1
Vraag
2
Reageer en help mee
Limbo2121

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Galaxy S21, roamen in Duitsland is een ramp

Hallo. Sinds een paar maanden een Galaxy S21 van het werk. We rijden vaak naar Italië en zijn met het toestel al geweest in België, Frankrijk, Zwitserland, Italië, VAE en Qatar. En ook Duitsland natuurlijk. Overal perfect kunnen roamen maar in Duitsland gaat het altijd mis. Steeds valt onderweg de verbinding weg en moet ik toestel opnieuw opstarten. Per enkele reis zeker drie keer. En dat dus 14 keer per jaar minimaal. Samsung zegt dat het waarschijnlijk aan Vodafone ligt, alle klachten op het forum van Samsung betreffen ook Vodafone. Nu, mijn werkgever heeft Vodafone al gevraagd het abonnement te resetten. Ook heb ik de oude SIM vervangen door een nieuwe. Niets helpt. Wat is er in Godsnaam aan de hand? Mijn oude S9 deed het perfect en de A50 van mijn vrouw, eveneens met Vodafone-SIM blijft ook gewoon actief in Duitsland.

11 Reacties 11
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Limbo2121 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Heel eerlijk en zeer kort maar krachtig antwoord dat ik je kan geven, hier kan Vodafone Nederland niets aan doen. Vodafone Nederland en andere landen zijn niet allemaal dezelfde Vodafone en dat maakt het dus heel erg lastig. Vodafone Nederland heeft je al een aantal dingen laten doen om het proberen te verhelpen en als dat niet lukt dan kan je het beste contact opnemen met Vodafone Duitsland, als je daar op dat moment bent. Het vervelende is dat je daar te gast bent en dat het netwerk misschien toch niet krachtig genoeg is voor het toestel dat je hebt. Zelf heb ik geen enkel probleem met het Duitse Netwerk van Vodafone, heb een iPhone en dat werkt prima. Dat Samsung je naar Vodafone stuurt, dat begrijp ik wel, maar dan hadden ze ook beter kunnen adviseren om ook in Duitsland eens te gaan vragen hoe het komt. 

Dit is en blijft altijd een heel groot probleem, zeker als je te gast bent in het buitenland. Zolang je toestel het in Nederland gewoon goed doet, en ook de omringende landen, dan denk ik dat het toch aan het Duitse Netwerk ligt. Maar goed, dit is mijn ervaring, die ik met je deel. Iemand van Vodafone zal je bericht ook nog lezen en antwoord op geven. 

Limbo2121
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Sorry @Energieboy , we leven in 2022 en het geeft geen pas klanten door te verwijzen naar een zustervennootschap. Ik heb 2 jaar bij Vodafone gewerkt en jullie weten ook wel dat jullie bij Vodafone in Düsseldorf terecht kunnen. Bljkbaar is het een probleem dat Nederlandse klanten van jullie hebben met roaming.  Jullie klanten. Stuur die dan niet het bos in en wees eens proactief. En surf eens naar het Samsungforum. Lees en huiver.

Ps ik zie dat jij geen VF'er bent dus moet even een meer officiële reactie afwachten 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Ik wilde net zeggen, jullie, ik ben geen jullie, ik werk niet bij Vodafone 🙄. Mocht je er zelf gewerkt hebben dan weet je vast wel hoe je dan bij iemand terecht kan om je klacht in te dienen. Maar goed, wat je zegt, je kan dan beter op een officiële reactie wachten van Vodafone, ik ben slechts een doorgeef luikje met ervaring antwoorden 😊. Zodra iemand van Vodafone je vraag heeft gelezen zal deze je verder helpen. 

Limbo2121
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ja, ik dien die klachten hier in. Ik werkte er begin 2000.

Mariska
Community Moderator
Community Moderator
  • 16Posts
  • 4Oplossingen
  • 7Likes

Goedemorgen @Limbo2121 en welkom hier op de Vodafone Community! 

Ik snap dat het balen is dat je in Duitsland altijd tegen problemen aanloopt met roaming. Omdat het specifiek misgaat met de S21 zou ik je aanraden om allereerst een netwerkcheck te doen, op deze pagina vind je daar meer over. Omdat wij zelf geen invloed hebben op het netwerk in Duitsland, zou je ook nog naar een winkel in Duitsland kunnen gaan om een kruistest te doen met een andere S21. Ik begrijp namelijk dat een andere type Samsung wel een goed bereik heeft. 

Limbo2121
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ja hoor, even nog een S21 kopen en dan even naar een winkel in Duitsland. Ik ben er wel klaar mee, de volgende wordt een IPhone met T-Mobile. Die kennen het woord service namelijk wel.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Als iPhone gebruiker ben ik dan alleen maar blij dat je overstapt naar een goed toestel 👍 - sorry, maar bedoel het wel positief hoor! Dus voel je aub niet aangevallen. 

Mariska
Community Moderator
Community Moderator
  • 16Posts
  • 4Oplossingen
  • 7Likes

Even nog een S21 kopen is niet het advies. Het uitvoeren van een kruistest is een service die de winkels kunnen aanbieden zodat je samen met hen kunt checken of dit probleem speelt met enkel jouw toestel of alle Samsung Galaxy S21 devices. 

Limbo2121
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb problemen met het netwerk van Vodafone. Als dit de oplossingswijze is, ga maar even naar een winkel in Duitsland, dan pas ik. En hopelijk alle andere klagers ook.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Zoals ik al schreef, en wat jij had kunnen weten als je bij Vodafone hebt gewerkt, ligt het aan het netwerk in Duitsland en kan Vodafone Nederland hier niet zoveel aan doen. 

Limbo2121
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Sorry maar a. jij hebt hier nu vier keer wat gepost maar niks toegevoegd en b. ben ik klant van Vodafone en roam ik op het netwerk van  Vodafone en niet op een ander Duits netwerk.

Dit is dus dubbel waardeloos en daarmee heb ik hier voor het laatst gepost.

 

O ja, die 2 jaar dat ik in Maastricht bij een stafafdeling heb gewerkt waren de meest waardeloze ooit. Krijg er soms nog nachtmerries van, zo erg was dat. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic