1
Vraag
2
Reageer en help mee
Bahaasjes

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen VPN-verbinding over mobiel internet

Hallo!

Recent hebben wij bij ons thuis camera’s geïnstalleerd en zouden wij deze willen monitoren op onze telefoons.

Thuis hebben wij een OpenVPN server draaien waarmee wij via onze telefoons verbinding mee kunnen maken. Dit lukt verder ook gewoon zonder enige problemen, alleen krijgen wij allemaal geen verbinding met de VPN over 4/5G. Overigens zijn wij allemaal Vodafone klanten.

Ook maak ik gebruik van ProtonVPN, deze werkt ook niet over mobiel internet. Dit vind ik echter niet zo’n ramp en heb daarom ook nooit contact over opgenomen. Proton werkt overigens óók gewoon via WiFi.

Ik heb al allerlei dingen geprobeerd op mijn iPhone in de instellingen van mobiel internet, andere protocollen gebruikt zoals WireGuard UDP/TCP & Stealth.

Ik heb de logs van OpenVPN verzameld, in de geslaagde kun je wat technische specificaties halen, de gefaalde logs is enkel een timeout melding.

Geslaagd: https://pastebin.com/sMUgMcr1

Hopelijk hebben jullie hier voldoende aan, alvast bedankt voor de support! 😉

met vriendelijke groet,

Timo

2 Reacties 2
Marco
Community Moderator
Community Moderator
  • 123Posts
  • 23Oplossingen
  • 25Likes

Goedemiddag @Bahaasjes, welkom op de Ziggo Community! 😄

Ik heb beperkte kennis van OpenVPN. Ik gebruik thuis TP-Link Deco's, waarop je direct op de booster een OpenVPN server kan activeren. Vervolgens exporteer je het ovpn bestand, en installeer je die op je telefoon. Ook hier Vodafone, en werkt perfect.

Maar hier heb jij natuurlijk niks aan. 😉 @tobiastheebe heb jij nog tips voor @Bahaasjes?

Energieboy
Expert
Expert
  • 12435Posts
  • 3587Oplossingen
  • 3257Likes

Is het mogelijk om VPN te gebruiken op particulieren abonnementen? Volgens mij kan het wel op een zakelijk abonnement, zie hier. En als het zakelijk is, neem dan contact op met de zakelijke afdeling van Vodafone. Die mensen kunnen je vast en zeker helpen en adviseren. Als ik de berichten lees van een moderator dan zou ik haast zeggen dat het niet mogelijk is. Maar goed, ik weet er niet zoveel van, wie weet iemand anders wel 🙂

Bericht van een moderator van Vodafone:
Vervolgens ben ik gaan schakelen met mijn collega's van de technische dienst. Zij gaven als terugkoppeling aan dat wij geen instellingen kunnen aanpassen voor een VPN verbinding. Je dient hiervoor contact op te nemen met de VPN provider. Zij kunnen uitzoeken waarom het bij jou niet werkt met ons netwerk. Vanuit hier hebben wij daar helaas geen inzicht in. Officieel is dit ook niet iets wat wij ondersteunen maar ik vind wel dat het van belang is dat je de juiste gegevens hebt.

Met als aanvulling:
De gegevens voor de APN zijn:
Naam: Vodafone Live
APN: live.vodafone.com
Proxy: Niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebruikersnaam: Niet ingesteld
Wachtwoord: Niet ingesteld
Server: Niet ingesteld
MMSC: Niet ingesteld
MMS-poort: Niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype: PAP
APN-Type: *
APN-Protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic