1
Vraag
2
Reacties
Jenns

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Externe server instellingen voor e-mail


MODERATOR EDIT - 17 MAART 2022

De Vodafone SMTP server voor het versturen van e-mails is met ingang van vandaag (17 maart 2022) beëindigd. Het systeem dat het versturen van e-mails vanaf de mobiele telefoon mogelijk maakt is verouderd. Hierdoor kan Vodafone niet langer zorgen voor veilig gebruik van de server.

 Wat betekent dit voor jou?

Lees meer

Maak je gebruik van een populaire e-mailserver zoals Hotmail en Gmail? Dan merk je hier niets van. Gebruik je een Vodafone SMTP e-mailserver? Dan is het mogelijk dat je geen e-mails meer kan versturen totdat je de e-mailinstellingen in je mobiele telefoon aanpast naar een andere server.

 

Het ontvangen van e-mails blijft wel mogelijk, dit verloopt via een andere server.

 

Ik kan nu geen e-mails meer versturen

Vervelend! Door het wijzigen van je e-mailinstellingen maak je gebruik van een andere beschikbare SMTP server, in veel gevallen is dat gratis via de vaste internet provider.

 

Ben je ook klant bij Ziggo?

Dat komt goed uit! Ziggo bied je de mogelijkheid om gebruik te maken van de Ziggo SMTP server voor de volgende email-adressen: @Ziggo.nl @quicknet.nl @home.nl @casema.nl @upcmail.nl @chello.nl @a2000.nl. Deze service is gratis. Kijk op  (IMAP-, POP-, SMTP-instellingen | Klantenservice | Ziggo voor meer informatie en een stappenplan ‘e-mail instellen’.

 

Gebruik je een Outlook, Gmail of Yahoo-emailadres?

Dan kun je kosteloos gebruik maken van hun servers. Op POP-, IMAP- en SMTP-instellingen voor Outlook.com (microsoft.com) is meer informatie te vinden over het instellen hiervan.

 

ORIGINEEL BERICHT

 

Weet iemand wat ik moet invullen bij gebruikersnaam en wachtwoord voor de externe server sendmail.vodafone.nl

ok heb 5x contact gehad met de chatdienst en kan nog steeds mijn e-mailaccount toevoegen. Dus help

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Super Expert
Super Expert
  • 10467Posts
  • 3258Oplossingen
  • 2479Likes

Hoi Jenns
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

De algemene instellingen voor uitgaande e-mailinstellingen (SMTP-serverinstellingen) zijn als volgt:

Gebruikersnaam: je gebruikersnaam van je My Vodafone Account, Zónder@Vodafone.nl
Wachtwoord: het wachtwoord van je My Vodafone account
Server bij uitgaande mail: sendmail.vodafone.nl
Uitgaande poort: 465. Als deze niet werkt gebruik dan 587.
Beveiligde verbinding: SSL of TLS
Uitgaande (SMTP) server vereist authenticatie: ja

Lees meer informatie over het instellen van de e-mailinstellingen voor uitgaande e-mails in dit topic

Bekijk in context

15 Reacties 15
Energieboy
Super Expert
Super Expert
  • 10467Posts
  • 3258Oplossingen
  • 2479Likes

Hoi Jenns
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

De algemene instellingen voor uitgaande e-mailinstellingen (SMTP-serverinstellingen) zijn als volgt:

Gebruikersnaam: je gebruikersnaam van je My Vodafone Account, Zónder@Vodafone.nl
Wachtwoord: het wachtwoord van je My Vodafone account
Server bij uitgaande mail: sendmail.vodafone.nl
Uitgaande poort: 465. Als deze niet werkt gebruik dan 587.
Beveiligde verbinding: SSL of TLS
Uitgaande (SMTP) server vereist authenticatie: ja

Lees meer informatie over het instellen van de e-mailinstellingen voor uitgaande e-mails in dit topic

Jenns
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Dank je wel. Tis gelukt. Echter nu doet de inkomende server raar. Krijg telkens bericht van email ophalen mislukt. Dus ik ga naar de andere provider. Dank je wel voor de snelle reactie.
Steven
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2204Likes
Ah super dat uitgaand nu werkt 🙂 werkt de inkomende ook al Jenns?
Jenns
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Nee helaas niet steven. Kan wel mail versturen en krijg geen melding dat email ophalen mislukt is maar het komt gewoon niet binnen.

Ik heb bij de serverpoort het nr gedaan van mijn emailprovider want als ik die van 465 of 587 doe dan krijg ik een melding dat mijn inkomende server gegevens niet klopt. En als ik de server nr doe van hun en dat is 143 dan wel maar ja geen mail in mijn inbox

heeft iemand advies ?
Energieboy
Super Expert
Super Expert
  • 10467Posts
  • 3258Oplossingen
  • 2479Likes
Bij welke provider gebruik je dan mail of heb je een eigen mailadres?
Inkomende mail gaat toch altijd via je eigen mail server (niet via Vodafone)?
Steven
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2204Likes
Dat klopt Energieboy
Jenns onze gegevens zijn alleen voor de uitgaande server. Welke mailprovider gebruik je?
Jenns
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik ga weer naar Yourhosting toe met deze vraag.
Steven
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2204Likes
Dit is het geen wat ik vind over Yourhosting:
E-mailgebruikersnaam: de gebruikersnaam die twee cijfers bevat.
E-mailwachtwoord: het wachtwoord dat je voor je e-mailadres hebt aangemaakt.
Inkomende mailserver (POP/IMAP): je domeinnaam.nl of serverX.firstfind.nl (vervang X voor je servernummer).
Uitgaande mailserver (zijn onze gegevens)
Energieboy
Super Expert
Super Expert
  • 10467Posts
  • 3258Oplossingen
  • 2479Likes
Hoi Jenns

Op deze pagina kan je prima vinden wat je moet invullen:
https://www.yourhosting.nl/support/e-mail/account-instellen/

Inkomende mailserver (POP/IMAP): je domeinnaam.nl of serverX.firstfind.nl (vervang X voor je servernummer).

** geweldig, Steven en ik waren gelijk met bericht plaatsen **
Jenns
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Dank je wel. Echt super lief van jullie. Ik ga ermee aan de slag
Energieboy
Super Expert
Super Expert
  • 10467Posts
  • 3258Oplossingen
  • 2479Likes
Laat nog even weten of het allemaal gelukt is 🙂
Steven
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2204Likes
#lekkerbezig Energieboy #AJAX
Steven
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2204Likes
Is het opgelost Jenns?
Jenns
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hi het is opgelost. Het probleem zat Uhm bij Yourhosting. Ze hadden mij op een andere server geplaatst. En vandaar dat het niet werkte. Handig he ??? weer wat geleerd.
Steven
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2204Likes
Ah wat fijn om te horen! Handig dat ze dit ook even vermelden.
Ik zal dit topic eens sluiten.
Energieboy
Super Expert
Super Expert
  • 10467Posts
  • 3258Oplossingen
  • 2479Likes

Hoi Jenns
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

De algemene instellingen voor uitgaande e-mailinstellingen (SMTP-serverinstellingen) zijn als volgt:

Gebruikersnaam: je gebruikersnaam van je My Vodafone Account, Zónder@Vodafone.nl
Wachtwoord: het wachtwoord van je My Vodafone account
Server bij uitgaande mail: sendmail.vodafone.nl
Uitgaande poort: 465. Als deze niet werkt gebruik dan 587.
Beveiligde verbinding: SSL of TLS
Uitgaande (SMTP) server vereist authenticatie: ja

Lees meer informatie over het instellen van de e-mailinstellingen voor uitgaande e-mails in dit topic

Jenns
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Dank je wel. Tis gelukt. Echter nu doet de inkomende server raar. Krijg telkens bericht van email ophalen mislukt. Dus ik ga naar de andere provider. Dank je wel voor de snelle reactie.
Steven
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2204Likes
Ah super dat uitgaand nu werkt 🙂 werkt de inkomende ook al Jenns?
Jenns
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Nee helaas niet steven. Kan wel mail versturen en krijg geen melding dat email ophalen mislukt is maar het komt gewoon niet binnen.

Ik heb bij de serverpoort het nr gedaan van mijn emailprovider want als ik die van 465 of 587 doe dan krijg ik een melding dat mijn inkomende server gegevens niet klopt. En als ik de server nr doe van hun en dat is 143 dan wel maar ja geen mail in mijn inbox

heeft iemand advies ?
Energieboy
Super Expert
Super Expert
  • 10467Posts
  • 3258Oplossingen
  • 2479Likes
Bij welke provider gebruik je dan mail of heb je een eigen mailadres?
Inkomende mail gaat toch altijd via je eigen mail server (niet via Vodafone)?
Steven
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2204Likes
Dat klopt Energieboy
Jenns onze gegevens zijn alleen voor de uitgaande server. Welke mailprovider gebruik je?
Jenns
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik ga weer naar Yourhosting toe met deze vraag.
Steven
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2204Likes
Dit is het geen wat ik vind over Yourhosting:
E-mailgebruikersnaam: de gebruikersnaam die twee cijfers bevat.
E-mailwachtwoord: het wachtwoord dat je voor je e-mailadres hebt aangemaakt.
Inkomende mailserver (POP/IMAP): je domeinnaam.nl of serverX.firstfind.nl (vervang X voor je servernummer).
Uitgaande mailserver (zijn onze gegevens)
Energieboy
Super Expert
Super Expert
  • 10467Posts
  • 3258Oplossingen
  • 2479Likes
Hoi Jenns

Op deze pagina kan je prima vinden wat je moet invullen:
https://www.yourhosting.nl/support/e-mail/account-instellen/

Inkomende mailserver (POP/IMAP): je domeinnaam.nl of serverX.firstfind.nl (vervang X voor je servernummer).

** geweldig, Steven en ik waren gelijk met bericht plaatsen **
Jenns
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Dank je wel. Echt super lief van jullie. Ik ga ermee aan de slag
Energieboy
Super Expert
Super Expert
  • 10467Posts
  • 3258Oplossingen
  • 2479Likes
Laat nog even weten of het allemaal gelukt is 🙂
Steven
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2204Likes
#lekkerbezig Energieboy #AJAX
Steven
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2204Likes
Is het opgelost Jenns?
Jenns
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hi het is opgelost. Het probleem zat Uhm bij Yourhosting. Ze hadden mij op een andere server geplaatst. En vandaar dat het niet werkte. Handig he ??? weer wat geleerd.
Steven
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2204Likes
Ah wat fijn om te horen! Handig dat ze dit ook even vermelden.
Ik zal dit topic eens sluiten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic