1
Vraag
2
Reacties
Toontje44

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

IMS services melding. Wat betekent dat?

Srond vanochtend in mijn telefoon.
IMS service.Wat houdt dat in?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steven
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2204Likes

Ai zonder de exacte melding, kan ik ook niet aangeven of er iets mis is.

Verplichte melding

Je krijgt deze melding omdat je Bellen over WiFi/4G hebt aan staan. Vodafone is verplicht om je op de hoogte te stellen van het feit dat je geen noodoproepen kunt plaatsen als je Bellen via WiFi gebruikt. Enkel de gebruiker van het toestel kan deze melding uitschakelen.

Melding uitschakelen

Androidgebruikers kunnen zelf de melding uitschakelen zonder Bellen via WiFi uit te hoeven zetten.

  1. Hiervoor ga je naar het zoekscherm van je telefoon.
  2. Veeg vanaf het beginscherm van onder naar boven. 
  3. Vervolgens typ je in het zoekveld “IMS service” en klik je op het resultaat. Dan opent er een pop-up. 
  4. Klik op Meldingen. Hierdoor opent er een nieuw scherm. 
  5. Klik dan op imsicon_channel_0. Deze zal greyed out zijn, maar je kunt er gewoon op klikken. 
  6. Hier zet je de Melding op Stil. De optie om bij het Vergrendelscherm de inhoud te verbergen zet je aan. En tot slot zet je de optie Niet storen uit.

Gebruik je een iPhone? Dan wordt deze melding niet actief gepusht. Mocht je toch op een of andere manier hinder ervan ondervinden? Dan dien je de volledige functie Bellen via WiFi in je telefoon uit te schakelen. Ga hiervoor naar de Instellingen -> Mobiel netwerk -> Bellen via WiFi. 

 

Lukt dit niet? Dan helpen we je graag! Vul hiervoor de gegevens op je profiel helemaal in en stuur ons daarna een bericht

Lees meer over Bellen over WiFi in dit topic

Bekijk in context

7 Reacties 7
Steven
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2204Likes
Goedemorgen Toontje44

Welkom op de Community!
IMS service is een onderdeel van de software van je Samsung telefoon.
Wat wil je hierover precies weten of wat is er aan de hand?
Toontje44
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Goedemorgen Steven.
Ik zag vanochtend de melding staan. Wist niet wat het was.
Telefoon uit en weet aangezet en toen was de melding verdwenen.
OOk het lootje met de telefoon rechtsboven was weg.
Lijkt opgelost. Maar wat houdt die melding eigenlijk in.
Bedankt en met vr.gr.
Ton
Steven
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2204Likes
Wat stond er precies bij vermeld Toontje44?
Toontje44
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
TTja dat weet ik niet meer precies.
IIets van : vodafoon nl en dan ims services.
Tevens een openstaand telefoontje rechtsboven.
Steven
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2204Likes

Ai zonder de exacte melding, kan ik ook niet aangeven of er iets mis is.

Verplichte melding

Je krijgt deze melding omdat je Bellen over WiFi/4G hebt aan staan. Vodafone is verplicht om je op de hoogte te stellen van het feit dat je geen noodoproepen kunt plaatsen als je Bellen via WiFi gebruikt. Enkel de gebruiker van het toestel kan deze melding uitschakelen.

Melding uitschakelen

Androidgebruikers kunnen zelf de melding uitschakelen zonder Bellen via WiFi uit te hoeven zetten.

  1. Hiervoor ga je naar het zoekscherm van je telefoon.
  2. Veeg vanaf het beginscherm van onder naar boven. 
  3. Vervolgens typ je in het zoekveld “IMS service” en klik je op het resultaat. Dan opent er een pop-up. 
  4. Klik op Meldingen. Hierdoor opent er een nieuw scherm. 
  5. Klik dan op imsicon_channel_0. Deze zal greyed out zijn, maar je kunt er gewoon op klikken. 
  6. Hier zet je de Melding op Stil. De optie om bij het Vergrendelscherm de inhoud te verbergen zet je aan. En tot slot zet je de optie Niet storen uit.

Gebruik je een iPhone? Dan wordt deze melding niet actief gepusht. Mocht je toch op een of andere manier hinder ervan ondervinden? Dan dien je de volledige functie Bellen via WiFi in je telefoon uit te schakelen. Ga hiervoor naar de Instellingen -> Mobiel netwerk -> Bellen via WiFi. 

 

Lukt dit niet? Dan helpen we je graag! Vul hiervoor de gegevens op je profiel helemaal in en stuur ons daarna een bericht

Lees meer over Bellen over WiFi in dit topic

Toontje44
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
LLaten we maar afspreken als het weer voorkomt ik opnieuw contact zoek.
BBedankt en gr. Ton
Steven
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2204Likes
Dat is goed, check dan ook even of je verbonden bent met een Wif-fi netwerk en of bellen over Wi-fi aan staat. Ik zal het topic voor nu sluiten
Steven
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2204Likes
Goedemorgen Toontje44

Welkom op de Community!
IMS service is een onderdeel van de software van je Samsung telefoon.
Wat wil je hierover precies weten of wat is er aan de hand?
Toontje44
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Goedemorgen Steven.
Ik zag vanochtend de melding staan. Wist niet wat het was.
Telefoon uit en weet aangezet en toen was de melding verdwenen.
OOk het lootje met de telefoon rechtsboven was weg.
Lijkt opgelost. Maar wat houdt die melding eigenlijk in.
Bedankt en met vr.gr.
Ton
Steven
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2204Likes
Wat stond er precies bij vermeld Toontje44?
Toontje44
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
TTja dat weet ik niet meer precies.
IIets van : vodafoon nl en dan ims services.
Tevens een openstaand telefoontje rechtsboven.
Steven
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2204Likes

Ai zonder de exacte melding, kan ik ook niet aangeven of er iets mis is.

Verplichte melding

Je krijgt deze melding omdat je Bellen over WiFi/4G hebt aan staan. Vodafone is verplicht om je op de hoogte te stellen van het feit dat je geen noodoproepen kunt plaatsen als je Bellen via WiFi gebruikt. Enkel de gebruiker van het toestel kan deze melding uitschakelen.

Melding uitschakelen

Androidgebruikers kunnen zelf de melding uitschakelen zonder Bellen via WiFi uit te hoeven zetten.

  1. Hiervoor ga je naar het zoekscherm van je telefoon.
  2. Veeg vanaf het beginscherm van onder naar boven. 
  3. Vervolgens typ je in het zoekveld “IMS service” en klik je op het resultaat. Dan opent er een pop-up. 
  4. Klik op Meldingen. Hierdoor opent er een nieuw scherm. 
  5. Klik dan op imsicon_channel_0. Deze zal greyed out zijn, maar je kunt er gewoon op klikken. 
  6. Hier zet je de Melding op Stil. De optie om bij het Vergrendelscherm de inhoud te verbergen zet je aan. En tot slot zet je de optie Niet storen uit.

Gebruik je een iPhone? Dan wordt deze melding niet actief gepusht. Mocht je toch op een of andere manier hinder ervan ondervinden? Dan dien je de volledige functie Bellen via WiFi in je telefoon uit te schakelen. Ga hiervoor naar de Instellingen -> Mobiel netwerk -> Bellen via WiFi. 

 

Lukt dit niet? Dan helpen we je graag! Vul hiervoor de gegevens op je profiel helemaal in en stuur ons daarna een bericht

Lees meer over Bellen over WiFi in dit topic

Toontje44
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
LLaten we maar afspreken als het weer voorkomt ik opnieuw contact zoek.
BBedankt en gr. Ton
Steven
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2204Likes
Dat is goed, check dan ook even of je verbonden bent met een Wif-fi netwerk en of bellen over Wi-fi aan staat. Ik zal het topic voor nu sluiten
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic