1
Vraag
2
Reacties
Annejoy

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Google Play-services blijft stoppen

sinds een paar dagen krijg ik, op mijn samsungJ3, achter elkaar een popup van Google Play services blijft stoppen, App sluiten helpt niet, komt met dezelfde gang soms 4 á 5 keer achter/op elkaar moet het dan ook 4 tot 5x wegklikken, vreselijk irritant, weten iemand raad?
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Als Google Play Services steeds stopt, raden we je aan om de Google Play Store te verwijderen. Installeer de app daarna opnieuw.

Is het probleem hiermee niet verholpen? Of lukt het niet? Dan zit er niets anders op dan het toestel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.

Maak wel eerst een back-up van je telefoon voordat je het toestel reset! Dit doe je via Instellingen - Accounts en back-up - Back-up van mijn gegevens. Of bekijk een instructiefilmpje als je dat fijner vindt: Hoe maak ik een back-up van mijn gegevens?

Daarna zet je het toestel terug naar de fabrieksinstellingen. Dat doe je als volgt: ga naar Instellingen - Algemeen beheer - Resetten - Fabrieksgegevens herstellen.

 

Het probleem met Google Play Services zou hierdoor opgelost moeten zijn. Is dit bij jou niet het geval? Dan lezen we graag jouw bericht

Bekijk in context

Energieboy
Expert
Expert
  • 11753Posts
  • 3466Oplossingen
  • 3088Likes
Annejoy wrote:
en hoe weet ik zeker dat de backup gelukt is, voordat ik alles ga verwijderen?

Goede vraag, bekijk even de info van Samsung: https://www.samsung.com/nl/support/mobile-devices/hoe-maak-ik-een-back-up-van-mijn-smartphone-of-tablet-gegevens/

En misschien helpt dit filmpje je ook nog:
https://www.belsimpel.nl/samsung-galaxy-j3-2016/tips-tricks/back-up-maken

Bekijk in context

14 Reacties 14
Energieboy
Expert
Expert
  • 11753Posts
  • 3466Oplossingen
  • 3088Likes
Hoi Annejoy
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Dat is wel heel erg vervelend. Zou je eens kunnen proberen om uit te loggen op Google Play Service (op je mobiel en via internet, als dit mogelijk is). Eens zien of je dan nog die SMSjes binnen krijgt. Daarna kan je dan wel weer proberen in te loggen. Wie weet zit er een kleine storing bij Google Play Service. Zo schakel je Google Play Service uit (zie hier).

Heb het probleem nog niet op internet kunnen vinden dus het zal niet een probleem zijn die vaker voorkomt. Anders zou ik even kijken onder HELP van Google Play. Succes in ieder geval en wie weet heeft iemand anders nog een TIP voor je en anders maar even laten weten of het is gelukt met bovenstaande info. Als het is gelukt, geef het dan aan als Best Antwoord, daar help je andere gebruikers ook weer mee!
Annejoy
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Het eerste lukt niet want bij de 3 puntjes komt alleen een melding 'updates verwijderen' ook kan ik niet uitschakelen, staat in grijze letters dus is niet aan te klikken, de cache leegmaken lukt me ook niet voor deze app. En het gaat niet over smsjes.....die komen gewoon binnen.

Als je op internet gaat zoeken is het een terugkerend probleem, dus het komt zeker vaker voor, al sinds een paar jaar, heb nu weer een bericht geschreven naar Help van Google play, hopelijk komt er eindelijk iets uit.

heb dus met bovenstaande nog geen antwoord op mijn probleem.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11753Posts
  • 3466Oplossingen
  • 3088Likes
Jammer, het was anders mooi geweest.
Misschien dat je bij Google Play een goed antwoord terug krijgt?!
Wil je dit dan met ons delen, alvast bedankt!
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Als Google Play Services steeds stopt, raden we je aan om de Google Play Store te verwijderen. Installeer de app daarna opnieuw.

Is het probleem hiermee niet verholpen? Of lukt het niet? Dan zit er niets anders op dan het toestel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.

Maak wel eerst een back-up van je telefoon voordat je het toestel reset! Dit doe je via Instellingen - Accounts en back-up - Back-up van mijn gegevens. Of bekijk een instructiefilmpje als je dat fijner vindt: Hoe maak ik een back-up van mijn gegevens?

Daarna zet je het toestel terug naar de fabrieksinstellingen. Dat doe je als volgt: ga naar Instellingen - Algemeen beheer - Resetten - Fabrieksgegevens herstellen.

 

Het probleem met Google Play Services zou hierdoor opgelost moeten zijn. Is dit bij jou niet het geval? Dan lezen we graag jouw bericht

Annejoy
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Nog steeds geen oplossing voor het probleem gevonden, diverse dingen gedaan, krijg wel steeds updates binnen voor verschillende apps, maar dat helpt ook niks. Misschien toch de app store verwijderen, wat is de APK, wat bedoel je daarmee?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
APK is de naam voor het installatie bestand van apps bij Android Annejoy
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Heb je het hiermee kunnen verhelpen Annejoy?
Annejoy
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
nee, kan de app store niet verwijderen, de enige mogelijkheid is nog terug te gaan naar fabireksinstellingen, denk ik
Energieboy
Expert
Expert
  • 11753Posts
  • 3466Oplossingen
  • 3088Likes
Annejoy wrote:
nee, kan de app store niet verwijderen, de enige mogelijkheid is nog terug te gaan naar fabireksinstellingen, denk ik

Dan zou ik dat proberen.
Maar wel eerst een backup maken!
Annejoy
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
en hoe weet ik zeker dat de backup gelukt is, voordat ik alles ga verwijderen?
Energieboy
Expert
Expert
  • 11753Posts
  • 3466Oplossingen
  • 3088Likes
Annejoy wrote:
en hoe weet ik zeker dat de backup gelukt is, voordat ik alles ga verwijderen?

Goede vraag, bekijk even de info van Samsung: https://www.samsung.com/nl/support/mobile-devices/hoe-maak-ik-een-back-up-van-mijn-smartphone-of-tablet-gegevens/

En misschien helpt dit filmpje je ook nog:
https://www.belsimpel.nl/samsung-galaxy-j3-2016/tips-tricks/back-up-maken
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Is het gelukt met de back up maken Annejoy?
Annejoy
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
hehe, kon niet meer aanmelden hier.......ging ook al fout, ik heb inderdaad een filmpje gebruikt op internet, eerst de backup gemaakt en daarna terug naar de fabrieksinstellingen, daarna doet de telefoon het weer gewoon zoals het hoort, in ieder geval bedankt voor de support!
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Super en dankjewel voor de terugkoppeling! Ik ben blij dat het opgelost is Annejoy
Ik zal het topic sluiten.
Fijne paasdagen en geniet van het mooie weer dit weekend!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic