Hi @Marina4, welkom hier!
Wat onhandig dat de persoon aan de andere kant van de lijn jou niet meer hoort na enkele minuten. Je geeft aan dat het probleem voornamelijk speelt als jouw mobiele telefoon is verbonden met wifi. Klopt het dat als je toestel is verbonden met mobiele data dit probleem helemaal niet speelt? En speelt het probleem op meerdere locaties als je met wifi bent verbonden of is het één specifieke locatie/netwerk. Laten we kijken of we met enkele tips het probleem kunnen oplossen.
Herstart allereerst je telefoon en zorg ervoor dat alle software op je toestel up to date is.
Heb je bellen via wifi ingeschakeld? Schakel deze optie eens uit:
- Open de Telefoon-app
- Klik op ‘Meer opties’ door op de drie verticale stippen te klikken;
- Klik nu op ‘Instellingen’;
- Controleer de status van ‘Wifi-bellen’ en haal indien nodig de schakelaar over;
Netwerkwissel
Kies in je telefoon handmatig een ander netwerk en klik hierop, het maakt niet uit welk netwerk als het maar niet Vodafone is. Wacht even tot je de melding krijgt dat verbinden met dit netwerk niet mogelijk is en switch dan weer terug naar het Vodafone netwerk. Zet voor de zekerheid hierna ook je toestel weer even uit en aan.
Kruistest
Test de simkaart van Vodafone in een ander toestel en test (indien mogelijk) een andere simkaart in je huidige telefoon. Op deze manier kun je de simkaart of eventuele instellingen van je mobiele telefoon uitsluiten als mogelijke oorzaak.
Simkaart omruilen
Speelt het probleem ook met jouw simkaart in een ander toestel n.a.v. de kruistest hierboven? Dan het advies om je simkaart om te ruilen. Een nieuwe simkaart kan worden aangevraagd via onze klantenservice, maar ook door in één van onze winkels binnen te stappen. Via My Vodafone heb je overigens ook de mogelijkheid om je huidige simkaart om te ruilen naar een eSIM.
Fabrieksinstellingen toestel
Speelt het probleem ook met een andere simkaart in je mobiele telefoon? De kans is dan aanwezig dat het probleem wordt veroorzaakt door bepaalde instellingen in je mobiele telefoon. Je kunt in dit geval jouw toestel terugzetten naar fabrieksinstellingen. Vergeet vooraf niet een back-up te maken.