1
Vraag
2
Reacties
Lofthuus

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoe kan ik de invoermodus SMS achterhalen?

Hoi,

Ik heb een prepaidkaart voor het beveiligingssysteem van mijn camper. Ik krijg dat niet aan de praat en de fabrikant vraagt mij nu wat de invoermodus van de SMS is, Unicode of GSM alfabet. Dat schijn je kunnen instellen maar kan het nergen vinden. Ik weet ook niet wat er standaard ingesteld staat. Kan er ook weinig over vinden op internet.

Wie weet hier mee van?

Groet, Martijn

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Posts
  • 892Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @Lofthuus, welkom hier!

Ik ben even met je mee gaan zoeken op het world wide web. Het volgende kwam ik hierover tegen: 'Dit kan op Android-toestellen worden gewijzigd onder de berichtinstellingen (->Instellingen ->Aanvullende instellingen ->SMS ->Invoermodus), bijvoorbeeld naar ASCII of GSM alfabet. Je kunt de berichtinstellingen openen vanuit de Berichten-app of vanuit de hoofdinstellingen.'' 

Heb je de mogelijkheid om de prepaid simkaart eens te testen in een Android toestel? Op basis van bovenstaande zou je dan moeten kunnen achterhalen op welke invoermodus dit is ingesteld. Dit is iets wat wij als provider niet kunnen inzien/instellen.

Bekijk in context

2 Reacties 2
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Posts
  • 892Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @Lofthuus, welkom hier!

Ik ben even met je mee gaan zoeken op het world wide web. Het volgende kwam ik hierover tegen: 'Dit kan op Android-toestellen worden gewijzigd onder de berichtinstellingen (->Instellingen ->Aanvullende instellingen ->SMS ->Invoermodus), bijvoorbeeld naar ASCII of GSM alfabet. Je kunt de berichtinstellingen openen vanuit de Berichten-app of vanuit de hoofdinstellingen.'' 

Heb je de mogelijkheid om de prepaid simkaart eens te testen in een Android toestel? Op basis van bovenstaande zou je dan moeten kunnen achterhalen op welke invoermodus dit is ingesteld. Dit is iets wat wij als provider niet kunnen inzien/instellen.

Lofthuus
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Cecilia,

Het kopt wat je gevoinden hebt. Heb inmiddels ook actie kunnen ondernemen. Ik heb dat echter via een oud toestel gedaan en kon het toen zo vinden. Bij mijn A52 5G heb ik het nog niet ontdekt.

Dank voor je zoekwerk!

Groet, Martijn

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic