1
Vraag
2
Reageer en help mee
Ropara

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hotspot en tv kijken

Beste, 

Ik wil tijdens het kamperen niet afhankelijk zijn van de vaak matig tot slechte WiFi op de camping. En dus wil ik mijn iPhone als hotspot instellen en de Ziggo Go app op mijn iPhone casten naar mijn smart tv van het merk Salora. Deze tv heeft een built-in chromecast. Tot nu toe is het gelukt om wel Netflix en YouTube te kijken uit de databundel van mijn iPhone. Echter ik krijg Ziggo Go niet aan de praat, ik zie geen chromecast icoontje. 

Wie kan mij adviseren?

 

Groet, Ronald

5 Reacties 5
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Ropara 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Leuke vraag, ik help je graag verder. Maar misschien was deze vraag iets meer voor de Community van Ziggo. Gelukkig weet ik hier ook iets van, dus ik ga je proberen te helpen. Als eerst hoef je je iPhone niet als hotspot in te stellen, want je hebt de Ziggo GO app op je iPhone staan, dus je kan direct vanuit je iPhone streamen. Maar ik snap je idee wel, je wilt de chromecast streamen met je iPhone en daardoor zou je dan een netwerk hebben. NOPE, zo werkt dat niet! Je iPhone fungeert niet als netwerk en dat heb je namelijk wel nodig als je wil streamen. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Ropara
Welkom op de community van Vodafone. Ik kan me voorstellen dat je tijdens het kamperen ook tv wilt kijken. Zeker in de ochtend of in de avond :). Ik zie dat @Energieboy je al behoorlijk wat informatie heeft gegeven en eigenlijk aangeeft dat deze manier van streamen niet mogelijk is. De Chromecast en je telefoon moeten met hetzelfde netwerk verbonden zijn. Dit kan eventueel via een dongel / Mifi. Helaas kan dit niet door een hotspot aan te maken op je telefoon. Dit is omdat je telefoon het netwerk van ons gebruikt en de Chromecast het netwerk van je telefoon. 

Ropara
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Steven,

 

Dank voor je reactie. Het vervelende is dat ik na specifieke vragen hierover aan Ziggo en Vodafone ertoe over ben gegaan om de databundel te upgraden. Zodat dat geen beperking is. Via Ziggo support kreeg ik te horen: Je kan inderdaad een toestel instellen als hotspot. Wanneer er een hotspot draait kan je ook eventueel tv streamen naar de tv indien er een tv toestel mee gaat op pad. En dan linkjes naar een vodafone document en een Ziggo document. Als ik jouw reactie lees is er niemand met een vodafone databundel die een hotspot kan instellen om tv te kijken. Krijg ik nu 2 verschillende adviezen? Tevens de vraag waarom het alleen overplaatsen van mijn simkaart in een wifi router dan wel zou gaan. Wat is het verschil met mijn iPhone (als hotspot)? Je ziet het ik blijf wat in verwarring achter. Kun je die wegnemen? Vraag ik iets wat gewoon niet kan? Grt 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Met een wifi router/ mini creëer je een netwerk waarmee je de telefoon en TV (of Chromecast) kan verbinden. Doordat beide op hetzelfde netwerk zitten, kun je via de telefoon naar de Chromecast streamen. Doe je dit met een hotspot via je de telefoon, dan is de telefoon verbonden met ons netwerk (mobiele netwerk) en je Chromecast met de hotspot oftewel een soort wifi netwerk. Hierdoor werkt het streamen naar je Chromecast niet @Ropara. Waarom dit niet eerder is medegedeeld, durf ik helaas niet te zeggen. Het klopt dan ook wat @Energieboy aangeeft. Dit staat als het goed is, ook inde handleiding van je Chromecast.

Indien je thuis wilt streamen naar je Chromecast, dan zijn de telefoon en de Chromecast verbonden met hetzelfde Wifi netwerk. Een hotspot is bedoeld om een laptop, telefoon of tablet mee te verbinden zodat deze apparaten een verbinding hebben voor internet (op plekken waar geen wifi is). Met een hotspot creër je een wifinetwerk voor apparaten in de buurt.

hrj

Gedreven Meedenker
  • 71Posts
  • 6Oplossingen
  • 16Likes

Kijk eens op deze site : https://www.gl-inet.com/products/gl-ar750/

Zo'n travelroutertje is ideaal op de camping/vakantie. Maak er zelf ook gebruik van.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic