MilouBouman
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen meldingen whatsapp

Sinds twee weken krijg ik opeens geen meldingen meer in whatsapp. Alleen als ik de app open komen de berichten binnen. De verzender ziet ook dan pas een tweede vinkje bij het bericht. Af en toe komt er toch opeens een bericht wel door. Een eerder topic op deze site heb ik al gezien en de tips uitgeprobeerd. Zoals alle instellingen checken, een backup maken en de app helemaal verwijderen en opnieuw installeren. Het probleem is hiermee helaas niet opgelost. Kunnen jullie me verder helpen?

4 Reacties 4
Steven
Community Moderator
Community Moderator
  • 10971Reacties
  • 1660Oplossingen
  • 2009Likes

Hoi @MilouBouman 

Welkom op de Community van Vodafone.
Het kan verschillende oorzaken hebben waarom Whatsapp geen melding meer geeft.

Ik ben het volgende tegen gekomen over de meldingen van Whatsapp:
Hier kun je meldingen voor berichten, groepen en oproepen wijzigen door het volgende te kiezen:

  • Meldingsgeluiden voor inkomende en uitgaande berichten aan- of uitzetten.
  • Meldingsgeluid of beltoon.
  • Duur van de trilling.
  • Het weergeven van pop-upmeldingen op Android 9 of ouder. Deze functie geeft de meldingen weer in het midden van je scherm.
  • Lichtgekleurde melding voor ondersteunde telefoons.
  • Het gebruik van meldingen met een hoge prioriteit op Android 5 en nieuwer. Deze functie geeft een voorvertoning bovenaan je scherm en kan gebruikt worden om voorvertoningen van meldingen uit te schakelen.

Belangrijk: Wanneer je meldingen met een hoge prioriteit uitschakelt, worden de WhatsApp-meldingen lager in het meldingsoverzicht geplaatst.

Om je meldingsinstellingen te resetten, tik op Instellingen > Meldingen > tik op Meer opties (3 puntjes) > Meldingsinstellingen resetten > RESETTEN
 

Zorg ervoor dat Achtergrondgegevens beperken is uitgeschakeld

  1. Open de telefoon Instellingen > Apps > WhatsApp > Datagebruik.
  2. Zorg ervoor dat Achtergrondgegevens beperken niet is ingeschakeld.
  3. Herhaal bovenstaande stappen voor Google Services.

Andere probleemoplossingen

  • Herstart de telefoon (zet deze UIT en dan AAN).
  • Reset appvoorkeuren via jouw telefoon Instellingen > Apps > Menu-knop > Appvoorkeuren herstellen.
  • Zorg ervoor dat de batterijbesparende stand niet wordt ingeschakeld door jouw telefoon bijvoorbeeld aan te sluiten op netstroom.
  • Meld je af voor WhatsApp Web via WhatsApp > Menu-knop > WhatsApp Web > Afmelden op alle computers.
  • Houd wifi aan in slaapstand via jouw telefoon Instellingen > Wifi > Menu-knop > Wi-Fi behouden in slaapstand > Altijd.
  • Verwijder alle task killers. Deze kunnen er voor zorgen dat je geen berichten ontvangt als je niet in de app bent.
  • Start de Google Hangouts-app en log al je accounts uit. Herstart vervolgens Google Hangouts en log opnieuw in.

 

MilouBouman
topicstarter
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt.

Deze tips zijn volgens mij allemaal op Android gericht terwijl ik een iPhone heb. Daarnaast heb ik de genoemde punten bij meldingen etc allemaal al bekeken. Deze staan goed.

Steven
Community Moderator
Community Moderator
  • 10971Reacties
  • 1660Oplossingen
  • 2009Likes

Dat klopt. bij Android kun je namelijk het meeste aanpassen in meldingen etc.
Betreft iPhone: 
Je configureert je meldingen heel eenvoudig in je WhatsApp-instellingen. De iPhone geeft automatisch een pushmelding wanneer je een nieuw bericht hebt ontvangen.

iOS-apps bieden drie soorten meldingen:

  • Geluiden: Speelt een hoorbaar alarm af.
  • Meldingen/stroken: Een melding of een strook verschijnt op het scherm.
  • Badges: Een nummer of afbeelding verschijnt op het applicatie-symbool.

Zo wijzig je je meldingsvoorkeuren:

Open WhatsApp > tik op InstellingenMeldingen. Controleer of Toon meldingen is ingeschakeld voor berichten en groepsmeldingen.

 

Controleer of je jouw meldingen hebt ingeschakeld in WhatsApp en in de iPhone-instellingen.

Als je instellingen voor meldingen correct zijn en je nog steeds geen meldingen ontvangt, dan is er waarschijnlijk een probleem met je verbinding of iOS.

Het afleveren van meldingen wordt volledig beheerd door Apple's Push Notification Service (APNS) en WhatsApp is niet om staat om problemen met deze dienst op te lossen. Wanneer je offline bent en een contact stuurt je een bericht, dan wordt het bericht naar de APNS gestuurd om afgeleverd te worden op je telefoon. WhatsApp heeft geen inzicht of invloed op het afleveren van deze meldingen. Het probleem komt misschien tot uiting in WhatsApp, maar wordt veroorzaakt door de APNS of de iOS.

Meestal is de enige manier om dit probleem op te lossen door je telefoon te herstellen naar de fabrieksinstellingen en de telefoon als nieuw in te stellen.

Belangrijk: Wanneer je een reservekopie herstelt, herstel je het probleem waarschijnlijk ook weer. Om meldingen te ontvangen heb je een actieve SIM-kaart nodig en een actieve wifi- of mobiele netwerkverbinding.

Dit is helaas het enige wat ik tegen kom. 
Wat je zou kunnen doen is een back up maken van je gesprekken. Vervolgens verwijder je Whatsapp. Installeer je Whatsapp opnieuw maar zet je niet de back up terug. 
Speelt het issue dan nog steeds? 

Steven
Community Moderator
Community Moderator
  • 10971Reacties
  • 1660Oplossingen
  • 2009Likes

Heb je ook al eens gekeken of je de laatste software voor de iPhone hebt @MilouBouman?

Uitgelicht topic