mon-Fri 08:00-21:00, Sat 09:00-17:00). Je komt dan uit bij de KIA afdeling van ING. Zij kunnen dit onderzoeken @christa B, @Gdv1979, @Alex900 @Corry Frissen. Dit mag ook via de Facebookpagina/ Facebook Messenger van ING.


Enige tip die ik nog kan geven: zorg dat bij de APN instellingen de gebruikersnaam en wachtwoord ingevuld zijn. Dit is beide vodafone (met kleine letters). 

Super om te lezen @ChristaB. Laat je weten wat uit het onderzoek komt?

Gdv1979

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dankjewel maar dan sta ik wederom in de wacht bij ze... Mogelijk kan Vodafone zelf hierin iets betekenen naar ING toe? Kennelijk gaat dit probleem steeds langer duren en dus groter worden (al maandje last van denk)

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Helaas hebben wij geen contact met ING @Gdv1979. Ik heb het volgende gedaan:  via Messenger heb ik een bericht aan hun gestuurd met de link van dit topic. Zij hebben het via Messenger aangekaart als incident. Meer kan ik hierin niet betekenen omdat dit echt een issue van ING is wat bij hun onderzocht moet worden. 

Gdv1979

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Top even afwachten nu.. ben benieuwd 🤞

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik raad alsnog aan om dit zelf ook aan te kaarten @Gdv1979. Hoe meer meldingen bij hun hierover binnen komen, hoe sneller zij inzien dat het best een groot issue is en hoe sneller het opgelost wordt. Je kunt dit ook via Facebook Messenger (via de Facebookpagina van ING) aankaarten bij ING. Dan hoef je niet te bellen 🙂

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Kleine toevoeging nog: Zorg ervoor dat bij de apn instellingen in het toestel, de gebruikersnaam en het wachtwoord is ingeuld. Hier mag bij beide staan: vodafone (kleine letters) 
 

Inmiddels een kleine terugkoppeling van ING naar mij toe: 

 

Hi Steven,

Ik heb zojuist geschakeld met onze afdeling KIA. Zij gaan dit issue ook delen binnen de verantwoordelijke vakgroep.

Vanuit KIA gingen ze er in eerste instantie vanuit dat er aan de kant van Vodafone iets was aangepast aangezien dit enkel voorkomt met klanten met de 4G/5G in combinatie met Vodafone. En dat er vanuit ING geen nieuwe releases voor de App waren gelanceerd tussen het probleem en oplossing in.

Wat nu wel opvalt is dat de meldingen die bij KIA binnen zijn gekomen bijna allemaal gaat om klanten met een Motorola-toestel. Herken jij deze trend ook? Het kan in dat geval namelijk ook het gevolg zijn van een update aan de kant van Motorola.

Verder is het altijd aan te raden om klanten naar onze afdeling KIA te verwijzen zodat wij de individuele incidenten kunnen registreren en dit ook nog nader kunnen uitzoeken van onze kant.

 

Dit mag aangekaart worden via +31)(0)20 22 888 88 (Mon-Fri 08:00-21:00, Sat 09:00-17:00). Je komt dan uit bij de KIA afdeling van ING. 

 

Naam van de medwerker heb ik weggelaten ivm privacy van medewerker

 

Hebben jullie allemaal een Motorola?

gebouwhuis

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

@Louis mijn zoon kampte met hetzelfde issue op.... een Motorola (Vodafone als provider). Issue doet zich ook op zijn toestel ook niet meer voor.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dan klopt het vermoeden van ING @gebouwhuis. Hopelijk kaart de rest het hier ook aan, zodat ING dit kan onderzoeken en evt ook nog kan schakelen met Motorola

Gdv1979

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja klopt. Moto 5g plus

ChristaB

Liefhebber
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Ik heb inderdaad ook een Motorola: Moto G8 plus met laatste android 10.

Mijn man heeft geen problemen met de ING app en óók een Motorola: Moto G7 Power met laatste android 10. Hij heeft alleen een andere provider: T-mobile.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Kijk eens aan, dan ligt het toch bij ING en de instellingen met een Motorola toestel. Laten we hopen dat het snel opgelost is. 

Gdv1979

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank voor de tip en bij dezen gedaan 

Gdv1979

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoe kan het dat het probleem zich niet meer voor doet? 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Kan zijn dat ING hiermee bezig is @Gdv1979. Dat zul je bij hun moeten checken

Bptrv

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb sinds een paar weken ook dit probleem. Alleen kunnen inloggen op de app via Wifi...ook ik heb een Motorola

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Zorg ervoor dat bij de apn instellingen in het toestel, de gebruikersnaam en het wachtwoord is ingeuld. Hier mag bij beide staan: vodafone (kleine letters) Ik raad je ook aan om contact op te nemen met ING @Bptrv. Zij kunnen een ticket voor je aanmaken. Dit mag aangekaart worden via +31)(0)20 22 888 88 (Mon-Fri 08:00-21:00, Sat 09:00-17:00). Je komt dan uit bij de KIA afdeling van ING. Dit mag ook via de Facebookpagina/ Facebook Messenger van ING.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Het probleem ligt dus duidelijk bij de ING. Bedankt voor het uitzoeken Steven. De ING moet z’n app maar aanpassen voor Motorola gebruikers en snel een update sturen. En hoe meer mensen DIRECT bij ING hun probleem aangeven, hoe sneller ze daar aan de slag gaan om het op te lossen. Succes allemaal! 

LindaRingnalda

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Bij mij zijn de problemen uiteindelijk ook verholpen! De stappen die ik heb ondernomen zijn (dank Corry!):

- Ga naar deze link (Ik weet dat hier "nieuwe telefoon" staat, maar dit geldt ook voor dezelfde telefoon)

- Scroll naar beneden naar het stukje 'hoe haal ik de app van mijn oude telefoon'

- log in 

- blokkeer en verwijder de accounts die horen bij jouw Motorola. Ik heb mijn toestel al geruime tijd, maar toch stonden er opeens twee geregistreerde, dezelfde, toestellen. hoe dit komt weet ik ook niet. 

- Stel de app opnieuw in op jouw telefoon (hier heb je de ing pas voor nodig, dus niet doen als je perse nog dingen op de app moet doen en de pas niet bij de hand hebt). 

- Start de telefoon opnieuw op! Ik had al deze stappen doorlopen behalve het opnieuw opstarten, en dan werkt het dus niet. 

 

Ik hoop dat het mensen helpt!

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic