1
Vraag
2
Reageer en help mee
Gemini030

Meedenker
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Eén (Vodafone) abonnement voor alles met een (e-)SIM

Een aantal vragen over hoe ik graag mijn Vodafone-abonnement organiseer (en hopelijk uit kan breiden) voor de toekomst...

Mijn wenselijke situatie, voor de nabije toekomst:

  • ik heb een iPhone met dual SIM-mogelijkheid, en heb twee telefoonnummers in gebruik (1x Vdf Red Together, en 1x prepaid eSIM)
  • bellen en SMSen onbeperkt, en 200GB data per maand, voor het hele gezin (momenteel twee gezinsleden: mijn vrouw en ik)
  • ik overweeg de aanschaf van een Apple Watch met T-Mobile eSIM-mogelijkheid: Vodafone biedt nog geen Apple Watch-ondersteuning, toch?
  • ik overweeg de aanschaf van een iPad met (e-)SIM-mogelijkheid
  • in de toekomst verwacht ik dat mijn laptop (Macbook Pro) ook eSIM-mogelijkheid krijgt

Vraag is of Vodafone hiervoor mogelijkheden kan bieden.

 

  • Voor mij twee telefoonnummers (één zakelijk, één privé): dat kan dus een SIM en een eSIM zijn. Voor mijn gezinsleden in principe één telefoonnummer per persoon.
  • Mijn databundel wil ik over al mijn apparaten kunnen gebruiken, dus per apparaat moet er een (kloon van een) (e)SIM zijn, die naast elkaar actief kunnen zijn. Ik wil graag stoppen met tetheren (wat ik nu doe) via mijn telefoon, zodat ik ook de telefoon thuis kan laten als ik alleen met Watch ga sporten.
  • De Watch moet op hetzelfde nummer als mijn privé-telefoonnummer bereikbaar zijn.
  • Idealiter gebruiken het zakelijke en het privénummer dezelfde minutenbundel (maar die toch al onbeperkt is...)
  • Dit alles mag niet veel duurder zijn dan wat ik nu gebruik: ca. €80 per maand (dat lijkt veel, maar dat is deels declarabel bij mijn werkgever), voor momenteel dus drie mobiele nummers. Een eenmalige marginale (€5,- o.i.d.) bijdrage voor het toevoegen en/of activeren van een extra nummer, of een extra (e-)SIM is natuurlijk acceptabel, maar bij gelijkblijvende bundel zou de maandprijs niet moeten veranderen.
  • Bundelvoordelen i.c.m. Ziggo-kabelinternet (en tv) heb ik niet benoemd, maar zorgen bijvoorbeeld wel voor meer mobiele data in de bundel.

Bestaat zoiets al, of is bekend of zoiets in ontwikkeling is? Bij Vodafone? Of juist bij een andere aanbieder, zoals T-Mobile? (T-Mobile levert nu al service voor Apple Watch eSIM.) En zijn er hier mensen op het forum die zich herkennen in mijn wensenpakket?

Alvast hartelijk dank voor de reacties!

3 Reacties 3
Energieboy
Expert
Expert
  • 11753Posts
  • 3466Oplossingen
  • 3088Likes

Hoi @Gemini030 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Mijn eerste advies is, ga langs een Vodafone winkel. Deze kunnen namelijk al je wensen noteren en daaruit een voorstel doen. Dit is namelijk geen verkoop kanaal! Eventueel zou je nog kunnen bellen met de klantenservice, verkoop afdeling, maar aangezien je zoveel vragen hebt is een winkel toch het beste om te doen. 

Maar goed, ik zou ik niet zijn om toch een beetje advies te geven. Echter, ik ben geen verkoper en daarom ook niet verantwoordelijk voor eventuele foutieve meldingen die ik je maak uit persoonlijk oogpunt. Ik geef dus alleen een voorbeeld wat ik zou doen. Als eerst, een multiSIM voor de Apple Watch heeft Vodafone nog niet en daar is ook nog geen duidelijkheid over wanneer Vodafone deze gaat ondersteunen. Als dit erg belangrijk is dan moet je overwegen over te stappen naar T-Mobile of KPN. Maar heeft dit nog geen haast dan zou je nog kunnen wachten tot Vodafone dit ook gaan aanbieden. Ik verwacht wel dat ze dit ook zullen gaan doen maar daar is nog geen datum bekent. Een kloon van je SIMkaart, of eSIM, bestaat er niet. Er is wel een duo-SIM kaartje maar daar heb je in jullie geval niets aan, dat werkt niet goed. Je zou een Red Together abonnement kunnen nemen waarvan jij de hoofd gebruiker bent en voor je vrouw dan een Red Together Extra SIMkaartje (of eSIM). Omdat jullie Ziggo klant zijn krijg je bij Red Together 200GB per maand ipv 100GB. Hoe Red Together werkt kan je lezen op deze pagina van Vodafone. Dan zit je op 40,- euro per maand en kunnen jullie samen gebruik maken van die 200GB. 

Het naast elkaar houden van je nummer is dus niet mogelijk. Er bestaan geen kloon SIMkaarten of eSIMs. Je zou dan wel een duo-SIM kunnen aanschaffen maar dat werkt onhandig want dan moet je elke keer het ene toestel eerst uitzetten en dan de andere pas aanzetten en dat is niet wat je wil. Mocht je in de toekomst een iPad & MacBook hebben met een SIMkaart (of eSIM) mogelijkheid dan zou je ook nog twee keer een Red Together Extra er bij kunnen nemen. Kost je dan 70,- euro per maand en dat blijft dan alsnog binnen je budget en alle data gaat dan over die 200GB die je krijgt als je ook Ziggo hebt 🙂

Je komt dus met een Red Together abonnement best wel een heel eind en zeker ook met de prijs die je zelf aangeeft. Alleen is er momenteel nog geen mogelijkheid voor de Apple Watch, wat ik wel verwacht dat gaat komen maar daar is nog geen datum van bekent. Ik hoop je hiermee, uit eigen ervaring en beetje rond kijken op de website van Vodafone met abonnementen, heb kunnen helpen. Nogmaals, ik werk niet bij Vodafone en ik herken mezelf ook niet in het wensenpakket (is ook wel heel erg persoonlijk) maar hoop dat je hier wel beetje verder mee komt. Ga even langs een winkel van Vodafone of bel de klantenservice, dat is nog altijd het beste om te doen!


** Ik ben geen medewerker van VodafoneZiggo - Aan mijn gegeven informatie kunnen geen rechten worden ontleend **

Gemini030
topicstarter
Meedenker
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Hartelijk dank voor dit uitgebreide antwoord, @Energieboy.

Hier leggen we wel een fundamenteel probleem bloot. Een "SIM" is een "subscriber identification module". Het feit dat naast mijn telefoon, mijn iPad ook bij mij hoort, zou dus met één (e)SIM geregeld moeten kunnen worden. En kijkend naar T-Mobile: die ondersteunen al Apple Watch, en dat is de facto een kloon van de SIM in de telefoon: hetzelfde nummer, dezelfde databundel. Als Vodafone Watch gaat ondersteunen, zal het hier ook zo werken.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11753Posts
  • 3466Oplossingen
  • 3088Likes

Vodafone zal dan wel een SIM kloon krijgen, maar dat is alleen voor de Apple Watch en niet voor andere producten van Apple. En die SIM kloon noemen ze dan MultiSIM kaart, zoals dat vroeger ook de naam had. Een duoSIM werkt wel op twee toestellen, maar dan niet tegelijk. En daarom heeft Vodafone Red Together uitgebracht zodat je met meerdere uit 1 bundel kan plukken. Dus heb je meerdere producten waar een SIMkaart (of eSIM) in kan, dan kan je een Red Together Extra er bij afnemen. 

Die gedachten die jij hebt is misschien VER toekomst maar op het moment nog helemaal niet mogelijk. Als je al ziet dat Vodafone inmiddels 1,5 jaar bezig is om de Apple Watch te gaan ondersteunen denk ik dat die toekomst nog echt ver voor ons ligt. Daarnaast, Vodafone is een bedrijf dat wil verdienen en zal geen SIM kloon aanmaken zodat je lekker op twee dingen tegelijk kan gebruiken. Daar zijn altijd kosten aan verbonden, tenminste dat verwacht ik zelf. 

Heb niet het idee dat als Vodafone de Apple Watch gaat ondersteunen je dan ook straks je iPad of MacBook erop kan aansluiten, dat werkt nu nog niet zo. Toekomst? Wie weet? Ik niet, alleen Vodafone en de andere providers. Daarom advies, Red Together. Maar goed, misschien heeft Vodafone zelf een heel ander advies met hele andere abonnementen :). 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic