1
Vraag
2
Reacties
Ellen4

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Buitenland - Wifi krijgt geen internetverbinding

Ik zit in de US, heb data roaming uitstaan en wifi aanstaan. Echter, ik krijg de melding geen internet verbinding. Op mijn zakelijke telefoon (andere provider) lukt het wel. Is er iets mis met mijn instellingen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Als je alles naast elkaar hebt bekeken dan zou ik nu op dit moment niet meer weten wat het dan zou kunnen zijn. Misschien omdat een van de twee toestellen niet geschikt is voor het USA netwerk? Maar dan nog, met Wifi moet je je telefoon gewoon kunnen blijven gebruiken. Wat je nog kan doen is je netwerkinstellingen opnieuw instellen (dus alles wissen) en dan kijken wat die doet. Moet je alleen in Nederland wel weer even je eigen thuis Wifi en werk Wifi invoeren. 

Bekijk in context

Uitgelicht
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Reacties
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Ellen4 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Uiteraard heb je geen internet verbinding want je hebt roaming uitgezet. WiFi internet is weer heel wat anders en staat los van Vodafone. Daarvoor moet je dan bij de persoon zijn waar je WiFi gebruikt. Of wil je toch gebruik maken van Vodafone data? Dan moet je alles-in-1 wereld activeren. Meer info hierover, lees deze pagina: https://www.vodafone.nl/abonnement/blox/voordeel-buiten-europa 

5 Reacties 5
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Ellen4 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Uiteraard heb je geen internet verbinding want je hebt roaming uitgezet. WiFi internet is weer heel wat anders en staat los van Vodafone. Daarvoor moet je dan bij de persoon zijn waar je WiFi gebruikt. Of wil je toch gebruik maken van Vodafone data? Dan moet je alles-in-1 wereld activeren. Meer info hierover, lees deze pagina: https://www.vodafone.nl/abonnement/blox/voordeel-buiten-europa 

Ellen4
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi Energieboy,

Ik heb een zakelijke telefoon en daar staat ook roaming uit. Als ik dan via het hotel Wifi gebruik krijg ik gewoon toegang tot internet.  In het verleden lukte dit ook op mijn privé telefoon, maar nu niet meer. Ik denk dat het dus een instelling is (ik heb een nieuwe telefoon gekregen). Beide telefoons zijn iPhones. 

 

Als ik wifi selecteer wordt ik doorgestuurd naar een hotel website waar ik gratis internet krijg. Dit doorsturen lukt niet via mijn privé telefoon. 

Ellen

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Heb je een nieuwe iPhone? Met daarom de laatste iOS versie? Dan zou het misschien ook de privé doorgifte kunnen zijn?! Zou je die eens kunnen controleren? 

Meer info, zie deze pagina van Apple. Ik zou het uitzetten, misschien dat je daar een probleem mee hebt. 

Ellen4
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mijn zakelijke iPhone is model 11, mijn privé is model Xr.

Allebei hebben ze software versie 15.4.1.

Ik heb gekeken of ik privé doorgifte heb, maar die staat wel op de zakelijke telefoon maar niet privé. 

Ik heb alle instellingen van naast elkaar gelegd en zie geen verschillen.

Heb je nog andere ideeën die ik zou kunnen uitproberen?

bvd

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Als je alles naast elkaar hebt bekeken dan zou ik nu op dit moment niet meer weten wat het dan zou kunnen zijn. Misschien omdat een van de twee toestellen niet geschikt is voor het USA netwerk? Maar dan nog, met Wifi moet je je telefoon gewoon kunnen blijven gebruiken. Wat je nog kan doen is je netwerkinstellingen opnieuw instellen (dus alles wissen) en dan kijken wat die doet. Moet je alleen in Nederland wel weer even je eigen thuis Wifi en werk Wifi invoeren. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic