1
Vraag
2
Reacties
Moky78

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Extreem slecht (eigenlijk geen) bereik thuis met Vodafone

Beste allen, 

 

Ik ben jarenlang prive klant geweest bij Vodafone. Totdat ik een kleine 2 jaar geleden ben verhuisd en bleek dat ik thuis met Vodafone nul bereik had. Na een paar maanden frustratie en alles geprobeerd te hebben ben ik maar overgestapt naar KPN. 

 

Nu 2 jaar later wil ik eigenlijk weer terug, zeker omdat ik ook Ziggo klant bent. Ik had gehoopt dat het netwerk inmiddels wat beter was, maar niets is minder waar. Ik heb zakelijk nl nog een Vodafone abonnement en mijn netwerk geeft op die telefoon nog steeds zero aan thuis. Dit los ik vooralsnog nog steeds op met bellen via Wifi en zakelijk gaat steeds meer via Teams ipv traditioneel bellen. Ik heb op de Vodafone dekkinskaart gekeken en de dekking zou perfect moeten zijn? Een netwerkcheck op mijn telefoon kan ik niet laten doen, omdat ik nu alleen een zakelijk toestel van mijn werk heb met Vodafone. 

 

Nu komt er bij mij ook glasvezel te liggen, dus ik sta nu op een kantelpunt of ik met mijn hele hebben en houwen overstap om elders wel van combinatiekortingen te kunnen profiteren. Liever niet want an sich ben ik tevreden met Ziggo en zou ik privé ook weer naar Vodafone willen, maar uitaard nier zonder bereik thuis.

 

Mijn postcode is 3445 XN. Hebben jullie nog ideeën? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11819Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Hoi @Moky78 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Dekking op de kaart is altijd voor buiten. Vooral bij nieuwbouw, of goed geïsoleerde huizen, is het soms bar en boos. Daarom heeft Vodafone Bellen over Wifi en dat werkt bij veel mensen heel goed en daarom bevalt het netwerk dan ook binnen in huis. Bij de ene provider is het in die plaats vervelend en bij een andere provider weer op een andere plaats. Dus je kan ook niet zeggen dat de ene beter is dan de ander. Ik snap dat je tevreden bent over Ziggo en dat je graag klant wil blijven maar je zegt dat je straks glasvezel krijgt en dan zou ik zelf denken, ik wacht nog even tot ik weet welke aanbieders er hier zijn en dan pas ga ik besluiten om over te stappen. Waarom? Omdat je er weer twee jaar aan vast zit en als het niet bevalt is het vervelend. Ja, ik zeg maar zoals het is want je moet wel een tevreden klant zijn (wel of geen klant bij Vodafone), ik ben gewoon eerlijk in dit soort dingen.

Je zou nog met een prepaid kaartje (je kan er eentje gratis via de website aanvragen) kunnen uitzoeken of het bereik beter is in je huis, maar als je zegt dat je een zakelijk abonnement hebt bij Vodafone en dat ook niet goed gaat, denk ik dat een prepaid het ook niet goed zal doen. Maar goed, je kan het altijd even proberen natuurlijk. Het is echt lastig en begrijp je probleem, dit moet je echt even zelf onderzoeken want jij woont er en weet zelf het beste hoe je bereik is en wat je zegt, bereikbaar zijn is wel heel belangrijk! 

Bekijk in context

1 Reactie 1
Energieboy
Expert
Expert
  • 11819Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Hoi @Moky78 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Dekking op de kaart is altijd voor buiten. Vooral bij nieuwbouw, of goed geïsoleerde huizen, is het soms bar en boos. Daarom heeft Vodafone Bellen over Wifi en dat werkt bij veel mensen heel goed en daarom bevalt het netwerk dan ook binnen in huis. Bij de ene provider is het in die plaats vervelend en bij een andere provider weer op een andere plaats. Dus je kan ook niet zeggen dat de ene beter is dan de ander. Ik snap dat je tevreden bent over Ziggo en dat je graag klant wil blijven maar je zegt dat je straks glasvezel krijgt en dan zou ik zelf denken, ik wacht nog even tot ik weet welke aanbieders er hier zijn en dan pas ga ik besluiten om over te stappen. Waarom? Omdat je er weer twee jaar aan vast zit en als het niet bevalt is het vervelend. Ja, ik zeg maar zoals het is want je moet wel een tevreden klant zijn (wel of geen klant bij Vodafone), ik ben gewoon eerlijk in dit soort dingen.

Je zou nog met een prepaid kaartje (je kan er eentje gratis via de website aanvragen) kunnen uitzoeken of het bereik beter is in je huis, maar als je zegt dat je een zakelijk abonnement hebt bij Vodafone en dat ook niet goed gaat, denk ik dat een prepaid het ook niet goed zal doen. Maar goed, je kan het altijd even proberen natuurlijk. Het is echt lastig en begrijp je probleem, dit moet je echt even zelf onderzoeken want jij woont er en weet zelf het beste hoe je bereik is en wat je zegt, bereikbaar zijn is wel heel belangrijk! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic