Geen 5g Google pixel 5

Hallo,

Ik heb sinds gisteren een Google pixel 5 met Red essential abonnement. Echter kan ik geen verbinding maken met het 5g netwerk.

Als ik de 5g toestel check doe staat mijn toestel er niet bij:

Hoe kan dit opgelost worden?

 

Mvg,

 

Cas

CasVerhoeven
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
1 Geaccepteerde oplossing

Hoi @CasVerhoeven,

Welkom op de community! 
Het klopt inderdaad wat @SamsungExpert aangeeft.
Zodra het toestel bij ons op het netwerk verschijnt, zal er gecontroleerd worden of het mogelijk is om met het desbetreffende toestel gebruikt te maken van 5G. Indien dit (nog) niet het geval is, zal er tussen ons en de fabrikant geschakeld moeten worden om er voor te zorgen dat dit alsnog mogelijk wordt gemaakt. 
Ik heb dit ook gelijk intern aangekaart.
Vodafone is er mee bezig om andere toestellen ook toegang te geven tot het 5G netwerk.

Even gelijk nog een andere vraag. Hoe bevalt de Pixel 5G? Ik ben aan het overwegen om hem namelijk ook te gaan halen. 

Bekijk in context

Steven VF
Community Moderator
Community Moderator
  • 9921Reacties
  • 1408Oplossingen
  • 1626Likes
70 Reacties 70

Hallo @CasVerhoeven ,

Dat is een goede vraag en ik snap dat je graag gebruik wilt maakt van het 5G netwerk sinds de Google Pixel 5 5G ondersteund.

Op dit moment worden een selectief x aantal toestellen ondersteund. De Google Pixel 5 staat nog niet op de 5G lijst van Vodafone.

Het 5G netwerk is nog niet af, dus in de toekomst zullen meer en meer toestellen worden toegevoegd om gebruik te kunnen maken van 5G.

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4653Reacties
  • 430Oplossingen
  • 864Likes

Hallo @SamsungExpert ,

Bedankt voor je reactie.

Jammer dat dit niet duidelijk vermeld wordt bij de " Zo ben jij klaar voor 5G" checklist. : 5G-netwerk, 5G-telefoon, 5G-abonement.

Ik zal moeten afwachten dus…

Mvg,

Cas

CasVerhoeven
topicstarter
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Snap ik, echter staat er bij de 2e regel het volgende:

5G-telefoon

Jouw 5G ready toestel haal je bij Vodafone. Het eerste Samsung 5G ready toestel, de Galaxy S20, vind je in onze shop.

Wanneer je klikt op 5G ready toestel scroll je automatisch naar beneden toe welke toestellen via de Vodafone webshop 5G ondersteunen. De Google Pixel lijn is niet te koop via Vodafone.

Hopelijk kun je in de toekomst ook gebruik maken van 5G @CasVerhoeven . Maar niet getreurd, ook met 4G(+) ben je razendsnel online!

Voor nu een prettige middag!

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4653Reacties
  • 430Oplossingen
  • 864Likes

Hoi @CasVerhoeven,

Welkom op de community! 
Het klopt inderdaad wat @SamsungExpert aangeeft.
Zodra het toestel bij ons op het netwerk verschijnt, zal er gecontroleerd worden of het mogelijk is om met het desbetreffende toestel gebruikt te maken van 5G. Indien dit (nog) niet het geval is, zal er tussen ons en de fabrikant geschakeld moeten worden om er voor te zorgen dat dit alsnog mogelijk wordt gemaakt. 
Ik heb dit ook gelijk intern aangekaart.
Vodafone is er mee bezig om andere toestellen ook toegang te geven tot het 5G netwerk.

Even gelijk nog een andere vraag. Hoe bevalt de Pixel 5G? Ik ben aan het overwegen om hem namelijk ook te gaan halen. 

Bekijk in context

Steven VF
Community Moderator
Community Moderator
  • 9921Reacties
  • 1408Oplossingen
  • 1626Likes

Hoi @Steven Vodafone,

Het is geen ramp natuurlijk maar vind het toch een beetje een vreemde gang van zaken. Ik heb een 5g toestel + abonnement, dus het zou gewoon moeten werken. En dan krijg ik als advies dat ik contact op moet nemen met Google? Vodafone had hier voorbereid op kunnen zijn. 

Maar nogmaals het is geen ramp, dus ik wacht het gewoon af.

De pixel 5 bevalt goed. Ik kom van een pixel 2 XL af dus grootte is nog wel even wennen (daarvoor alleen maar Nexus gehad, dus een echte Google lijn fan).  Het is wel jammer dat ze de 2 knoppen navigatie hebben weggehaald, kan maar niet wennen aan de gebaren navigatie. Wellicht iets te dikke lompe vingers daarvoor.…

Prijs-kwaliteitverhouding is zeer goed dus als je niet perse de high-end toestellen wilt zou ik deze zeker overwegen.

 

Mvg, 

Cas

 

CasVerhoeven
topicstarter
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Super, thanks voor je terugkoppeling @CasVerhoeven
Even gelijk nog een vraag over de Pixel 5. Ik lees veel dat mensen last hebben dat het scherm los laat van de achterkant. Enige ervaring hiermee of komt het absoluut niet voor bij je en waar heb je hem aangeschaft? 
Ik was zelf aan het denken aan de groene variant.  Ik denk al langer na over de Pixel maar nooit de stap gezet. Echter na jaren HTC en Samsung is het tijd voor verandering! 

Betreft het 5G netwerk. Vodafone heeft er voor gekozen om te beginnen met een aantal toestellen die door ons verkocht worden en gaande weg er steeds meer toestellen toe te voegen. 

Steven VF
Community Moderator
Community Moderator
  • 9921Reacties
  • 1408Oplossingen
  • 1626Likes

@Steven Vodafone Ik heb ook net een Pixel 5 gekocht - na elke samsung vanaf de S7 Edge tot de Note 10+ - dus ook erg geinteresseert in de voortgang hiervan.

Telefoon bevalt prima, hoewel slechts een week in bezit. Het was tijd voor een wat simpeler model met up to date software. Meer dan snel genoeg en het scherm is voor telefoongebruik prima. En niet 1000 Eur plus de kosten voor als er wat mis is,

TVB
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik wil de Pixel 5 gaan  halen omdat ik een beetje klaar ben met alle voor geïnstalleerde apps en de skin over de software heen @TVB. Daarnaast lees ik overal dat de Pixel telefoons fantastische camera's hebben.
Super om te lezen dat hij zo goed bevalt! Waar heb je het toestel gehaald? Ook ik ben heel benieuwd wanneer er meer toestellen gebruik kunnen maken van het 5G netwerk. Niet alleen de Google Pixel, maar ook bijvoorbeeld OPPO etc. 

Steven VF
Community Moderator
Community Moderator
  • 9921Reacties
  • 1408Oplossingen
  • 1626Likes

Bij Belsimpel gekocht. Je kan je er eigenlijk geen buil aan vallen (behalve dat Vodafone 5G niet ondersteund 🙂

TVB
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Laten we hopen dat dit niet al te lang meer duurt @TVB.
Ik wil juist de groene variant.  Belsimpel biedt deze (nog) niet aan. Maar ik denk dat ik de grens over ga hiervoor . Dan is ie iets goedkoper. 

Steven VF
Community Moderator
Community Moderator
  • 9921Reacties
  • 1408Oplossingen
  • 1626Likes

@Steven Vodafone 

Heb hem ook gehaald bij Belsimpel. Wilde niet wachten op de groene want mijn oude toestel was echt op haha.

Heb idd gelezen over het scherm ook dat er vuil tussen komt enzo, maar heb vooralsnog geen enkele last hiervan.

 

CasVerhoeven
topicstarter
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Thanks @CasVerhoeven  🙂

Steven VF
Community Moderator
Community Moderator
  • 9921Reacties
  • 1408Oplossingen
  • 1626Likes

Blijft toch een domper dat ik nu geen 5G kan gebruiken op de Pixel5. Zo vooruitstrevend is Vodafone dus dan ook weer niet. Raar om hierboven te lezen dat de gebruiker dan maar contact op moet nemen met google. Hoe dan?  Kom op he! Er wordt door Vodafone (&Ziggo) wel degelijk gesuggereerd dat 5G op ieder toestel werkt die 5G ondersteuning heeft. Ik vind het nogal misleidend.

Groetjes Ray.

RayB
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Hoi @RayB,

Ik kan me voorstellen dat je het er niet mee eens bent. Via bovenstaande link, staat alles over ons 5G netwerk en de toestellen die er op dit moment gebruik van kunnen maken.
Ik begrijp als geen ander dat je ook gebruik wilt maken van 5G.
Ik heb dit gelijk intern aangekaart, dat hier vraag naar is.

Steven VF
Community Moderator
Community Moderator
  • 9921Reacties
  • 1408Oplossingen
  • 1626Likes

Steven Vodafone wrote:

Hoi @RayB,

Ik kan me voorstellen dat je het er niet mee eens bent. Via bovenstaande link, staat alles over ons 5G netwerk en de toestellen die er op dit moment gebruik van kunnen maken.
Ik begrijp als geen ander dat je ook gebruik wilt maken van 5G.
Ik heb dit gelijk intern aangekaart, dat hier vraag naar is.

Hoi Steven,

Dank voor je reactie. De link en verdere info omtrent het 5G gebeuren van Vodafone is inmiddels bekend. Het 5G wordt zo groots aangekondigd dat "het lijkt" dat dit netwerk in NL voor iedereen met een 5G ready smartphone al in gebruik is (met uitzondering van gebieden die nog niet dekkend zijn. Zie 5G dekkingsgebied kaart). De gedachtegang dat alleen de door Vodafone genoemde smartphones dit aankunnen is puur een verkoopstrategie (deze handje vol type smartphones die worden aangeboden moeten nu eenmaal verkocht worden en het liefst bij Vodafone). De techniek rondom 5G is voor iedere phone die dit aan kan geschikt en wordt niet beperkt door alleen de toestellen die nu door Vodafone worden aangeboden. Toch bizar dat ik niet de vrije keuze heb, qua smartphone, om op het 5G te kunnen komen, terwijl de abonnementen, info en advertenties dit wel aangeven. Zoals de op de website: "5G, Samen Vooruit" Jaja?!

Nu kan ik hier nog wel meer gaan typen over deze kwestie, maar dat schiet wellicht niet op. Ik hoop dat ze dit snel oplossen.

Groetjes Ray.

 

RayB
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

RayB wrote:
Steven Vodafone wrote:

Hoi @RayB,

Ik kan me voorstellen dat je het er niet mee eens bent. Via bovenstaande link, staat alles over ons 5G netwerk en de toestellen die er op dit moment gebruik van kunnen maken.
Ik begrijp als geen ander dat je ook gebruik wilt maken van 5G.
Ik heb dit gelijk intern aangekaart, dat hier vraag naar is.

Hoi Steven,

Dank voor je reactie. De link en verdere info omtrent het 5G gebeuren van Vodafone is inmiddels bekend. Het 5G wordt zo groots aangekondigd dat "het lijkt" dat dit netwerk in NL voor iedereen met een 5G ready smartphone al in gebruik is (met uitzondering van gebieden die nog niet dekkend zijn. Zie 5G dekkingsgebied kaart). De gedachtegang dat alleen de door Vodafone genoemde smartphones dit aankunnen is puur een verkoopstrategie (deze handje vol type smartphones die worden aangeboden moeten nu eenmaal verkocht worden en het liefst bij Vodafone). De techniek rondom 5G is voor iedere phone die dit aan kan geschikt en wordt niet beperkt door alleen de toestellen die nu door Vodafone worden aangeboden. Toch bizar dat ik niet de vrije keuze heb, qua smartphone, om op het 5G te kunnen komen, terwijl de abonnementen, info en advertenties dit wel aangeven. Zoals de op de website: "5G, Samen Vooruit" Jaja?!

Nu kan ik hier nog wel meer gaan typen over deze kwestie, maar dat schiet wellicht niet op. Ik hoop dat ze dit snel oplossen.

Groetjes Ray.

 

Het is inderdaad bizar dat je buiten alle voorwaarden ook nog toevallig een 5G toestel moet hebben dat de provider ondersteunt. Ditzelfde geldt voor Volte en vowifi. Mijn HTC U11 ondersteunt het wel, maar wordt enkel door vodafone ondersteund als hun eigen software(vodafone variant) erop zit.

Andere providers kennen deze problemen ook. Gelukkig heb ik van bronnen vernomen dat de pixel 5 die binnenkort wordt geleverd wel vowifi en volte heeft bij vodafone. Dat scheelt weer gesprekskwaliteit. 

marchellow
Gedreven Ontdekker
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

goedemiddag,

ik heb ook een google pixel 5, deze heb ik in duitsland gekocht en laten bezorgen bij een transportbedrijf. deze hebben hem in nederland op de post gedaan. zeer goede ervaringen mee. de telefoon bevalt mij super goed. super mooie kleuren op de camera en super snel ook al zit er niet de snelste chip in. Ik baal ook echt heel erg dat de 5G het niet doet, ik heb speciaal voor een nieuw abonnement gekozen omdat hier 5G in zat. als ik dit had geweten had ik mijn oude abonnement gehouden. In de winkel van vodafone waar ik was voor het omzetten van mijn abbo heb ik nog naa gevraagd of ik met de google pixel 5 op 5G kon zeiden ze Ja als deze telefoon een 5G ontvanger bezit werkt deze ook op de 5G van vodafone. jammer dat dit niet werkt. ik hoop dat het snel gefixed wordt.

Groetjes Harm

harmmulders
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hier nog een Vodafone-gebruiker met een Pixel 5 waar 5G dus niet mee werkt. Inhoudelijk weinig aan al het bovenstaande toe te voegen, maar vind het zelf ook een vreemde gang van zaken.

 

Hoop dat dit snel verholpen wordt!

gapper100
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

 @gapper100  ik begrijp jullie frustratie maar ik begrijp ook waarom Vodafone eerst toestellen test. Ook logisch natuurlijk  .
Nieuwe toestellen worden als eerste getest en daarna goedgekeurd. Het testen wordt gedaan om te checken of er een bepaald stukje software nodig is vanuit ons of een aanpassing bij de fabrikant. Zodra een toestel goedgekeurd is, wordt het uitgerold naar de toestellen. Ook Vodafone wilt natuurlijk dat nieuwe toestellen gebruik kunnen maken van 5G zonder dat er problemen zijn.
Vodafone is er mee bezig om andere toestellen ook toegang te geven tot het 5G netwerk.
Ik hoop ook dat de Pixel 5 zo snel mogelijk toegang heeft tot 5G

@harmmulders in welke winkel was dit? Dan kan ik feedback indienen bij de desbetreffende winkel. 

Steven VF
Community Moderator
Community Moderator
  • 9921Reacties
  • 1408Oplossingen
  • 1626Likes

@Steven Vodafone dit was in de winkel in Den Bosch op de helftheuvel passage. Maar deze vrouw heeft mij super geholpen. Als zij er niet was geweest om mij zo snel en goed te helpen was ik zeker naar een andere provider gegaan. Er waren al een aantal fouten gemaakt met het overschakelen van mijn abonnement. Dit heeft ze fantastisch opgelost

harmmulders
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Steven Vodafone wrote:

 @gapper100  ik begrijp jullie frustratie maar ik begrijp ook waarom Vodafone eerst toestellen test. Ook logisch natuurlijk  .
Nieuwe toestellen worden als eerste getest en daarna goedgekeurd. Het testen wordt gedaan om te checken of er een bepaald stukje software nodig is vanuit ons of een aanpassing bij de fabrikant. Zodra een toestel goedgekeurd is, wordt het uitgerold naar de toestellen. Ook Vodafone wilt natuurlijk dat nieuwe toestellen gebruik kunnen maken van 5G zonder dat er problemen zijn.

Ik hoop ook dat de Pixel 5 zo snel mogelijk toegang heeft tot 5G

@harmmulders in welke winkel was dit? Dan kan ik feedback indienen bij de desbetreffende winkel. 

Hoi Steven, nee sorry dat vind ik niet echt logisch wat je schrijft  “dat Vodafone eerst toestellen test”. Dit geldt dan ook voor het de concurrent netwerkbeheerders? Dus na ieder release van een toestel met een 5G SOC (welk merk dan ook) gaan ze die testen?

Daarbuiten zie ik overal de volgende verkoopszin en suggereert dit toch echt dat je gelijk op 5G kan: (zowel op de website, tv- en radioreclame, etc.etc.)

--quote--

Al meer dan 80% van onze klanten kunnen ons 5G-netwerk in hun woonplaats gebruiken. Heb je een telefoon die geschikt is voor 5G en een abonnement met toegang tot 5G? Dan maak je automatisch gebruik van 5G waar er dekking is. Op plekken waar dat niet zo is, schakel je naar 4G. Zo heb je altijd de beste verbinding.

--unquote--

Misleidende tekst of niet?! Enfin...ik zie dit probleem ook al op diverse media voorbij komen, dus ga ik er vanuit de Vodafone hier toch echt achteraan gaat om dit op te lossen.

Groetjes Ray.

RayB
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Ik begrijp je punt hierin @RayB. Ik heb dit ook intern doorgegeven. Meer kan ik vanuit hier helaas niet doen. 
@harmmulders fijn om te lezen dat mijn collega je zo goed heeft geholpen. Ik heb de feedback doorgestuurd naar de winkel toe zodat mijn collega's hier ook op kunnen letten. 
 

Steven VF
Community Moderator
Community Moderator
  • 9921Reacties
  • 1408Oplossingen
  • 1626Likes

Steven Vodafone wrote:

Ik begrijp je punt hierin @RayB. Ik heb dit ook intern doorgegeven. Meer kan ik vanuit hier helaas niet doen. 
@harmmulders fijn om te lezen dat mijn collega je zo goed heeft geholpen. Ik heb de feedback doorgestuurd naar de winkel toe zodat mijn collega's hier ook op kunnen letten. 
 

No hard feelings Steven! Ik vind alleen dat er luchtig over gedaan wordt. We wachten nu gewoon maar af.

Groetjes Ray.

RayB
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Ook hier een (tevreden) Pixel 5 gebruiker (hiervoor de eerste Pixel en de Pixel 3 gehad) en een tegenvaller dat 5g niet werkt. Via de website van Belsimpel wordt dit niet duidelijk vermeld in ieder geval. 

Gisteren de eerste update gehad van de Pixel 5, maar helaas nog geen wijziging m.b.t. 5g ontvangst.

Ik blijf dit topic volgen en hoop op een snelle oplossing!

m.geurts90
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Fijn om te horen dat de Pixel 5 bevalt! ik wacht heel even nog. Wil echt de groene variant hebben.
Hopelijk wordt de Pixel 5 snel toegevoegd @m.geurts90 om 5G te gebruiken.

Steven VF
Community Moderator
Community Moderator
  • 9921Reacties
  • 1408Oplossingen
  • 1626Likes

Het wachten voor de groene variant is het zeker waard. Ik ben er erg blij mee.

Bellen via 4g of wifi zorgt voor een flinke verbetering; totnutoe nog geen enkele hapering gehad onderweg of thuis, iets wat met 2g regelmatig het geval was.

Zover ik weet biedt 5g tot 2022 geen tot vrijwel geen snelheidswinst op dus ik wacht rustig af tot het ondersteund wordt!

 

 

marchellow
Gedreven Ontdekker
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Thanks @marchellow
Ik wacht geduldig af totdat de groene variant ook beschikbaar is. 5G zorgt voor een betere gebruikservaring doordat de reactietijd en downloadsnelheid verbeteren. De snelheden die je als gebruiker daadwerkelijk ervaart, zijn afhankelijk van diverse factoren zoals de drukte op het netwerk, locatie, bereik en de specifieke telefoon.
De reactietijd (zogenaamde latency) zal met zo’n 30% verbeteren: van gemiddeld rond de 30 milliseconden op 4G tot onder 20 milliseconden op 5G. De downloadsnelheden die 5G in dit bestaande spectrum kan bieden, lopen op tot maximaal 1Gbps, wat ruim boven de maximale 350Mbps van de huidige 4G-abonnementen ligt.
In het begin zal in de praktijk deze datasnelheid gemiddeld tien procent hoger zijn.  

Steven VF
Community Moderator
Community Moderator
  • 9921Reacties
  • 1408Oplossingen
  • 1626Likes

Is er al nieuws? Even een toestel toevoegen aan het netwerk en klaar lijkt me. Hoeft geen maand te duren.

Toonen
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Helaas nog niet @Toonen. Zoals hierboven al uitgelegd is, komt er iets meer bij kijken dan alleen een toestel toe te voegen aan het netwerk.

Steven VF
Community Moderator
Community Moderator
  • 9921Reacties
  • 1408Oplossingen
  • 1626Likes

Ook ik heb sinds een maand een Google Pixel 5 met een Red abonnement. Ook ik heb op diverse plekken in Nederland tot op dit moment nog geen 5g-verbinding op kunnen zetten. De instellingen op de telefoon zijn volgens mij goed. Struinend op internet kom ik meerdere (internationale) meldingen tegen van een niet werkende 5g-verbinding. In de USA blijkt er enkele dagen geleden een update door Google uitgerold te zijn met wisselende resultaten. Mijn Pixel vindt echter geen update, deze zal dan regionaal uitgerold zijn waarschijnlijk. Al met al geen goede beurt van vooral Google om een telefoon in de markt te zetten, naar eigen zeggen geschikt voor 5g, maar vervolgens te verzuimen om dit vanuit de doos werkend af te leveren. Hopelijk volgt er hier ook snel een update en is tegen die tijd het netwerk van Vodafone ook geschikt gemaakt om de Pixel met 5g werkend te krijgen.

Rob5348
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

marchellow wrote:

Het wachten voor de groene variant is het zeker waard. Ik ben er erg blij mee.

Bellen via 4g of wifi zorgt voor een flinke verbetering; totnutoe nog geen enkele hapering gehad onderweg of thuis, iets wat met 2g regelmatig het geval was.

Zover ik weet biedt 5g tot 2022 geen tot vrijwel geen snelheidswinst op dus ik wacht rustig af tot het ondersteund wordt!

 

 

Beste @marchellow was wifi en VOLTE bellen geactiveerd vanuit de box of heb je daar nog een bepaalde instelling voor moeten doen? Ook ik ben aan het overwegen om een Pixel 4a 5G of een Pixel 5 te kopen aangezien ik echt helemaal klaar ben met het feit dat ik niet kan WIFI en VOLTE bellen via vodafone . Gesprekken vallen constant weg of komen niet goed binnen via het E netwerk. Het rare is dat mijn Motorola wel beiden ondersteund (heb op aanraden van Vodafone contact gehad met Motorola support) en voor beiden is een update uitgebracht alleen Vodafone zet het niet aan, of kan het niet aanzetten. Precies hetgeen wat ook in dit forum word bespreken binnen meerdere topics door meerdere gebruikers. 

J. Relou
Ontdekker
  • 17Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hee Steven Vodafone;

 

Na alle Nexus toestellen gehad te hebben en na alle Pixel toestellen gehad te hebben (nu de groene Pixel 5) graag bereid om vragen te beantwoorden of dingen te vertellen als je vragen hebt. Misschien helpt het als jij ook de Pixel 5 hebt om het toestel eerder toegelaten te krijgen tot het Voda netwerk!?!!?

Treve The Boss
Gedreven Ontdekker
  • 28Reacties
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Treve The Boss wrote:

Hee Steven Vodafone;

 

Na alle Nexus toestellen gehad te hebben en na alle Pixel toestellen gehad te hebben (nu de groene Pixel 5) graag bereid om vragen te beantwoorden of dingen te vertellen als je vragen hebt. Misschien helpt het als jij ook de Pixel 5 hebt om het toestel eerder toegelaten te krijgen tot het Voda netwerk!?!!?

Helaas zullen we gewoon moeten wachten. Zit niks anders op. 

Steven VF
Community Moderator
Community Moderator
  • 9921Reacties
  • 1408Oplossingen
  • 1626Likes

Het belangrijkste stuk van mijn bericht vergeet je nu…...dat als je vragen hebt dan ben je bij mij aan het goede adres! (over Pixel telefoons...)

 

Evert

Treve The Boss
Gedreven Ontdekker
  • 28Reacties
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Treve The Boss wrote:

Het belangrijkste stuk van mijn bericht vergeet je nu…...dat als je vragen hebt dan ben je bij mij aan het goede adres! (over Pixel telefoons...)

 

Evert

Dag Evert, Ik heb twee vragen voor je. Hoe kan ik buiten belsimpel om (indien mogelijk) een Pixel 5 of 4a 5G verkrijgen in NL? De ander is of dat de Pixel 5 of 4a 5G automatisch het WIFI/VOLTE bellen automatisch oppakt van het vodafone netwerk. Wat zijn jouw ervaringen?

J. Relou
Ontdekker
  • 17Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hee meedenker,

 

Ik ken het probleem...ik heb elk jaar hetzelfde probleem. Er komt een pixel uit...hoe krijg ik die in mijn handen zonder er iemand anders (Belsimpel) rijk van te laten worden. Meestal haal ik ze gewoon in Duitsland (Krefeld) in de Media Markt. Daar rij je vrij snel en makkelijk heen en daar zijn de prijzen (vaak zeer) aantrekkelijk. Het is heeeel jammer dat de google store ons (Nederland) niet wil voorzien van telefoons. In de store.google.com/de of uk is altijd alles voorhanden. Maar dan moet je een aflever adres hebben in dat land en dat heb ik niet.

Nu met covid is het lastig denk ik om naar de Media Markt in Duitsland te gaan...waarschijnlijk is dat niet eens toegestaan.

Jouw tweede vraag heb ik helaas geen ervaring mee en kan ik (nog) niks over zeggen…

 

Evert

Treve The Boss
Gedreven Ontdekker
  • 28Reacties
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Mocht ik vragen hebben, dan zal ik je zeker een bericht sturen @Treve The Boss. Komt goed! Gelukkig ben ik er al een beetje aan gewend 🙂

Steven VF
Community Moderator
Community Moderator
  • 9921Reacties
  • 1408Oplossingen
  • 1626Likes

J. Relou wrote:
Treve The Boss wrote:

Het belangrijkste stuk van mijn bericht vergeet je nu…...dat als je vragen hebt dan ben je bij mij aan het goede adres! (over Pixel telefoons...)

 

Evert

Dag Evert, Ik heb twee vragen voor je. Hoe kan ik buiten belsimpel om (indien mogelijk) een Pixel 5 of 4a 5G verkrijgen in NL? De ander is of dat de Pixel 5 of 4a 5G automatisch het WIFI/VOLTE bellen automatisch oppakt van het vodafone netwerk. Wat zijn jouw ervaringen?

Ik heb een 4a-5g besteld bij Fnac.com. Franse website die gewoon in Nederland leveren. Vorige week donderdag ontvangen via DPD. Wifi bellen weet ik niet zeker maar ik zag gisteren ipv de tekst “Vodafone” bij de providernaam op mijn lockscreen de tekst “Wifibellen via Vodafone” staan. Was op mijn werk. Zal het eens bekijken.

Userd
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi @Steven Vodafone,

Wat heeft het testen van toestellen door Vodafone te maken maken met dit bericht:

Inzicht in 5G-netwerkcompatibiliteit en -roaming op Pixel-telefoons - Pixel Phone Help (google.com)

“Op dit moment hebben niet-vermelde landen geen geselecteerde 5G-providernetwerken die werken met Pixel-telefoons.

Het lijken de landen te zijn waar de Pixels officieel verkocht worden. Moet Google dan ook niet iets activeren om 5G werkend te krijgen? Beetje verwarrend.

Userd
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes