Feestneus
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen netwerk in het buitenland

Geen internet in het buitenland en niet zichtbaar waarom.

.in nederland geen probleem dan wel 4g en roaming staat gewoon aan...mobiele gegevens aan...enzovoorts...

1 Geaccepteerde oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steven
Community Moderator
Community Moderator
  • 10971Reacties
  • 1660Oplossingen
  • 2009Likes

Hoi @Feestneus 

Welkom op de community!
Het kan verschillende oorzaken hebben waarom er geen internet is op je telefoon in het buitenland. Je geeft aan dat roaming en mobiele data aan staan.
Dat is al fijn om te weten. Maar er zijn nog een aantal instellingen die correct dienen te staan.

Ik raad je de APN te controleren. Bij Apple kun je de APN controleren via Instellingen - Mobiele netwerk - Mobiele data netwerk.
De APN is: live.vodafone.com
Gebruikersnaam is: vodafone
Wachtwoord is: vodafone.

Mocht er een andere APN staan, dan mag je deze verwijderen.
Tot slot is er nóg een handige optie bij iPhones: Je hebt namelijk de mogelijkheid om de netwerkinstellingen te resetten.

Het netwerk is in de meeste landen niet zo sterk als het netwerk in Nederland. Het kan dus ook voorkomen dat er maar één provider is op een bepaalde locatie of dat er problemen zijn met het netwerk in het buitenland. Gelukkig heb je de mogelijkheid om een ander netwerk te selecteren. Ga hiervoor naar Instellingen en dan Aanbieders. Vervolgens zet je de iPhone op handmatig zodat hij begint te zoeken naar andere netwerken. Daarna selecteer je een ander netwerk dan het huidige netwerk uit de beschikbare netwerken.

Krijg je een foutmelding bij het selecteren van een ander netwerk? Dan raad ik aan om dit 5 tot 10 keer achter elkaar te doen. Het kan namelijk zijn dat er een voorkeursnetwerk in het toestel staat. Hiermee haal je het voorkeursnetwerk weg.
 


Voor Android kun je de volgende stappen doorlopen 
Instellingen - Meer verbindingen - Mobiele netwerken en dan Namen toegangspunten. Hier moet staan: Vodafone Live of Vodafone Internet en de APN: live.vodafone.com. Deze moet ook aangevinkt zijn. Staan hier andere APN's? Dan mogen deze verwijderd worden. Dit doe je via de 3 puntjes rechts bovenin. Er mag maar 1 APN staan. 

Het is mogelijk dat je de APN opnieuw moet toevoegen. De gegevens voor de APN zijn:
Naam: Vodafone Live APN: live.vodafone.com
Proxy: Niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebruikersnaam: Niet ingesteld
Wachtwoord: Niet ingesteld
Server: Niet ingesteld
MMSC: Niet ingesteld
MMS-poort: Niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype: PAP
APN-Type: *
APN-Protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4

Gelukkig heb je ook bij Android de mogelijkheid om een ander netwerk te selecteren. Dit doe je via: Instellingen - Mobiele gegevens - Netwerkoperators. Hier zet je de instelling op Handmatig zodat hij begint te zoeken naar andere netwerken. Daarna selecteer je een ander netwerk dan het huidige netwerk uit de beschikbare netwerken.

Krijg je een foutmelding bij het selecteren van een ander netwerk? Dan raad ik aan om dit 5 tot 10 keer achter elkaar te doen. Het kan namelijk zijn dat er een voorkeursnetwerk in het toestel staat. Hiermee haal je het voorkeursnetwerk weg.

Mocht het dan nog niet werken (zowel bij Apple of Android) dan raad ik je aan om een kruistest te doen. Bij een kruistest gaat jouw simkaart in een ander type en merk toestel en een werkende simkaart in jouw toestel. Hiermee kun je erachter komen of het probleem aan het toestel ligt of aan de simkaart. 
 

Indien bovenstaande stappen zijn doorgelopen, dan kunnen wij nog eventueel een netwerk reset doen, controleren of er geen blokkade op je nummer staat en de instellingen bij ons controleren.
Zelf kun je nog controleren of alle facturen voldaan zijn. Meerdere facturen open, kan er voor zorgen dat er een blokkade op je nummer staat.

Meer hierover lees je via: https://forum.vodafone.nl/buitenland-6/tutorial-mobiele-data-in-het-buitenland-299774

Bekijk in context

2 Reacties 2
Steven
Community Moderator
Community Moderator
  • 10971Reacties
  • 1660Oplossingen
  • 2009Likes

Hoi @Feestneus 

Welkom op de community!
Het kan verschillende oorzaken hebben waarom er geen internet is op je telefoon in het buitenland. Je geeft aan dat roaming en mobiele data aan staan.
Dat is al fijn om te weten. Maar er zijn nog een aantal instellingen die correct dienen te staan.

Ik raad je de APN te controleren. Bij Apple kun je de APN controleren via Instellingen - Mobiele netwerk - Mobiele data netwerk.
De APN is: live.vodafone.com
Gebruikersnaam is: vodafone
Wachtwoord is: vodafone.

Mocht er een andere APN staan, dan mag je deze verwijderen.
Tot slot is er nóg een handige optie bij iPhones: Je hebt namelijk de mogelijkheid om de netwerkinstellingen te resetten.

Het netwerk is in de meeste landen niet zo sterk als het netwerk in Nederland. Het kan dus ook voorkomen dat er maar één provider is op een bepaalde locatie of dat er problemen zijn met het netwerk in het buitenland. Gelukkig heb je de mogelijkheid om een ander netwerk te selecteren. Ga hiervoor naar Instellingen en dan Aanbieders. Vervolgens zet je de iPhone op handmatig zodat hij begint te zoeken naar andere netwerken. Daarna selecteer je een ander netwerk dan het huidige netwerk uit de beschikbare netwerken.

Krijg je een foutmelding bij het selecteren van een ander netwerk? Dan raad ik aan om dit 5 tot 10 keer achter elkaar te doen. Het kan namelijk zijn dat er een voorkeursnetwerk in het toestel staat. Hiermee haal je het voorkeursnetwerk weg.
 


Voor Android kun je de volgende stappen doorlopen 
Instellingen - Meer verbindingen - Mobiele netwerken en dan Namen toegangspunten. Hier moet staan: Vodafone Live of Vodafone Internet en de APN: live.vodafone.com. Deze moet ook aangevinkt zijn. Staan hier andere APN's? Dan mogen deze verwijderd worden. Dit doe je via de 3 puntjes rechts bovenin. Er mag maar 1 APN staan. 

Het is mogelijk dat je de APN opnieuw moet toevoegen. De gegevens voor de APN zijn:
Naam: Vodafone Live APN: live.vodafone.com
Proxy: Niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebruikersnaam: Niet ingesteld
Wachtwoord: Niet ingesteld
Server: Niet ingesteld
MMSC: Niet ingesteld
MMS-poort: Niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype: PAP
APN-Type: *
APN-Protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4

Gelukkig heb je ook bij Android de mogelijkheid om een ander netwerk te selecteren. Dit doe je via: Instellingen - Mobiele gegevens - Netwerkoperators. Hier zet je de instelling op Handmatig zodat hij begint te zoeken naar andere netwerken. Daarna selecteer je een ander netwerk dan het huidige netwerk uit de beschikbare netwerken.

Krijg je een foutmelding bij het selecteren van een ander netwerk? Dan raad ik aan om dit 5 tot 10 keer achter elkaar te doen. Het kan namelijk zijn dat er een voorkeursnetwerk in het toestel staat. Hiermee haal je het voorkeursnetwerk weg.

Mocht het dan nog niet werken (zowel bij Apple of Android) dan raad ik je aan om een kruistest te doen. Bij een kruistest gaat jouw simkaart in een ander type en merk toestel en een werkende simkaart in jouw toestel. Hiermee kun je erachter komen of het probleem aan het toestel ligt of aan de simkaart. 
 

Indien bovenstaande stappen zijn doorgelopen, dan kunnen wij nog eventueel een netwerk reset doen, controleren of er geen blokkade op je nummer staat en de instellingen bij ons controleren.
Zelf kun je nog controleren of alle facturen voldaan zijn. Meerdere facturen open, kan er voor zorgen dat er een blokkade op je nummer staat.

Meer hierover lees je via: https://forum.vodafone.nl/buitenland-6/tutorial-mobiele-data-in-het-buitenland-299774

Bekijk in context

Sharon
Community Developer
Community Developer
  • 3522Reacties
  • 213Oplossingen
  • 431Likes

Is bovenstaande informatie duidelijk voor jou @Feestneus ?

Uitgelicht topic