Jenns
Gedreven Ontdekker
  • 6Reacties
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Externe server instellingen voor e-mail

Weet iemand wat ik moet invullen bij gebruikersnaam en wachtwoord voor de externe server sendmail.vodafone.nl

ok heb 5x contact gehad met de chatdienst en kan nog steeds mijn e-mailaccount toevoegen. Dus help
1 Geaccepteerde oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jenns
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Reacties
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Hi het is opgelost. Het probleem zat Uhm bij Yourhosting. Ze hadden mij op een andere server geplaatst. En vandaar dat het niet werkte. Handig he ??? weer wat geleerd.

Bekijk in context

15 Reacties 15
Energieboy
Super Expert
Super Expert
  • 8994Reacties
  • 2885Oplossingen
  • 1921Likes
Hoi Jenns
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

https://forum.vodafone.nl/apps-diensten-5/aanpassen-uitgaande-e-mailinstellingen-249066

- Oude gebruikersnaam: Mail0612345678@vodafone.nl
- Nieuwe gebruikersnaam: Mail0612345678

Het wachtwoord blijft gelijk aan het huidige wachtwoord van je My Vodafone account.

De algemene instellingen voor uitgaande e-mailinstellingen (SMTP-serverinstellingen) zijn nu:

Gebruikersnaam: je gebruikersnaam van je My Vodafone Account, Zónder@Vodafone.nl
Wachtwoord: het wachtwoord van je My Vodafone account
Server bij uitgaande mail: sendmail.vodafone.nl
Uitgaande poort: 465. Als deze niet werkt gebruik dan 587.
Beveiligde verbinding: SSL of TLS
Uitgaande (SMTP) server vereist authenticatie: ja

Heb je hier iets aan?
Lees ook de topic die ik bovenaan heb toegezonden.
Jenns
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Reacties
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Dank je wel. Tis gelukt. Echter nu doet de inkomende server raar. Krijg telkens bericht van email ophalen mislukt. Dus ik ga naar de andere provider. Dank je wel voor de snelle reactie.
Steven
Community Moderator
Community Moderator
  • 10859Reacties
  • 1631Oplossingen
  • 1946Likes
Ah super dat uitgaand nu werkt 🙂 werkt de inkomende ook al Jenns?
Jenns
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Reacties
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Nee helaas niet steven. Kan wel mail versturen en krijg geen melding dat email ophalen mislukt is maar het komt gewoon niet binnen.

Ik heb bij de serverpoort het nr gedaan van mijn emailprovider want als ik die van 465 of 587 doe dan krijg ik een melding dat mijn inkomende server gegevens niet klopt. En als ik de server nr doe van hun en dat is 143 dan wel maar ja geen mail in mijn inbox

heeft iemand advies ?
Energieboy
Super Expert
Super Expert
  • 8994Reacties
  • 2885Oplossingen
  • 1921Likes
Bij welke provider gebruik je dan mail of heb je een eigen mailadres?
Inkomende mail gaat toch altijd via je eigen mail server (niet via Vodafone)?
Steven
Community Moderator
Community Moderator
  • 10859Reacties
  • 1631Oplossingen
  • 1946Likes
Dat klopt Energieboy
Jenns onze gegevens zijn alleen voor de uitgaande server. Welke mailprovider gebruik je?
Jenns
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Reacties
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Ik ga weer naar Yourhosting toe met deze vraag.
Steven
Community Moderator
Community Moderator
  • 10859Reacties
  • 1631Oplossingen
  • 1946Likes
Dit is het geen wat ik vind over Yourhosting:
E-mailgebruikersnaam: de gebruikersnaam die twee cijfers bevat.
E-mailwachtwoord: het wachtwoord dat je voor je e-mailadres hebt aangemaakt.
Inkomende mailserver (POP/IMAP): je domeinnaam.nl of serverX.firstfind.nl (vervang X voor je servernummer).
Uitgaande mailserver (zijn onze gegevens)
Energieboy
Super Expert
Super Expert
  • 8994Reacties
  • 2885Oplossingen
  • 1921Likes
Hoi Jenns

Op deze pagina kan je prima vinden wat je moet invullen:
https://www.yourhosting.nl/support/e-mail/account-instellen/

Inkomende mailserver (POP/IMAP): je domeinnaam.nl of serverX.firstfind.nl (vervang X voor je servernummer).

** geweldig, Steven en ik waren gelijk met bericht plaatsen **
Jenns
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Reacties
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Dank je wel. Echt super lief van jullie. Ik ga ermee aan de slag
Energieboy
Super Expert
Super Expert
  • 8994Reacties
  • 2885Oplossingen
  • 1921Likes
Laat nog even weten of het allemaal gelukt is 🙂
Steven
Community Moderator
Community Moderator
  • 10859Reacties
  • 1631Oplossingen
  • 1946Likes
#lekkerbezig Energieboy #AJAX
Steven
Community Moderator
Community Moderator
  • 10859Reacties
  • 1631Oplossingen
  • 1946Likes
Is het opgelost Jenns?
Jenns
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Reacties
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Hi het is opgelost. Het probleem zat Uhm bij Yourhosting. Ze hadden mij op een andere server geplaatst. En vandaar dat het niet werkte. Handig he ??? weer wat geleerd.

Bekijk in context

Steven
Community Moderator
Community Moderator
  • 10859Reacties
  • 1631Oplossingen
  • 1946Likes
Ah wat fijn om te horen! Handig dat ze dit ook even vermelden.
Ik zal dit topic eens sluiten.

Uitgelicht topic

iPhone 13

Apple heeft de iPhone 13 gelanceerd. Net als de 12-serie zijn het weer vier verschillende modellen: de iPhone 13, de iPhone 13 Pro, de iPhone 13 Pro Max en de iPhone 13 Mini. Praat hier mee over de ni...

Geplaatst in Tips van Vodafone