Hoi IFW en Steven,
Helaas heb ik deze ervaring ook. Knap waardeloos. ik overweeg mijn abonnement op te zeggen wegens wanprestatie van Vodafone. Ik heb ongelimiteerd data abonnement aangeschaft omdat ik op een willekeurige camping in Nederland TV kan streamen met de Ziggo-go of NPO-start. De "Ziggo-Vodafone-winkel" wist wat mijn wens was. Afgelopen vrijdag op camping buiten Workum proberen te streamen naar TV. Hopeloos, alleen maar zandloper. Zaterdag met Vodafone gebeld. Er was de vorige dag een grote internet storing. Vandaag zal alles beter zijn. Voor de zekerheid toestel half uur uitgezet zodat ie weer een nieuwe connectie kon maken met netwerk. Zaterdag-avond weer een serie proberen te streamen op TV. via de NPO-Start. Weer regelmatig zandlopers op scherm. met veel pijn en vertraging toch de serie kunnen zien. Afgelopen week verhaal gehaald bij Vodafone support. Een techneut van de help-lijn wist mij te vertellen dat in omgeving Workum te weinig zendmasten staan. Probleem verklaarbaar maar niet meteen op te lossen. Gister weer naar de Vodafone help-lijn gebeld. Ik was benieuwd of er een netwerkinstelling op mobiel niet goed zou zijn. (zie verhaal van Steven, alle instellingen natuurlijk ok). Om het uit te sluiten of de SIM-kaart niet goed is krijg ik een nieuwe SIM-kaart.( ik vrees dat dit niks oplost)
Maar meten is weten, hoe gek moet je zijn. Gister rondje gereden met auto met NPO-start app aan van Hoorn langs de dijk naar Enkhuizen en binnendoor weer terug. Geen enkel probleem met streamen. Vandaag via Medemblik langs de Ijsselmeerdijk naar de Afsluitdijk. Alles OK met streamen via de app, ook bij het "slechte" gebied van Wieringerwerf. (zie vodafone-dekkings kaart) Toen de dijk over richting Friesland. Laatste deel van de dijk bij Kornwerderzand de eerste zandlopers op de app. regelmatig zandlopers tot voorbij Makkum. daarna was internet weer OK tot aan Workum-west waar wij op de camping hadden gestaan. Wederom zandlopers. Daarna naar Hindelopen (ook op de dekkingskaart was dit een slecht gebied) Streamen naar TV ging ok (Olympische spelen). maar bij Stavoren richting Warns ging de het streamen wederom gepaard met zandlopers. Toen naar huis via de N359 Koudum-Bolsward. Streamen ging OK. en wederom op de afsluitdijk problemen bij Kornwerderzand.
t.z.t ga ik naar een camping in Noord-Limburg. Ik vrees het ergste voor het streamen daar....
Sorry voor dit slechte nieuws
ps op alle plekken waar we naar een zandloper op de app stonden te kijken, heb ik een check gedaan met een andere provider. Geen probleem
Sorry sorry maar probleem is nog niet opgelost.
Wie weet raad?