1
Vraag
2
Reageer en help mee
KeesJ

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Esim activatie blijft hangen

Hallo,

 

Wij beschikken over een Together abonnement.

Voor mijn vrouw hebben wij een nieuw toestel met esim besteld. Oude fysieke simkaart heeft altijd prima gewerkt, maar de nieuwe esim wil niet activeren en de fysieke simkaart werkt ook niet in het nieuwe toestel.

Destijds naar de winkel geweest, waar ze ook het één en ander hebben geprobeerd, maar zonder succes. Daar ook te horen gekregen dat de fysieke simkaart niet goed zou zijn en deze door hun handelingen nu sowieso gedeactiveerd is.

Door de winkelmedewerker is een case aangemaakt (14972065). Afgelopen week ben ik terug gebeld door een supportmedewerker (Johannes) dat de case volledig verwerkt zou zijn en de activatie nu zou moeten lukken. Toen was ik niet hij het betreffende toestel, dus hij zou 's avonds terugbellen. Dit is niet gebeurd, dus ik heb zelf contact gezocht met de support. Hier uiteraard een andere persoon aan de lijn gekregen die vervolgens mijn(!) huidige esim heeft gedeactiveerd (wat absoluut niet de bedoeling was).

Gelukkig had zij al een nieuwe esim voor mij aangemaakt, dus deze kon ik weer activeren.

Vandaag opnieuw contact gezocht met de support, maar hier kreeg ik te horen dat de case er nog helemaal niet door is?!

Inmiddels speelt dit hele verhaal al vanaf 20 december, dus wij zijn er helemaal klaar mee.

 

Help ons alsjeblieft! Dit is geen doen zo en wij horen alleen maar tegenstrijdige berichten, maar een oplossing komt er niet...

 

28 Reacties 28
Energieboy
Expert
Expert
  • 12515Posts
  • 3606Oplossingen
  • 3283Likes

Hoi @KeesJ 
Oh jee, wat vervelend allemaal zeg. Als ik eerlijk ben dan zou ik het zelf liever bij een SIMkaart, dan weet je altijd dat je deze ook weer in een ander toestel kan stoppen. Men zegt altijd wel dat het handig is om een eSIM te hebben, maar daar heb ik nog altijd mijn twijfels over. Maar goed, je moet met de techniek mee en dan denk je daar goed aan te doen. Begrijpelijk dat je hier om hulp zoekt want dit is ook best vervelend en je wil bereikbaar zijn, of gewoon zelf kunnen bellen. 

Heb nog even geduld en dan komt er iemand van Vodafone je helpen. Wil je alvast in je profiel je gegevens aanvullen, dan gaat het sneller voor de medewerker om mee te kijken en kunnen ze je direct antwoord geven. Vul eventueel ook de eSIM nummers in die je hebt ontvangen (niet hier invullen maar in je profiel, zie blokje hier onder waar je dat kan zetten).

 

⚠️ Zorg wèl dat uw Persoonlijke Informatie in uw profielinstellingen staan, dan weten Vodafone-moderators wie u bent en waar u woont. Het spreekt voor zich dat deze informatie alleen zichtbaar is voor medewerkers van Vodafone. Uw Persoonlijke Informatie kunt u HIER invullen.

 

Roland
Community Moderator
Community Moderator
  • 80Posts
  • 10Oplossingen
  • 17Likes

Hi @KeesJ

Allereerst welkom op de Vodafone community. 

Zo te lezen ben je alles behalve blij met ons op dit moment, en dat kan ik mij goed voorstellen. Ik ben dan ook meteen de systemen ingedoken, en ik zie dat de e-sim inmiddels wel geinstalleerd is en geactiveerd in MyVodafone, maar het werkt bij jou op dit moment nog steeds niet? Werkt ook je oude simkaart niet meer? 

KeesJ
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo @Roland

 

Als ik in MyVodafone kijk zie ik de "oude" fysieke simkaart nog als standaard staan en de eSim als in bestelling.
Ditzelfde dus ook in de app.
De oude simkaart is ingenomen door de medewerker in de shop, omdat deze toch al niet goed zou zijn...
Tot aan het vorige toestel heeft deze echter altijd gewerkt, maar als ik hem in het nieuwe toestel stopte deed hij het niet.

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 69Posts
  • 12Oplossingen
  • 28Likes

Dank voor je toelichting en balen dat die oude fysieke simkaart bij deze wisseling stuk was @KeesJ. We hebben de melding doorgezet om te kijken of hier een oplossing te geven is deze order door te voeren. 

KeesJ
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Vandaag weer telefonisch contact gehad met de support aangezien ik geen updates meer krijg. Daar werd mij vrolijk medegedeeld dat ik maar rustig moest afwachten (dat doen wij gelukkig ook pas sinds 20 december 😓) totdat de technische dienst het opgelost heeft.
Hoe lang moet zoiets nog duren vraag ik mij af...

Er kan nu dus geen nieuwe eSim worden aangemaakt en ook geen nieuwe fysieke simkaart worden opgestuurd, omdat er bij Vodafone een technische f*ck-up is. 

Is er al meer zicht op een oplossing die wel zal gaan werken?

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 168Posts
  • 31Oplossingen
  • 47Likes

Goedemiddag @KeesJ 

Ik snap dat gezien je eSim probleem er voor jou druk op ligt.

 

De reden dat je geen updates krijgt, is omdat die er ook nog niet is. Natuurlijk staat het je vrij om dan te bellen, alleen kan dit in de praktijk juist weer consequenties hebben voor de handelingen en cases die door ons zijn uitgezet. 

Je kan er vanuit gaan dat wij regelmatig een check uitvoeren, en bij een update dit aan je melden. Tot die tijd is het helaas afwachten tot de tweede lijn IT specialisten een oplossing aanbied.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 168Posts
  • 31Oplossingen
  • 47Likes

Goedemorgen @KeesJ 

 

Het is al een tijdje stil hier in het topic vandaar dat ik eens opnieuw in je casus ben gedoken.

Ik zie inmiddels in je online account wel een nieuwe eSim actief staan. Kun je wellicht met mij delen wat momenteel bij jou de status is?

KeesJ
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Goedemorgen,

 

As we speak wordt mijn eSim wederom gedeactiveerd...

Het gaat echter niet om mijn nummer, maar het telefoonnummer van mijn vrouw.

Dus ik weet niet wat er aan de hand is bij jullie, maar goed gaat het niet...

Van de week heb ik nog telefonisch contact gehad en de oorspronkelijk aangemaakte case zou op 30 december zijn gereedgemeld, maar hiervan hebben wij nooit bericht gehad + er was nog helemaal geen oplossing!

Op dit moment zijn wij dus nog steeds afwachtend om een werkende eSim voor mijn vrouw haar telefoonnummer te krijgen.

 

Zoals gezegd, dit loopt al vanaf 20 december dus actie is nu weer eens gewenst...

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 168Posts
  • 31Oplossingen
  • 47Likes

Ik duik er nu direct voor je in @KeesJ 

Zou je in jouw profiel onder de persoonlijke opmerkingen het eSim nummer willen vermelden die jij gebruikt?
En tevens ook het eSim nummer dat hoort bij het 06-nummer van je vrouw?
Ik had je anders met alle liefde nu even gebeld, maar dat lijkt dus nu niet mogelijk.

 

KeesJ
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb weer een werkende eSim, kon zelf een nieuwe aanmaken blijkbaar.

Dus ik kan gebeld worden.

 

Informatie ook toegevoegd/aangepast.

KeesJ
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Inmiddels weer 2 weken verder en nog steeds zonder oplossing...

Hoe moeilijk moet het zijn om oude simkaart te deactiveren en nieuwe simkaart te activeren?

Wij zijn van het eSim verhaal afgestapt (daar kom je toch niet mee verder blijkbaar) en hebben een nieuwe fysieke simkaart ontvangen.
Ons is verteld dat de pending order die alles tegenhield inmiddels uit het systeem is gelopen 👏, maar nog steeds kan er geen sim swap worden uitgevoerd. Schijnbaar zit het "probleem" nog steeds in het systeem van Vodafone.

Hallo zeg, hoe lang moet zoiets duren?

Kan iemand ons bijpraten over de status van deze case, want als gezegd, dit is geen doen zo...

Marco
Community Moderator
Community Moderator
  • 149Posts
  • 26Oplossingen
  • 33Likes

Goedemiddag @KeesJ, begrijpelijk dat je graag een update wil.

Het is nog steeds in behandeling, en ik heb helaas geen nieuwe informatie. Zou je het contact wel hier in de community willen houden? Als er meerdere mensen van verschillende kanten aan werken, dan ontstaan er onnodig problemen.

Als er updates zijn, dan laten we je het direct weten.

KeesJ
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ok, inmiddels weer 2 weken verder zonder ook maar 1 bericht vanuit Vodafone te mogen vernemen.

Hoe lang moet dit nou nog duren?
Ik ben nu echt schijtziek van jullie. Niemand, maar dan ook niemand neemt dit probleem serieus.

Simpel de oude simkaart deactiveren, het geneuzel van de eSim uit het systeem halen en de nieuwe simkaart activeren.
Hoe moeilijk kan het zijn?

Het blijkt dus wel dat jullie niet capabel zijn, allemaal verschuilen achter de "systeemfout" (een korting die een activatie van een simkaart tegenhoudt, really?...)
Ondertussen wel vrolijk onze abbonementskosten afschrijven, voor welke verleende serivce dan?

Roland
Community Moderator
Community Moderator
  • 80Posts
  • 10Oplossingen
  • 17Likes

Goedemorgen @KeesJ

Ik kan mij heel goed voorstellen dat je hier "schijtziek" van wordt. Het verdient ook zeker geen schoonheidsprijs. Er is in dit proces een hoop mis gegaan, dat mag wel duidelijk zijn. Het punt is dat er via verschillende kanalen aanvragen zijn gedaan waardoor het een en ander in de soep is gelopen. Hier wil ik je dan ook mijn oprechte excuses voor aanbieden, dit is niet hoe we het graag willen zien. 

We hebben de laatste order nu bij een derde partij uit gezet en hier is het wachten even op. Mijn advies is in deze dan ook alleen via dit kanaal contact op te nemen en we houden je op de hoogte zodra wij meer weten. 

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 69Posts
  • 12Oplossingen
  • 28Likes

@KeesJ we hebben de afgelopen weken telkens gecheckt of er al iets aan voortgang is. Helaas nog geen witte rook en daar baal ik best wel van. We kijken of er nog andere mogelijkheden zijn om dit vlot te trekken. 

KeesJ
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Inmiddels weer een week verder zonder bericht. In de tussentijd is er al 3x abonnementsgeld afgeschreven, zonder dat wij ook maar 1 dag van het product gebruik hebben kunnen maken. Hoe moeilijk kan het zijn om dit "probleem" op te lossen?
Ik heb namelijk niet het idee dat er iets gebeurd. 2 Weken geleden werd medegedeeld dat wij nog "even" moesten wachten, vorige week nog geen enkele voortgang en zou er worden gekeken naar andere mogelijkheden. En nu?

Wij maken nu dus onnodig extra kosten, wij worden in onzekerheid gelaten en niet serieus genomen.

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 69Posts
  • 12Oplossingen
  • 28Likes

@KeesJ het is dat ik er zelf geen invloed op heb om het te fiksen, anders had ik het met veel liefde gedaan. We hebben de betreffende afdeling hierover opnieuw gemeld dat we die oplossing graag spoedig verwachten. 

KeesJ
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Update?

 

Zijn ALWEER 2 weken verder zonder ook maar iets van bericht vanaf Vodafone kant.

Inmiddels dus al 3 maanden verder, zonder gebruik van het abonnement te kunnen maken...

Wat gebeurt hier?

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 100Posts
  • 11Oplossingen
  • 17Likes

Ik snap dat je erg toe bent aan duidelijkheid en vooral een oplossing. We hebben opnieuw de betreffende oplospartij verzocht dit z.s.m. te verhelpen en zijn in afwachting van een reactie. Zodra er meer bekend is laten we dit uiteraard weten. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic