1
Vraag
2
Reageer en help mee
Corry Frissen

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

ING App - Inloggen geeft foutmelding: geen verbinding met internet

  • Ik kan niet inloggen met 4g, mobiel netwerk, wel met wifi. Ik heb pas een nieuwe telefoon.
78 Reacties 78
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Corry Frissen
Welkom op de community van Vodafone. Dit is geen lekker begin met je nieuwe toestel! Kun je via 4G wel andere websites en apps gebruiken? Welke melding krijg je als je probeert in te loggen op ING? Gebruik je de app of de website? Heb je al eens de app opnieuw geinstalleerd? Staat mobiele data op mogelijk en is de app op de juiste manier gekoppeld aan je telefoon? Zie je 4G boven in beeld staan bij je toestel?

Corry Frissen
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Alle andere apps werken. 4g staat aan. Ik krijg geen melding. Hij blijft proberen in te loggen. Uiteindy zegt hij: geen internet.. Mobiele data is mogelijk. De app werkt wel met wifi. Ik zal proberen de zaak nog eens opnieuw te installeren.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Is het gelukt met het opnieuw installeren van de ING app? Krijg je nog steeds de foutmelding @Corry Frissen

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hi,
Ik denk ook dat je even de app moet verwijderen en weer opnieuw moet aanmelden bij ing met je nieuwe telefoon. Want bij de ing staat je oude telefoon nog ingeschakeld en uit veiligheid kan je nu niet op je nieuwe toestel. Je moet dus online in je bankieren omgeving je oude telefoon verwijderen en dan de nieuwe weer koppelen. Dit heeft met je simkaart nummer, emei nummer en toestel serie nummer te maken. Die kloppen nu niet met je nieuwe toestel! Heb ik zelf ook gehad met mijn bank app (andere bank weliswaar). 

Corry Frissen
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Zal ik proberen. Dank

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Is het inmiddels gelukt @Corry Frissen

gebouwhuis

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Goedemiddag Corry en Steven,

Ik ervaar hetzelfde issue. Aanmelden bij ING app is geen probleem met ingeschakelde WiFi. Met alleen 4G (dus WiFi uit) verschijnt foutmelding "Geen verbinding met de ING. Controleer je instellingen en probeer het opnieuw". Andere apps werken prima op 4G. Voor de hand liggende trouble shooting heb ik gedaan (App eraf gooien en opnieuw installeren, SIM kaart kwartier eruit, Herstart, Databesparing uit). Contact gehad met ING en ook met Vodafone. Tot op heden helaas zonder succes.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dat klinkt niet goed @gebouwhuis. Kun je eens controleren welke machtigingen voor de ING app ingesteld staan? Ik raad ook aan om dit kenbaar te maken bij ING omdat alleen hun app hier last van heeft. Kun je mij laten weten wat zij aangeven? Wat voor een toestel hebben jij en @Corry Frissen?

gebouwhuis

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

@Louis dank. Bij App-rechten staat bij toegestaan "Geen rechten verleend" en bij geweigerd "Camera". ING geeft aan dat zij vinden dat het issue door Vodafone wordt veroorzaakt. Ter info: ik heb geen nieuwe telefoon. Android versie 10. Beveiligingsupdate 1 juni. Toestel: Moto g8+

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Precies wat Steven zegt, welk toestel heeft de ING geregistreerd staan? Ik ben even naar mijn buren geweest, die hebben namelijk ING en Vodafone, maar die ervaren geen enkel probleem met de ING app en 4G via Vodafone. Staat misschien 4G toegang voor de app uit? Je kan via een iPhone ook bij de instellingen aangeven of een app wel, of niet, 4G mag/kan gebruiken. Dit kan je controleren onder Instellingen, Mobiel Netwerk en dan naar beneden scrollen.

Het is echt belangrijk om via Mijn ING je toestel te verwijderen, dan je app te verwijderen, opnieuw te installeren (en gebruik dan aub 4G hiervoor en NIET via Wifi). Daarna je ING app opnieuw aanmelden bij ING Bank, en dit ook doen via 4G en NIET via Wifi. Dan zou het toch moeten werken en als het niet werkt dan is er toch iets mis bij ING want je andere apps doen het wel via 4G.

Oh ja, ik neem aan dat het niet zo is, maar ik wil het toch even benoemen. Als je een beta versie hebt van een update (zoals iPhone dat nu heeft, een iOS 15 beta versie), die kan ook problemen veroorzaken en is niet aan te raden om dit dan te doen!

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Goede tip @Energieboy! Dankjewel voor het delen! Kunnen jullie deze stappen ook eens doorlopen @Corry Frissen en @gebouwhuis? 

gebouwhuis

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
  • Toestel verwijderd via MijnIng
  • WiFi uitgeschakeld
  • App gedownload uit de playstore
  • Als ik dan wil aanmelden (zoals gevraagd met inlog gegevens van MijnIng) verschijnt melding "Niet online? Check je internetverbinding, die heb je wel nodig!"
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hmm, dat is wel heel vreemd. 
Als je andere apps wel gewoon werken, waarom zou dan de ING wel het probleem hebben. Daarnaast is er geen storing want mijn buren konden zojuist wel inloggen met Mijn ING. Hmm, ja... waar ligt het probleem? Als alle andere app's wel gewoon werken op je toestel, bv Whatsapp met ontvangen en versturen van berichten, dan moet het wel aan de ING liggen.

Heb je deze pagina ook al doorgenomen?
https://www.ing.nl/particulier/digitaal-bankieren/internetbankieren/hulp/inloggen-lukt-niet/index.ht... 

gebouwhuis

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

@Energieboy dank voor de info. Wat je over I-Phone zegt is op mij niet van toepassing want Android. Ik ga terug naar ING.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Oke, dat kan, maar het aanmelden van de app is bij elk toestel hetzelfde.
Dat maakt dus niet uit, wat ik bedoelde was alleen de mogelijkheid om 4G uit te zetten voor bepaalde apps.

Heb je deze pagina al gelezen van ING?
https://www.ing.nl/particulier/digitaal-bankieren/internetbankieren/hulp/inloggen-lukt-niet/index.ht... 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Lastige situatie dit! Omdat het alleen bij ING speelt, ligt dit bij ING. Ik wil je toch nogmaals verzoeken om dit door ING te laten onderzoeken omdat wij alleen het netwerk leveren. Er zijn verder op dit moment geen problemen met ons netwerk en zoals je al zelf aangaf werken overige apps wel. Ik vermoed eerder dat dit in combinatie met een bepaald type telefoon niet lekker werkt en/of met een instelling van hun app @gebouwhuis. Ik kan dit vanuit ons laten onderzoeken maar ik ben bang dat je doorverwezen wordt naar ING omdat wij niet verantwoordelijkheid hebben over hoe hun app werkt. 

Kun je voor mij eens een screenshot uploaden van de foutmelding. Je mag mij een privebericht (klik op je profiel - berichten - verzend een bericht - voeg mijn naam toe)  sturen met de volgende gegevens: 
- Voor- en achternaam
- Adres en postcode
- Mobiel nummer en geboortedatum
- Laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer
- Versie van de ING app

- Software wat op je toestel draait
 

gebouwhuis

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

@Louis dank voor je toelichting. Ik ga eerst even terug naar ING, want deel je constatering dat het probleem daar ligt. Mocht ik daar bot blijven vangen dan kom ik bij je terug. PS screenshot van de foutmelding houd je tegoed: ING App staat screenshots niet toe.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dat is goed @gebouwhuis Ik hoor graag wat ING aangeeft en ga het topic open laten staan. Mochten er namelijk meer klanten van ING hier tegenaan lopen, dan hoor ik het graag!

gebouwhuis

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

@Louis ING nogmaals gebeld. Heb ze inmiddels zover gekregen dat er een incident is gemaakt bij afdeling KIA. Op het moment dat die afdeling met een oplossing komt zal ik het hier melden. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic