1
Vraag
2
Reacties
K1

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoe kan ik instellen dat mijn toestel gebruik maakt van het 2G netwerk?

Goedemiddag, ik zou graag gebruik maken van 2G netwerk op mijn iphone, echter kan ik slechts de keuze maken uit het 3of 4G netwerk. Ik was in de veronderstelling dat met een aanpassing op de instellingen van de SIM card door Vodafone, ik de beschikking hierover kon hebben. Vodafone helpdesk kan mij hier verder niet mee helpen. Iemand een idee?

Bedankt en groet

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Roland
Community Moderator
Community Moderator
  • 80Posts
  • 10Oplossingen
  • 17Likes

Goedemiddag @K1

Allereerst welkom op de Vodafone Community!

Je wilt zo te lezen gebruik kunnen maken van een 2G verbinding. Nu is het zo dat wij dit nog wel aanbieden, echter is het toestel afhankelijk of je dit kunt aanpassen ja of de nee. Je kunt onderstaande stappen eens proberen. Mocht de optie 2G er niet tussen staan, is het met je huidige toestel niet mogelijk dit in te stellen en kunnen we dit helaas ook niet aanpassen voor je. 

De instellingen om aanpassingen te doen vind je hier: 

• Open Instellingen
• Ga naar 'Mobiel Netwerk'
• Tik op 'Opties mobiele data'
• Vervolgens heb je de keuze tussen 2G, 3G en 4G

Bekijk in context

Energieboy
Expert
Expert
  • 12507Posts
  • 3604Oplossingen
  • 3281Likes

Voor alsnog zou je gewoon gebruik moeten kunnen maken van het 2G netwerk, zie deze pagina. Maar hier zijn natuurlijk weer uitzonderingen, zoals te lezen op de website van Apple: "Helaas is het vanaf iOS 10 voor sommige providers niet meer mogelijk te wisselen. De provider bepaald namelijk automatisch welke verbinding tot stand gebracht wordt. Gelukkig is dit altijd de beste en stabielste verbinding dankzij slimme software in iOS".

Dit wil zeggen dat je dus alleen kan kiezen tussen 3G en 4G, zoals je zelf al aangeeft. 

Bekijk in context

6 Reacties 6
Roland
Community Moderator
Community Moderator
  • 80Posts
  • 10Oplossingen
  • 17Likes

Goedemiddag @K1

Allereerst welkom op de Vodafone Community!

Je wilt zo te lezen gebruik kunnen maken van een 2G verbinding. Nu is het zo dat wij dit nog wel aanbieden, echter is het toestel afhankelijk of je dit kunt aanpassen ja of de nee. Je kunt onderstaande stappen eens proberen. Mocht de optie 2G er niet tussen staan, is het met je huidige toestel niet mogelijk dit in te stellen en kunnen we dit helaas ook niet aanpassen voor je. 

De instellingen om aanpassingen te doen vind je hier: 

• Open Instellingen
• Ga naar 'Mobiel Netwerk'
• Tik op 'Opties mobiele data'
• Vervolgens heb je de keuze tussen 2G, 3G en 4G

Energieboy
Expert
Expert
  • 12507Posts
  • 3604Oplossingen
  • 3281Likes

Voor alsnog zou je gewoon gebruik moeten kunnen maken van het 2G netwerk, zie deze pagina. Maar hier zijn natuurlijk weer uitzonderingen, zoals te lezen op de website van Apple: "Helaas is het vanaf iOS 10 voor sommige providers niet meer mogelijk te wisselen. De provider bepaald namelijk automatisch welke verbinding tot stand gebracht wordt. Gelukkig is dit altijd de beste en stabielste verbinding dankzij slimme software in iOS".

Dit wil zeggen dat je dus alleen kan kiezen tussen 3G en 4G, zoals je zelf al aangeeft. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 12507Posts
  • 3604Oplossingen
  • 3281Likes

Samen hetzelfde antwoord maar dan iets anders. Zoals je kan lezen @K1, het is niet mogelijk om te kiezen voor 2G als je toestel dit niet aangeeft. Bedankt voor de info @Roland 

K1
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi Ronald, bedankt voor de snelle reactie. Ik heb de verbinding ook geprobeerd in te stellen op mijn oudere toestellen (o.a. iphone 8!), maar helaas ook hier wordt slechts 3 en 4G aangeboden.

K1
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor de reactie. Ik kan niet zien welke verse iOs is geïnstalleerd, maar ben er vrij zeker van dat deze de laatste 5 jaar niet is bijgewerkt.

Energieboy
Expert
Expert
  • 12507Posts
  • 3604Oplossingen
  • 3281Likes

Opzoeken welke iOS versie je hebt:
Ga naar de app instellingen, kies algemeen en daarna kies je voor software-update

Hier zie je welke iOS versie je hebt. Mocht het niet zo lukken dan in de app instellingen in de zoek balk zoeken naar software update, dan kom je er ook. Huidige versie is inmiddels iOS 18.3

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic