Met de functie voor automatische suggesties kun je je zoekresultaten snel verfijnen doordat mogelijke overeenkomsten wordt voorgesteld terwijl je typt.
Geen of heel traag internet (5G) sinds overstap naar Vodafone
Een reactie in dit topic is gekozen als oplossing:Bekijk oplossing
Afgelopen dinsdag (27-2) met nummerbehoud overgestapt van KPN naar Vodafone. Simkaart van Vodafone op woensdagmorgen 28-2 in Iphone (15 pro) gestopt, omdat simkaart KPN inmiddels vanaf dinsdagavond uit de lucht was. Sinds de simkaart van Vodafone in mijn telefoon zit heb ik wel 5G internet staan, maar is mobiele data gebruiken praktisch onmogelijk en traag. Ik heb al een ander netwerk geprobeerd te kiezen (handmatig), ik heb de telefoon al meerdere keren opnieuw opgestart, maar niks lijkt te werken. De enige manier om internet te kunnen gebruiken is via WiFi, via het Vodafone netwerk (5G) duurt het minuten om bijvoorbeeld de Google Startpagina te openen. Wat nu te doen?
Lees hieronder hoe je geen- of langzaam internet op je mobiele verbinding kunt verbeteren:
- Schakel je toestel uit- en aan
- Check of de Blox Beperkt internet aanstaat omdat je mobiele databundel leeg is. Als je een extra databundel aansluit kun je meteen weer snel internetten.
- Soms is je sim niet goed verbonden met het netwerk. Kies in je telefoon handmatig een ander netwerk en wissel daarna weer terug naar het Vodafone netwerk. Dit doe je in de Instellingen, bij Verbindingen of Mobiele netwerken.
Helpen bovenstaande stappen niet om de snelheid van je verbinding te verbeteren?
Maak je gebruik van Red Together en merk je dat 1 nummer een langzame verbinding heeft? Mogelijk is het telefoonnummer nog niet opgenomen in het Red Together abonnement. Op deze pagina lees je alles over het activeren van Red Together en het toevoegen van groepsleden.
Heb je je simkaart al eens bij iemand anders in z’n toestel gedaan en andersom? Kan je even testen of het de simkaart is of het toestel. En als het zo blijft dan via de website een netwerk controle doen en melding van maken.
En je zou eens kunnen proberen om van 5G naar 4G te gaan. Lukt het nu helemaal niet, loop dan even langs een Vodafone winkel en laat je simkaart controleren.
Je vergeet er bij te vertellen of dit binnen is, of buiten. Als het binnen is dan kan ik je dit wel verklaren, daarin is Vodafone niet altijd de beste. Al hoewel ik zelf bij een ander netwerk zit, merk ik dat deze ook niet altijd even best is, binnen in huis.
Daarom heeft Vodafone 4G over wifi en heb je, mits je wifi goed is, een mooi bereik in huis. Het netwerk zelf is zeker niet slecht want er is weer een jaarlijkse onderzoek geweest en daar blijkt uit dat alle providers “bijna” allemaal dezelfde aantal punten haalt bij het gebruik van je mobiel.
Oh ja, gaat het om buiten gebruik dan zou je een netwerk controle kunnen doen op de website van Vodafone.
Het maakt niet uit of ik binnen of buiten ben, zodra ik op het mobiele netwerk zit, waar dan ook, is er niet of nauwelijks progressie of verbinding. Als ik in de auto stap om bijvoorbeeld via Google Maps een route aan te zetten, lukt het op het mobiele netwerk niet om de route via internet uit te stippelen met actuele verkeersinformatie.
Lees hieronder hoe je geen- of langzaam internet op je mobiele verbinding kunt verbeteren:
- Schakel je toestel uit- en aan
- Check of de Blox Beperkt internet aanstaat omdat je mobiele databundel leeg is. Als je een extra databundel aansluit kun je meteen weer snel internetten.
- Soms is je sim niet goed verbonden met het netwerk. Kies in je telefoon handmatig een ander netwerk en wissel daarna weer terug naar het Vodafone netwerk. Dit doe je in de Instellingen, bij Verbindingen of Mobiele netwerken.
Helpen bovenstaande stappen niet om de snelheid van je verbinding te verbeteren?
Maak je gebruik van Red Together en merk je dat 1 nummer een langzame verbinding heeft? Mogelijk is het telefoonnummer nog niet opgenomen in het Red Together abonnement. Op deze pagina lees je alles over het activeren van Red Together en het toevoegen van groepsleden.
Heb je je simkaart al eens bij iemand anders in z’n toestel gedaan en andersom? Kan je even testen of het de simkaart is of het toestel. En als het zo blijft dan via de website een netwerk controle doen en melding van maken.
En je zou eens kunnen proberen om van 5G naar 4G te gaan. Lukt het nu helemaal niet, loop dan even langs een Vodafone winkel en laat je simkaart controleren.
Langs de Vodafone winkel gegaan, bleek dat ze een knopje hadden moeten omzetten en dit niet hadden gedaan, binnen ons Red Together abonnement. Alles werkt weer!
Samsung-fans opgelet! Na de introductie van OneNumber krijgen we steeds
vaker de vraag: 'Wanneer is OneNumber beschikbaar voor Samsung
Smartwatches bij Vodafone?’' Een begrijpelijke vraag, want met je...