1
Vraag
2
Reageer en help mee
KeesJ

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Esim activatie blijft hangen

Hallo,

 

Wij beschikken over een Together abonnement.

Voor mijn vrouw hebben wij een nieuw toestel met esim besteld. Oude fysieke simkaart heeft altijd prima gewerkt, maar de nieuwe esim wil niet activeren en de fysieke simkaart werkt ook niet in het nieuwe toestel.

Destijds naar de winkel geweest, waar ze ook het één en ander hebben geprobeerd, maar zonder succes. Daar ook te horen gekregen dat de fysieke simkaart niet goed zou zijn en deze door hun handelingen nu sowieso gedeactiveerd is.

Door de winkelmedewerker is een case aangemaakt (14972065). Afgelopen week ben ik terug gebeld door een supportmedewerker (Johannes) dat de case volledig verwerkt zou zijn en de activatie nu zou moeten lukken. Toen was ik niet hij het betreffende toestel, dus hij zou 's avonds terugbellen. Dit is niet gebeurd, dus ik heb zelf contact gezocht met de support. Hier uiteraard een andere persoon aan de lijn gekregen die vervolgens mijn(!) huidige esim heeft gedeactiveerd (wat absoluut niet de bedoeling was).

Gelukkig had zij al een nieuwe esim voor mij aangemaakt, dus deze kon ik weer activeren.

Vandaag opnieuw contact gezocht met de support, maar hier kreeg ik te horen dat de case er nog helemaal niet door is?!

Inmiddels speelt dit hele verhaal al vanaf 20 december, dus wij zijn er helemaal klaar mee.

 

Help ons alsjeblieft! Dit is geen doen zo en wij horen alleen maar tegenstrijdige berichten, maar een oplossing komt er niet...

 

3 Reacties 3
Energieboy
Expert
Expert
  • 12361Posts
  • 3574Oplossingen
  • 3228Likes

Hoi @KeesJ 
Oh jee, wat vervelend allemaal zeg. Als ik eerlijk ben dan zou ik het zelf liever bij een SIMkaart, dan weet je altijd dat je deze ook weer in een ander toestel kan stoppen. Men zegt altijd wel dat het handig is om een eSIM te hebben, maar daar heb ik nog altijd mijn twijfels over. Maar goed, je moet met de techniek mee en dan denk je daar goed aan te doen. Begrijpelijk dat je hier om hulp zoekt want dit is ook best vervelend en je wil bereikbaar zijn, of gewoon zelf kunnen bellen. 

Heb nog even geduld en dan komt er iemand van Vodafone je helpen. Wil je alvast in je profiel je gegevens aanvullen, dan gaat het sneller voor de medewerker om mee te kijken en kunnen ze je direct antwoord geven. Vul eventueel ook de eSIM nummers in die je hebt ontvangen (niet hier invullen maar in je profiel, zie blokje hier onder waar je dat kan zetten).

 

⚠️ Zorg wèl dat uw Persoonlijke Informatie in uw profielinstellingen staan, dan weten Vodafone-moderators wie u bent en waar u woont. Het spreekt voor zich dat deze informatie alleen zichtbaar is voor medewerkers van Vodafone. Uw Persoonlijke Informatie kunt u HIER invullen.

 

Roland
Community Moderator
Community Moderator
  • 47Posts
  • 6Oplossingen
  • 5Likes

Hi @KeesJ

Allereerst welkom op de Vodafone community. 

Zo te lezen ben je alles behalve blij met ons op dit moment, en dat kan ik mij goed voorstellen. Ik ben dan ook meteen de systemen ingedoken, en ik zie dat de e-sim inmiddels wel geinstalleerd is en geactiveerd in MyVodafone, maar het werkt bij jou op dit moment nog steeds niet? Werkt ook je oude simkaart niet meer? 

KeesJ
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo @Roland

 

Als ik in MyVodafone kijk zie ik de "oude" fysieke simkaart nog als standaard staan en de eSim als in bestelling.
Ditzelfde dus ook in de app.
De oude simkaart is ingenomen door de medewerker in de shop, omdat deze toch al niet goed zou zijn...
Tot aan het vorige toestel heeft deze echter altijd gewerkt, maar als ik hem in het nieuwe toestel stopte deed hij het niet.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic