1
Vraag
2
Reacties
MilouBouman

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Geen meldingen whatsapp

Sinds twee weken krijg ik opeens geen meldingen meer in whatsapp. Alleen als ik de app open komen de berichten binnen. De verzender ziet ook dan pas een tweede vinkje bij het bericht. Af en toe komt er toch opeens een bericht wel door. Een eerder topic op deze site heb ik al gezien en de tips uitgeprobeerd. Zoals alle instellingen checken, een backup maken en de app helemaal verwijderen en opnieuw installeren. Het probleem is hiermee helaas niet opgelost. Kunnen jullie me verder helpen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @MilouBouman 

Welkom op de Community van Vodafone.
Het kan verschillende oorzaken hebben waarom Whatsapp geen melding meer geeft. Ik heb voor zowel iPhone als Android een instructie geschreven om dit op te lossen: 

 

De oplossingen voor Android

 

Lees meer

Laten we eerst de instellingen voor je meldingen checken en resetten. Je hebt de volgende opties voor meldingen voor berichten, groepen en oproepen:

  • Meldingsgeluiden voor inkomende en uitgaande berichten aan- of uitzetten.
  • Meldingsgeluid of beltoon.
  • Duur van de trilling.
  • Het weergeven van pop-upmeldingen op Android 9 of ouder. Deze functie geeft de meldingen weer in het midden van je scherm.
  • Lichtgekleurde melding voor ondersteunde telefoons.
  • Het gebruik van meldingen met een hoge prioriteit op Android 5 en nieuwer. Deze functie geeft een voorvertoning bovenaan je scherm en kan gebruikt worden om voorvertoningen van meldingen uit te schakelen.

Controleer deze opties en stel ze desgewenst in naar jouw voorkeur. 

 

Belangrijk: Wanneer je meldingen met een hoge prioriteit uitschakelt, worden de WhatsApp-meldingen lager in het meldingsoverzicht geplaatst.

Om je meldingsinstellingen te resetten:
1. Tik op Instellingen > Meldingen 
2. Tik op Meer opties (3 puntjes)
3. Meldingsinstellingen resetten > RESETTEN
 

Is dit niet de oplossing? Dan gaan we door naar de volgende stap. 

Zorg ervoor dat Achtergrondgegevens beperken is uitgeschakeld

  1. Open de telefoon Instellingen > Apps > WhatsApp > Datagebruik.
  2. Zorg ervoor dat Achtergrondgegevens beperken niet is ingeschakeld.
  3. Herhaal bovenstaande stappen voor Google Services.

Mocht hier hiermee ook niet lukken dan kun je de volgende dingen nog proberen: 


Andere probleemoplossingen

  • Herstart de telefoon (zet deze UIT en dan AAN).
  • Reset appvoorkeuren via jouw telefoon Instellingen > Apps > Menu-knop > Appvoorkeuren herstellen.
  • Zorg ervoor dat de batterijbesparende stand niet wordt ingeschakeld door jouw telefoon bijvoorbeeld aan te sluiten op netstroom.
  • Meld je af voor WhatsApp Web via WhatsApp > Menu-knop > WhatsApp Web > Afmelden op alle computers.
  • Houd wifi aan in slaapstand via jouw telefoon Instellingen > Wifi > Menu-knop > Wi-Fi behouden in slaapstand > Altijd.
  • Verwijder alle task killers. Deze kunnen er voor zorgen dat je geen berichten ontvangt als je niet in de app bent.
  • Start de Google Hangouts-app en log al je accounts uit. Herstart vervolgens Google Hangouts en log opnieuw in.

 

De oplossingen voor iPhone

Lees meer

Bij een iPhone configureer je meldingen heel eenvoudig in je WhatsApp-instellingen. De iPhone geeft automatisch een pushmelding wanneer je een nieuw bericht hebt ontvangen.

iOS-apps bieden drie soorten meldingen:

  • Geluiden: Speelt een hoorbaar alarm af.
  • Meldingen/stroken: Een melding of een strook verschijnt op het scherm.
  • Badges: Een nummer of afbeelding verschijnt op het applicatie-symbool.


Zo wijzig je je meldingsvoorkeuren:
1. Open WhatsApp
2. Tik op 
InstellingenMeldingen.
3. Controleer of 
Toon meldingen is ingeschakeld voor berichten en groepsmeldingen.

 

Controleer of je jouw meldingen hebt ingeschakeld in WhatsApp én in de iPhone-instellingen bij de app Whatsapp.

Als je instellingen voor meldingen correct zijn en je nog steeds geen meldingen ontvangt, dan is er waarschijnlijk een probleem met je verbinding of iOS.

Een korte uitleg hierover:
Het afleveren van meldingen wordt volledig beheerd door Apple's Push Notification Service (APNS) en WhatsApp is niet om staat om problemen met deze dienst op te lossen. Als je offline bent en een contact stuurt je een bericht, dan wordt het bericht naar de APNS gestuurd om afgeleverd te worden op je telefoon. WhatsApp heeft geen inzicht of invloed op het afleveren van deze meldingen. Het probleem komt misschien tot uiting in WhatsApp, maar wordt veroorzaakt door de APNS of de iOS.

 

Whatsapp verwijderen en opnieuw installeren

Maak eerst desgewenst een back-up van je gesprekken (als je deze wilt bewaren) door de volgende stappen te nemen:

1. Open Whatsapp
2. Ga naar instellingen
3. Ga naar Chats
4. Reservekopie chats -> maak nu een reservekopie

Vervolgens verwijder je Whatsapp. Daarna installeer je Whatsapp opnieuw maar zet niet de reserverkopie terug. 

Belangrijk: Wanneer je een reservekopie herstelt, herstel je het probleem waarschijnlijk ook weer. Om meldingen te ontvangen heb je een actieve SIM-kaart nodig en een actieve wifi- of mobiele netwerkverbinding.

Werkt dit allemaal niet? Dan kan je als laatste optie je telefoon terugzetten naar de fabrieksinstellingen. 

Reset naar fabrieksinstellingen

Meestal is de enige manier om dit probleem op te lossen door je telefoon te herstellen naar de fabrieksinstellingen en de telefoon als nieuw in te stellen. Maak hiervoor eerst een back-up naar de Cloud:

 

  1. Tik in Instellingen op je naam.

  2. Ga naar iCloud en dan naar iCloud-reservekopie.

  3. Schakel iCloud-reservekopie in.

    iCloud maakt automatisch elke dag een reservekopie van je iPhone als deze is aangesloten op een stopcontact, is vergrendeld en is verbonden met een wifinetwerk.

    Let op: Op modellen met ondersteuning voor 5G is het soms mogelijk om via je mobiele netwerk een reservekopie van je iPhone te maken. Tik in Instellingen op je naam > iCloud en dan op iCloud-reservekopie en schakel Reservekopie via mobiel netwerk in of uit.

  4. Om handmatig een reservekopie te maken, tik je op Maak nu reservekopie.

Daarna ga je de iPhone wissen: 

1. Ga naar Instellingen
2. Ga naar Algemeen
3. Ga naar Zet over of stel je iPhone opnieuw in
4. Tik op Wis alle inhoud en instellingen


Je iPhone wordt nu helemaal gewist. Daarna kan je de back-up (reservekopie) terugzetten. 

 

Ik hoor graag of het hiermee opgelost is en wat uiteindelijk de oplossing was 🙂 

Bekijk in context

3 Reacties 3
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @MilouBouman 

Welkom op de Community van Vodafone.
Het kan verschillende oorzaken hebben waarom Whatsapp geen melding meer geeft. Ik heb voor zowel iPhone als Android een instructie geschreven om dit op te lossen: 

 

De oplossingen voor Android

 

Lees meer

Laten we eerst de instellingen voor je meldingen checken en resetten. Je hebt de volgende opties voor meldingen voor berichten, groepen en oproepen:

  • Meldingsgeluiden voor inkomende en uitgaande berichten aan- of uitzetten.
  • Meldingsgeluid of beltoon.
  • Duur van de trilling.
  • Het weergeven van pop-upmeldingen op Android 9 of ouder. Deze functie geeft de meldingen weer in het midden van je scherm.
  • Lichtgekleurde melding voor ondersteunde telefoons.
  • Het gebruik van meldingen met een hoge prioriteit op Android 5 en nieuwer. Deze functie geeft een voorvertoning bovenaan je scherm en kan gebruikt worden om voorvertoningen van meldingen uit te schakelen.

Controleer deze opties en stel ze desgewenst in naar jouw voorkeur. 

 

Belangrijk: Wanneer je meldingen met een hoge prioriteit uitschakelt, worden de WhatsApp-meldingen lager in het meldingsoverzicht geplaatst.

Om je meldingsinstellingen te resetten:
1. Tik op Instellingen > Meldingen 
2. Tik op Meer opties (3 puntjes)
3. Meldingsinstellingen resetten > RESETTEN
 

Is dit niet de oplossing? Dan gaan we door naar de volgende stap. 

Zorg ervoor dat Achtergrondgegevens beperken is uitgeschakeld

  1. Open de telefoon Instellingen > Apps > WhatsApp > Datagebruik.
  2. Zorg ervoor dat Achtergrondgegevens beperken niet is ingeschakeld.
  3. Herhaal bovenstaande stappen voor Google Services.

Mocht hier hiermee ook niet lukken dan kun je de volgende dingen nog proberen: 


Andere probleemoplossingen

  • Herstart de telefoon (zet deze UIT en dan AAN).
  • Reset appvoorkeuren via jouw telefoon Instellingen > Apps > Menu-knop > Appvoorkeuren herstellen.
  • Zorg ervoor dat de batterijbesparende stand niet wordt ingeschakeld door jouw telefoon bijvoorbeeld aan te sluiten op netstroom.
  • Meld je af voor WhatsApp Web via WhatsApp > Menu-knop > WhatsApp Web > Afmelden op alle computers.
  • Houd wifi aan in slaapstand via jouw telefoon Instellingen > Wifi > Menu-knop > Wi-Fi behouden in slaapstand > Altijd.
  • Verwijder alle task killers. Deze kunnen er voor zorgen dat je geen berichten ontvangt als je niet in de app bent.
  • Start de Google Hangouts-app en log al je accounts uit. Herstart vervolgens Google Hangouts en log opnieuw in.

 

De oplossingen voor iPhone

Lees meer

Bij een iPhone configureer je meldingen heel eenvoudig in je WhatsApp-instellingen. De iPhone geeft automatisch een pushmelding wanneer je een nieuw bericht hebt ontvangen.

iOS-apps bieden drie soorten meldingen:

  • Geluiden: Speelt een hoorbaar alarm af.
  • Meldingen/stroken: Een melding of een strook verschijnt op het scherm.
  • Badges: Een nummer of afbeelding verschijnt op het applicatie-symbool.


Zo wijzig je je meldingsvoorkeuren:
1. Open WhatsApp
2. Tik op 
InstellingenMeldingen.
3. Controleer of 
Toon meldingen is ingeschakeld voor berichten en groepsmeldingen.

 

Controleer of je jouw meldingen hebt ingeschakeld in WhatsApp én in de iPhone-instellingen bij de app Whatsapp.

Als je instellingen voor meldingen correct zijn en je nog steeds geen meldingen ontvangt, dan is er waarschijnlijk een probleem met je verbinding of iOS.

Een korte uitleg hierover:
Het afleveren van meldingen wordt volledig beheerd door Apple's Push Notification Service (APNS) en WhatsApp is niet om staat om problemen met deze dienst op te lossen. Als je offline bent en een contact stuurt je een bericht, dan wordt het bericht naar de APNS gestuurd om afgeleverd te worden op je telefoon. WhatsApp heeft geen inzicht of invloed op het afleveren van deze meldingen. Het probleem komt misschien tot uiting in WhatsApp, maar wordt veroorzaakt door de APNS of de iOS.

 

Whatsapp verwijderen en opnieuw installeren

Maak eerst desgewenst een back-up van je gesprekken (als je deze wilt bewaren) door de volgende stappen te nemen:

1. Open Whatsapp
2. Ga naar instellingen
3. Ga naar Chats
4. Reservekopie chats -> maak nu een reservekopie

Vervolgens verwijder je Whatsapp. Daarna installeer je Whatsapp opnieuw maar zet niet de reserverkopie terug. 

Belangrijk: Wanneer je een reservekopie herstelt, herstel je het probleem waarschijnlijk ook weer. Om meldingen te ontvangen heb je een actieve SIM-kaart nodig en een actieve wifi- of mobiele netwerkverbinding.

Werkt dit allemaal niet? Dan kan je als laatste optie je telefoon terugzetten naar de fabrieksinstellingen. 

Reset naar fabrieksinstellingen

Meestal is de enige manier om dit probleem op te lossen door je telefoon te herstellen naar de fabrieksinstellingen en de telefoon als nieuw in te stellen. Maak hiervoor eerst een back-up naar de Cloud:

 

  1. Tik in Instellingen op je naam.

  2. Ga naar iCloud en dan naar iCloud-reservekopie.

  3. Schakel iCloud-reservekopie in.

    iCloud maakt automatisch elke dag een reservekopie van je iPhone als deze is aangesloten op een stopcontact, is vergrendeld en is verbonden met een wifinetwerk.

    Let op: Op modellen met ondersteuning voor 5G is het soms mogelijk om via je mobiele netwerk een reservekopie van je iPhone te maken. Tik in Instellingen op je naam > iCloud en dan op iCloud-reservekopie en schakel Reservekopie via mobiel netwerk in of uit.

  4. Om handmatig een reservekopie te maken, tik je op Maak nu reservekopie.

Daarna ga je de iPhone wissen: 

1. Ga naar Instellingen
2. Ga naar Algemeen
3. Ga naar Zet over of stel je iPhone opnieuw in
4. Tik op Wis alle inhoud en instellingen


Je iPhone wordt nu helemaal gewist. Daarna kan je de back-up (reservekopie) terugzetten. 

 

Ik hoor graag of het hiermee opgelost is en wat uiteindelijk de oplossing was 🙂 

MilouBouman
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt.

De genoemde punten bij meldingen etc allemaal al bekeken. Deze staan goed.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Heb je ook al eens gekeken of je de laatste software voor de iPhone hebt @MilouBouman?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic