1
Vraag
2
Reacties
Harko

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hoe kan ik de notificatie van een voicemailbericht weer via SMS ontvangen?

Beste medeforummers,

 

Ik heb een hinderlijk probleempje. Mijn voicemail is zo ingesteld batik telkens gebeld wordt als iemand een bericht heeft achtergelaten.  Ik kreeg voorheen altijd een SMS, dat vond ik veel fijner. 

Als ik op de site en op dit forum zoek dan krijg ik overal de volgende oplossing: aan te passen in de My Vodafone app, onder toestel en instellingen. In de My Vodafone app zie ik deze optie echter niet. Wel Sim kaart beheer of E-sim beheer, maar niks over voicemail. 

Ik heb een Red Together abonnement en ben "groepshoofd".

 

Iemand suggesties?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3053Posts
  • 898Oplossingen
  • 1032Likes

Hi, welkom hier op de Vodafone Community.

De notificatie van een voicemailbericht kan je ontvangen door middel van een SMS of inkomend gesprek. In My Vodafone kan je aangeven welke van de 2 opties jouw voorkeur heeft. Word je nu gebeld als iemand een voicemailbericht heeft achtergelaten en wil je deze notificatie graag per SMS ontvangen?
 

    1. Log in op My Vodafone
    2. Ga naar Service > Voicemail instellen
    3. Wijzig je instellingen. Kies uit:
      • Doorschakelen bij geen gehoor
      • Doorschakelen bij in gesprek
      • Doorschakelen bij niet bereikbaar
      • Direct doorschakelen
      • De rinkeltijd
      • Voicemail ontvangen (via SMS of gebeld worden)Cecilia_4-1701778853359.png
    4. Klik op 'bewaar instellingen'

 

Deze aanpassing kan je alleen wijzigen door in te loggen in My Vodafone in de browser. Via de My Vodafone App is deze aanpassing niet mogelijk

Bekijk in context

6 Reacties 6
Energieboy
Expert
Expert
  • 11848Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

Hoi @Harko 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Als ik mij niet vergis kan je dit ook aanpassen door te bellen naar 1233 en dan even het menu beluisteren. Ik weet zeker dat je daar je sms kan instellen maar weet alleen niet waar je moet zijn in het menu. Bel met je mobiel naar 1233 en toets 11 voor het hoofdmenu en kies dan 2 voor de persoonlijke instellingen van je voicemail. Daar ergens moet het staan. Als ik de handleiding volg dan moet je denk ik daarna op 4 drukken. Handleiding kan je hier vinden, onderaan de topic. 

Harko
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Dank Energieboy,

 

Heb net ff gebeld en ben door de menu opties gelopen maar ik kom dit item helaas niet tegen 😞

De handleiding is ook al van 2015, ik denk dat het systeem nadien is gewijzigd. 

Ik vind het vooral bijzonder dat ik de optie niet aantref in MyVodafone.... helemaal niks over de voicemail. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11848Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

Wel erg vreemd, sorry dat de info uit de oude doos komt. Had gehoopt je hiermee snel te kunnen helpen. Lig zelf ziek in bed, anders had ik wel verder gekeken. Morgen zal @Cecilia je wel helpen. Ze is werkzaam bij Vodafone. 

Harko
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

super bedankt voor het meedenken! beterschap, diaprobleem is vooral hinderlijk maar niet ernstig 🙂

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3053Posts
  • 898Oplossingen
  • 1032Likes

Hi, welkom hier op de Vodafone Community.

De notificatie van een voicemailbericht kan je ontvangen door middel van een SMS of inkomend gesprek. In My Vodafone kan je aangeven welke van de 2 opties jouw voorkeur heeft. Word je nu gebeld als iemand een voicemailbericht heeft achtergelaten en wil je deze notificatie graag per SMS ontvangen?
 

    1. Log in op My Vodafone
    2. Ga naar Service > Voicemail instellen
    3. Wijzig je instellingen. Kies uit:
      • Doorschakelen bij geen gehoor
      • Doorschakelen bij in gesprek
      • Doorschakelen bij niet bereikbaar
      • Direct doorschakelen
      • De rinkeltijd
      • Voicemail ontvangen (via SMS of gebeld worden)Cecilia_4-1701778853359.png
    4. Klik op 'bewaar instellingen'

 

Deze aanpassing kan je alleen wijzigen door in te loggen in My Vodafone in de browser. Via de My Vodafone App is deze aanpassing niet mogelijk

Harko
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Cecilia,

 

Super, gelukt, dank!!

Via mn laptop op MyVodafone is het gelukt. Via de app op de telefoon zag ik die opties niet, ik denk dat ik daar op het verkeerde been ben gezet 🙂

Weer teen tevreden klant !

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic