1
Vraag
2
Reageer en help mee
jaap3

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

GSM banden in gebruiken bij Vodafone

Omdat ik problemen heb met de belkwaliteit bij mijn nieuwe GSM, ben ik nu bezig om de bandselectie handmatig te doen.

Ik heb de volgende settings actief, klopt dit met jullie netwerk?

 

GSM banden:

  • GSM 900 (Extended)
  • GSM 900 (Primary)

WCDMA banden:

  • Alles uit

LTE banden:

  • LTE band 1
  • LTE band 3
  • LTE band 7
  • LTE band 20
  • LTE band 28
  • LTE band 38

Is klopt dit met het netwerk van vodafone, en mis ik hier mogelijk nog settings?

Indien mogelijk zou ik dit zo specefiek mogelijk willen weten.

7 Reacties 7
Energieboy
Expert
Expert
  • 11836Posts
  • 3479Oplossingen
  • 3099Likes

Hoi @jaap3 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Heb je misschien iets aan deze informatie?
https://antennekaart.nl/page/frequencies 

jaap3
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dit is een hele mooie kaart, maar conflicteerd aan informatie met even goed mooie kaarten online.

Gezien ik niet kan veriefieren welke data voor mij doorslaggevend is  stel ik deze vraag aan Vodafone.
maar toch al bedankt voor deze hulp.
Geraadpleegde bronnen:

bestesupp

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heb jij ook toevallig een redmi note 12? Ik wilde precies hetzelfde vragen!

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Posts
  • 890Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @jaap3, welkom hier!

Deze specifieke vraag heb ik even voor je moeten uitzetten. Inmiddels heb ik een reactie terug ontvangen. De gebruikte GSM banden zien er prima uit. Deze horen inderdaad bij de frequenties die wij op ons netwerk gebruiken. We durven alleen niet te garanderen of dit ook de problemen oplost wat betreft de belkwaliteit. Wanneer er sprake is van een slechte gesprekskwaliteit dan wordt dat meestal veroorzaakt doordat het toestel niet via 4G belt, maar via 2G. Dit komt in het algemeen vaak voor bij toestellen van onbekende merken, in het buitenland gekocht, welke niet via 4G kunnen bellen. Of dit ook bij de oorzaak is, is op basis van de huidige informatie niet vast te stellen maar wel iets om ons achterhoofd te houden. Eventueel kan je ook altijd nog een kruistest uitvoeren waarbij je jouw simkaart in een ander toestel stopt en een andere simkaart in jouw mobiele telefoon. Zo kan je o.a. het toestel als mogelijke oorzaak uitsluiten. 
 

bestesupp

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kan je ook de LTE frequenties bevestigen? Ik heb ook deze selectie maar weet niet of het precies de frequenties zijn die op het netwerk werken:

  • LTE band 1
  • LTE band 3
  • LTE band 7
  • LTE band 20
  • LTE band 28
  • LTE band 38
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 96Posts
  • 32Oplossingen
  • 37Likes

Vanuit de mailwisseling kreeg ik bevestigd dat de banden er prima uitzien. Dit geldt voor zowel de GSM als LTE banden.

jaap3
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Thanks @Cecilia en @Vincent hiermee kan ik verder om te testen en in gesprek te gaan met de fabrikant van dit toestel.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic