1
Vraag
2
Reacties
Gennissen

Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Esim Samsung S21 - mobiel netwerk werkt vaak niet

Goede dag ik heb een esim in een samsung s21 en ik heb iedere keer dat me mobiel internet niet werk en dan kan ik wel de toestel opnieuw opstarten of even een andere provider selecteren maar na een half uur tot een uur en daarna werk weer niet. Heb ook al gekeken naar de apn en dat staat al het zelfde als op de forum staat.

Met vriendelijke groet brian 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Gennissen
Welkom op de Community van Vodafone. Dat klinkt niet heel goed! Kan me voorstellen dat het heel vervelend is als je vaker op een dag een ander netwerk moet selecteren. 😞  Gelukkig lees ik dat @Energieboy je gelijk al wat tips heeft gegeven. Heb je zijn tips doorlopen? Ervaar je dit op elke postcode of alleen op een specifieke postcode?
Ervaar je dit overal: dan gaat het waarschijnlijk mis in je toestel. Dat kan een stukje software zijn maar ook een stukje hardware. Als eerste raad ik aan om een nieuwe eSIM aan te vragen. Hiermee sluiten we de eSIM gelijk uit. Dit kan via hier maar ook via een van onze winkels. Mocht de eSIM niet helpen, dan kun je een back up maken van je toestel. Vervolgens ga je het toestel terugzetten naar fabrieksinstellingen. Mocht het probleem dan nog niet opgelost zijn, dien je het toestel te laten repareren.  
Heb je dit probleem alleen op een bepaalde postcode: Je kunt hiervoor de stappen van onze Network check doorlopen. Hiermee controleer je of de instellingen correct staan en of er geen storingen / werkzaamheden zijn. Aan het einde kun je een onderzoek aanmaken voor mijn collega's van de Networkcrew. Zij gaan controleren wat er aan de hand is met het netwerk en zullen dit ook terugkoppelen naar je. 
Laat je weten wat er precies aan de hand is en welke stappen je doorlopen hebt?

Bekijk in context

6 Reacties 6
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Gennissen 
Oei, dat is natuurlijk heel vervelend. Jammer genoeg heb ik geen ervaring met Android toestellen, daarom kan ik je ook niet verder helpen. Misschien dat @SamsungExpert je kan helpen? Ik heb hem geroepen, zodra die het ziet zal die de topic ook komen bekijken. Je zou eerst kunnen bellen met de klantenservice om te vragen of ze je eSIM een keer willen resetten en als dat niet lukt dan zou ik langs een Vodafone winkel gaan. Die kunnen voor je kijken of alle instellingen goed staan en misschien ook wel een nieuwe eSIM aanmaken en instellen. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Er is nog niemand geweest om je te helpen. Heb je zelf nog iets anders ondernomen? 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Gennissen
Welkom op de Community van Vodafone. Dat klinkt niet heel goed! Kan me voorstellen dat het heel vervelend is als je vaker op een dag een ander netwerk moet selecteren. 😞  Gelukkig lees ik dat @Energieboy je gelijk al wat tips heeft gegeven. Heb je zijn tips doorlopen? Ervaar je dit op elke postcode of alleen op een specifieke postcode?
Ervaar je dit overal: dan gaat het waarschijnlijk mis in je toestel. Dat kan een stukje software zijn maar ook een stukje hardware. Als eerste raad ik aan om een nieuwe eSIM aan te vragen. Hiermee sluiten we de eSIM gelijk uit. Dit kan via hier maar ook via een van onze winkels. Mocht de eSIM niet helpen, dan kun je een back up maken van je toestel. Vervolgens ga je het toestel terugzetten naar fabrieksinstellingen. Mocht het probleem dan nog niet opgelost zijn, dien je het toestel te laten repareren.  
Heb je dit probleem alleen op een bepaalde postcode: Je kunt hiervoor de stappen van onze Network check doorlopen. Hiermee controleer je of de instellingen correct staan en of er geen storingen / werkzaamheden zijn. Aan het einde kun je een onderzoek aanmaken voor mijn collega's van de Networkcrew. Zij gaan controleren wat er aan de hand is met het netwerk en zullen dit ook terugkoppelen naar je. 
Laat je weten wat er precies aan de hand is en welke stappen je doorlopen hebt?

Gennissen
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Nee heb nog niets onder nomen maar zins vandaag werk hij weer

Gennissen
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Goeie dag ik had er over al last van maar zins vandaag werkt het weer ik zal het even aankijken en anders ga ik even lang een Vodafone winkel voor nieuwe sim of esim

Dankje wel voor je reactie 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Heel graag gedaan. Dat is fijn om te horen @Gennissen. Mocht je nog vragen hebben, dan weet je de community te vinden 🙂 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic