1
Vraag
2
Reacties
Robert dK

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Betrouwbaarheid dekkingskaart

Ik ben aan t kijken of wij volgende week op ons weekendje weg naar de Veluwe, genoeg 4g hebben om te kunnen werken daar (videobellen).

Dekkingskaart geeft 4 van 5 bolletjes, geloof ong 50mb/s. Mooi.

Maar kijk ik naar ons huisadres, heb ik zelfs alle 5 bolletjes. Supersnel netwerk!

Tja... Alleen heb  ik inmiddels korting van V omdat ik in huis geen bereik heb, en buiten in de tuin maar 1 streepje. Top bereik blijkt bijna 0 bereik.

Hoe betrouwbaar is die dekkingskaart dan??

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik kan me voorstellen dat geen dekking/ bereik hebben erg vervelend is @Robert dK
In huis garanderen wij geen 4G dekking. Dit is omdat er meerdere factoren meespelen m.b.t de dekking. Denk hierbij oa aan de isolatie van je huis, de omgeving etc.
@Energieboy geeft de tip al om Bellen over Wi-fi te gebruiken.

Buitenhuis is natuurlijk een ander verhaal. Ook hier hebben we te maken met verschillende factoren zoals de omgeving, waar staan de masten, welke frequentie sturen de masten uit etc. Ik raad je aan om de stappen te doorlopen van onze Network check
Aan het einde kun je een onderzoek aanmaken voor mijn collega's van de Network Crew. Zij gaan controleren of er storingen of werkzaamheden zijn. Mocht dat niet het geval zijn, gaan zij verder kijken of er bijvoorbeeld een white spot is etc.
Zij zullen dit ook naar je terugkoppelen. 
 

Bekijk in context

6 Reacties 6
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Robert dK 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

De kaart is opgemaakt aan de hand van de beste omstandigheden, tenminste, dat denk ik. Als je dan in een dichtbevolkte omgeving bent, dan heb je misschien wel veel Vodafone klanten op 1 mast en dan kan het gebeuren dat je minder bereik hebt. Zeker in huis kan het soms tegenvallen, daarom is daarvoor 4G over Wifi bellen en dit kan je ook gebruiken als je op de Veluwe bent en in een huisje zit met Wifi. Zit je niet in een huisje met Wifi, dan is het natuurlijk lastig en altijd afwachten of je daar goed bereik hebt. 

Het ligt dus echt aan een aantal factoren waardoor je prima bereik hebt. Zodra het begint te regenen, sneeuwen en en zijn veel mensen op een mast, dan heb je minder bereik. Dat heeft elke provider.

Robert dK
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Gaat er mij om dat t eigenlijk niet mag kunnen dat je van 5* optimaal bereik op de kaart,  toch buiten maar krap 1 streepje hebt in een normale woonwijk. Dit is niet soms, maar structureel.

Deze enorme afwijking (die overigens ruim om mijn locatie geldt) zou toch eigenlijk niet mogen. Dan zegt die kaart toch helemaal niets...?

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik kan me voorstellen dat geen dekking/ bereik hebben erg vervelend is @Robert dK
In huis garanderen wij geen 4G dekking. Dit is omdat er meerdere factoren meespelen m.b.t de dekking. Denk hierbij oa aan de isolatie van je huis, de omgeving etc.
@Energieboy geeft de tip al om Bellen over Wi-fi te gebruiken.

Buitenhuis is natuurlijk een ander verhaal. Ook hier hebben we te maken met verschillende factoren zoals de omgeving, waar staan de masten, welke frequentie sturen de masten uit etc. Ik raad je aan om de stappen te doorlopen van onze Network check
Aan het einde kun je een onderzoek aanmaken voor mijn collega's van de Network Crew. Zij gaan controleren of er storingen of werkzaamheden zijn. Mocht dat niet het geval zijn, gaan zij verder kijken of er bijvoorbeeld een white spot is etc.
Zij zullen dit ook naar je terugkoppelen. 
 

Robert dK
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Als t goed is, is dat al gebeurd. Daarom heb ik bellen via WiFi al ingesteld. Ik heb ook een korting gekregen omdat onze wijk blijkbaar idd een white spot is. Maar dan blijft mijn vraag… hoe kan t zijn dan een groot deel van een wijk een white spot is, maar op de dekkingskaart nog steeds 5* dekking laat zien? Ik ben redelijk thuis in radioverbingen etc, , en ben dan verbaasd dat 5* dekking wordt gegeven en 1* wordt gemeten in de praktijk. Nuanceverschillen hou je, maar dit verschil is te groot toch?

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Het heeft te maken met de omgeving (structuur van gebouwen, hoge of lage gebouwen, bomen, waar staan de masten en welk signaal wordt er uitgestuurd o.a. Hierdoor kan er een whitespot ontstaan waardoor de dekking niet correct is. Waarom dit niet wordt weergegeven op de dekking kaart, kun je navragen bij mijn collega's van de Network crew. 
Vanuit hier heb ik niet de mogelijkheid om te controleren waar een whitespot is en dit eventueel aan te laten passen @Robert dK 

Robert dK
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank, ik zal nog eens contact met ze opnemen ??

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic