1
Vraag
2
Reageer en help mee
Ivo ten broek

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

E-sim activatie mislukt, Normale sim nu ook geen netwerk!

Beste iemand,

heden heb ik een e-sim wissel uitgevoerd op de telefoon van mijn zoon, en hele proces e-sim wissel doorlopen. Na enkele minuten zou de e-sim mogen werken, echter nu 2 uur later doet de e-sim het niet maar ook de gewone sim het niet en heeft de telefoon helemaal geen bereik meer. Handmatig heb ik de fysieke sim kaart uit toestel gehaald maar dan doet die ook niets en geeft toestel aan, sim kaart plaatsen. Een netwerk vinden doet ie nu helemaal niet meer.

In mijn zakelijke account zie ik wel dat de huidige sim van dit telefoonnummer een e-sim is de status staat op actief. Er gebeurd echter niets.

Conclusie geen van beide sim kaarten doen het nu en mijn zoon heeft nu geen bereik en vertrekt over een paar uur op wintersport. Ik heb via Vodafone chat en facebook contact gezocht maar tot op heden is niets gelukt. 

Zie ook foto bijgevoegd van dat de e-sim actief is. Heden zit de sim card nog in het toestel.

Ik hoor graag van iemand,

dank u wel,

Ivo

15 Reacties 15
Energieboy
Expert
Expert
  • 12421Posts
  • 3588Oplossingen
  • 3252Likes

Hoi @Ivo ten broek 
Erg vervelend wanneer dit gebeurd en zeker op het moment dat je met vakantie gaat. Dit soort dingen horen normaal goed te gaan maar als je weet dat je op vakantie gaat, doe het dan ruim van te voren. Zodra je zoon niet meer op het Nederlandse netwerk aanwezig is, kan Vodafone de eSIM niet meer activeren! Laten we daarom hopen dat er nu nog iemand van Vodafone online komt om je hiermee te helpen of probeer nog even de chat van Vodafone en zeg direct dat je een medewerker wil spreken. 

Lukt het niet, dan even kijken of er op Schiphol nog een mobiele winkel is. Misschien dat die contact kunnen opnemen met Vodafone. Het is heel spijtig maar als het activeren niet lukt dan is er een koppel foutje in het systeem gelopen. 

Ivo ten broek
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste energie boy, dank je wel voor je uitgebreide analyse. Het ding is dat we in Spanje wonen en bedrijfstechnisch in NL vodafone abo's hebben. Een medewerker van de vodafone winkel vertelde mij in november dat je de e-sim ook vanuit spanje kunt activeren ook als je niet in NL woont of bent. 

Ik wacht een mogelijke oplossing af, dank nogmaals.

Ivo

Energieboy
Expert
Expert
  • 12421Posts
  • 3588Oplossingen
  • 3252Likes

Beetje vreemd antwoord van deze persoon in de winkel. Het is NIET mogelijk om buiten Nederland een SIMkaart of eSIM te activeren. Dit moet op het Nederlandse netwerk gebeuren. Maar aangezien je zelf aangeeft dat je zakelijke klant bent moet ik je verwijzen naar de zakelijke klantenservice. Misschien hebben die andere regels, dat zou kunnen. Dit is namelijk een community (vragen) voor particulieren klanten. Neem even contact op met de zakelijke klantenservice en dan kunnen die je exact vertellen wat je moet doen. 

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 47Posts
  • 9Oplossingen
  • 24Likes

@Ivo ten broek Heel onhandig dat deze activatie niet zo lekker verloopt als je verwacht. Goed te zien dat @Energieboy je hier al bij helpt. Een kleine correctie vanaf deze kant, een eSIM activeren kan wel in het buitenland, doe er je voordeel mee 🙂 

Oplossing: zo te zien is de eSIM op dit moment niet geïnstalleerd (was die eerder wel). Als je deze nu in gebruik neemt, dan komt het goed. Laat je me weten dat het gelukt is? Neem anders telefonisch contact op met de zakelijke klantenservice om je hier verder bij te ondersteunen. 

Ivo ten broek
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Jos,

dank voor je bericht en ik begrijp dat je mijn account al in bent gedoken. Fijn! Mijn zoon is nu op wintersport met school en er is 1 e-sim op zijn telefoon gezet, echter heeft hij dus helemaal geen netwerk als hij weer thuis is. Ik had het eerst verkeerd gedaan en toen stond er 1 op mijn telefoon wat niet de bedoeling was, daarna heb ik er 1 op zijn telefoon gezet die het dus niet doet of deed. Als hij terug is van wintersport zal ik het nogmaals proberen. Alvast bedankt. 

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 47Posts
  • 9Oplossingen
  • 24Likes

Lekker eruit, dat is al fijn genoeg! Ik snap dat hij ook graag online wil zijn en hoor graag of het gelukt is als hij weer thuis is 😊

Ivo ten broek
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

toestel zoon Ivo.pngHoi jos, dank je wel. Fijn dat je zo snel reageerde. Ik kan heden de gegevens van zijn nummer (sim gerelateerd) niet inzien, eigenlijk al sinds gisteren. Hij is nu op wintersport, kan hij zelf de e-sim activeren? Hij heeft nu een tijdelijke e-sim van Andorra gekocht en is bereikbaar, echter als hij straks terug is in Spanje heeft hij geen bereik omdat zijn gewone Sim ook niet op het netwerk zit. Kun je mij concreet hier tips over geven of een telefoonnummer geven waar ik terecht kan voor dit probleem? Dank je wel alvast, hartelijke groet Ivo ten broek

Energieboy
Expert
Expert
  • 12421Posts
  • 3588Oplossingen
  • 3252Likes

Oh dat wist ik niet @Jos, maar goed om te weten dat een eSIM in het buitenland wel geactiveerd kan worden. Dus stel, mijn toestel is gestolen en ik koop een nieuw toestel en ik zet daar een eSIM in, dan kan ik hem gewoon activeren? Of is het dan weer anders? Want een SIMkaart, die is gestolen, kan je niet activeren. Hmm, zou je daar iets meer uitleg over willen geven. Alvast bedankt!

Energieboy
Expert
Expert
  • 12421Posts
  • 3588Oplossingen
  • 3252Likes

Nog even terug komen op mijn vraag @Jos, je collega @Jamyla schreef nog in juli 2024 dat het niet mogelijk is en dat het activeren altijd op het Nederlandse netwerk moet worden uitgevoerd. Is dit dan binnen het half jaar aangepast? Weet graag zeker wat het is want dan kan ik daar de mensen mee helpen 🙂

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 47Posts
  • 9Oplossingen
  • 24Likes

Heel goed dat je er even een vraag over stelt! 

Een overstap naar eSIM krijg je natuurlijk alleen maar als je je huidige simkaart nog actief hebt door de controle SMS code te ontvangen en in te voeren. Voor de eSIM is geen locatie bindend geweest, voor een fysieke simkaart was dat eerder wel een vereiste. Nu dus niet meer en kan dat activeren in buitenland ook  voor de fysieke simkaart. Het kan zijn dat je deze niet direct actief krijgt wanneer je in het buitenland activeert. Een actie zoals bellen naar 1200 lost dan zo'n "registratie"probleem op. 

Toestel gestolen is een ander verhaal. Als je dan overstappen wil op eSIM moet je altijd al een code invoeren bij de aanvraag. Die gaat naar de actieve simkaart en kom je zonder die code echt niet voorbij die hobbel. Dan is blokkeren fysieke simkaart nodig en op naar de winkel de enige optie. Met een eSIM is dat feitelijk niet anders want je kan deze niet overzetten op een ander toestel zonder dat deze verwijderd wordt van je gestolen toestel. Daar is dus ook verificatie voor nodig en moet de contracthouder daarom ook in de winkel komen met een geldig ID bewijs.

Ik hoop dat je hiermee het antwoord hebt gehad wat je nodig hebt!

Energieboy
Expert
Expert
  • 12421Posts
  • 3588Oplossingen
  • 3252Likes

Ik ga dit eens helemaal in mij opnemen en een aantal keer lezen want het is wel ingewikkeld allemaal :). Maar wel duidelijk en bedankt voor deze informatie. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 12421Posts
  • 3588Oplossingen
  • 3252Likes

Sorry @Jos, dat ik er even tussendoor kwam met mijn vraag. 
Maar ik merk dat de TS ook nog een vraag heeft, hoop dat je deze ook hebt gezien, anders loop je die mis 🙂

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 47Posts
  • 9Oplossingen
  • 24Likes

Scherp! Die wil ik inderdaad niet over het hoofd zien!

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 47Posts
  • 9Oplossingen
  • 24Likes

De status van de eSIM is klaar om te installeren en lastig dat je nu deze details niet inzien kan. Dat is een weergaveprobleem van onze website, heel onhandig op dit moment. 

Om je verder te helpen heb ik je gebeld, want na verificatie kan ik je de benodigde gegevens per mail sturen. Omdat ik je niet kon bereiken, neem even telefonisch contact op met Vodafone Zakelijk via 1200 of start een chat via Contact met Vodafone Zakelijk I Vodafone Business dan helpen mijn collega's je direct verder!

Ivo ten broek
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Jos,

gisteren contact gehad met vodafone business en de fysieke sim card op locatie, Andorra weer geactiveerd. Mijn zoon zit weer op het netwerk van vodafone. Niet via de e-sim, deze lukte niet, bedankt. Groet

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic