filipjl

Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Beperkt internet (64Kbit/s) na Aanvullen tot 1Gb met Unlimited Abonnement

Als ik "Aanvullen tot 1Gb" kies wordt mijn mobiele internetsnelheid beperkt. De vliegtuigmodus aan-/uitzetten lost het op. 

Het gebeurt wanneer ik aanvul via my.vodafone.nl én via de My Vodafone app v5.78.1 op Android 7.0. 

Onder het label Mobiel Internet zijn veel posts met dit onderwerp te vinden, helaas lijkt er nog geen openbare oplossing te zijn. Ik tag @Louis omdat hij actief is op dit onderwerp.

41 Reacties 41
Energieboy
Expert
Expert
  • 11753Posts
  • 3466Oplossingen
  • 3088Likes

Hoi @filipjl 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

En je vraag is? Waarschijnlijk wil je bij deze melden dat het Unlimited verhaal nog niet echt lekker verloopt bij Vodafone? Zoals je al aangeeft, er zijn al verschillende topics over geopend en geeft Steven deze meldingen elke keer weer door aan de juiste afdeling en die gaan er mee aan de slag. 

Daarom kan ik je bij deze melden dat Steven, of iemand anders van Vodafone, dit bericht oppakt en deze doorgeeft aan de juiste afdeling. Het is en blijft natuurlijk een vervelend verhaal en hoop dat Vodafone het snel op kan lossen. Zodra Iemand van Vodafone je bericht leest, na het weekend, dan zal die persoon ook een reactie geven. In ieder geval nog een goed weekend. 

filipjl
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Bedankt voor je reactie @Energieboy.

Ik vind het gek dat je vraagt wat mijn vraag is. Net als de klanten in december, januari, of 2 weken geleden wil ik graag dat dit wordt opgelost.

Voor de goede orde, mijn vraag is dus "mag ik een casenummer en weten of ik kan verwachten dat mijn probleem wordt opgelost?". 

Ik had Steven alvast een PM gestuurd met de gegevens waar hij vaak om vraagt bij het behandelen van dit onderwerp en begrijp dat hij er pas tijdens de werkweek naar kijkt. 

Als je niet zeker weet wat de wens van de klant is (terwijl je bekend bent met de issue) en je weet dat de issue alleen door Vodafone medewerkers kan worden verholpen; is het niet beter om een reactie achterwege te laten?

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11753Posts
  • 3466Oplossingen
  • 3088Likes

Nee, het is niet logischer om mijn bericht achterwege te laten. Veel mensen weten niet dat er in het weekend geen Vodafone medewerkers aanwezig zijn en dan wachten op een antwoord. Daarom dus ook mijn aanvullende informatie hierover. 

En extra informatie is voor medewerkers altijd handig. Zoals ik al schreef, het zal gaan over de vertraging over de extra GB die je aanvraagt. Een case nummer krijg je als deze is aangemaakt door een medewerker van Vodafone, wat je waarschijnlijk dan ook al wel weet. En het antwoord is dat Vodafone weet van dit probleem en dat ze eraan werken. Verder zal ik je niet meer lastig vallen, jammer dat je mijn informatie, hoe goed bedoeld ook, niet nodig vind.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @filipjl,

Welkom op de Community van Vodafone.
Goed, dat je aangeeft dat het niet lekker gaat met het aansluiten van de 1GB.
Dankjewel voor de gegevens! Heb je voor mij 5 datums met tijdstippen waarop het mis gaat met het aansluiten van de 1GB?

Helaas is het een bekend issue. We hebben dit ook meerdere malen intern aangekaart.
Enige wat ik kan doen is een onderzoek per nummer aanmaken om aan te geven, hoe groot dit issue is.
Ik hoor graag van je, zodat ik het kan doorzetten! 

filipjl
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hoi Steven,

 

Bedankt voor je bericht. Hier zijn 5 tijdstippen van "Je extra GB is nu aangevuld."-smsen. Héél soms gaat het goed (slechts enkele keren sinds de aansluiting) maar ik ben vrij zeker dat het opwaarderen ook rond deze tijdstippen mis ging. Ik heb per dag een tijdstip gekozen.

07/03/2021 14:51

06/03/2021 17:59

05/03/2021 17:04

03/03/2021 21:52

03/03/2021 19:49

Kun je aangeven of de klanten die tot nu toe deze issue hebben gehad tot een oplossing zijn gekomen?

Bedankt voor je hulp.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dankjewel voor de tijdstippen en de gegevens @filipjl
Ik heb een onderzoek aangemaakt voor de technische dienst. Dit staat bekend onder case 10208874
Tot nu toe (bij de onderzoeken die ik aangemaakt heb), is er geen terugkoppeling met een oplossing. 
Vandaar dat ik ook zoveel mogelijk onderzoeken wil aanmaken om aan te geven dat dit echt niet lekker loopt. 

filipjl
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Bedankt voor het casenummer en de informatie.
Ik begrijp dat het een technische issue is, maar dat dit bij een premium aanbieder al maanden loopt zonder oplossing is zacht gezegd jammer. 
Ik zit nog enkele dagen in de periode waarin ik mijn pas afgesloten kontrakt kan opzeggen. Zonder op de zaken vooruit te willen lopen verwacht ik dat het niet oplossen van deze issue tot het opzeggen van mijn kontrakt leidt.

Het uit- en inschakelen van de verbinding is helaas niet te doen. Natuurlijk ligt de technische kant buiten jouw handen maar misschien helpt deze feedback jullie tot een oplossing te komen.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dankjewel voor je feedback! Ik zal het zeker intern doorgeven.
Laten we hopen dat het zo snel mogelijk opgelost gaat worden. 

filipjl
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik heb gebeld met Vodafone om te vragen naar een update. De medewerker waar ik mee sprak meldde dat er aan het casenummer wordt gewerkt door de technische dienst. Een link naar deze thread is door de medewerker aangevuld aan de case. Hopelijk volgt er nog een update.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik heb de nummers van de onderzoeken intern aangekaart via een ander kanaal @filipjl
Zodat er via verschillende partijen naar dit issue gekeken wordt. 
 

filipjl
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Dankjewel Steven. Het zou mooi zijn als ik de case kan volgen in App > Service > "Vragen en verzoeken" of my.vodafone.nl > Service > "Vragen en verzoeken" maar misschien is dat voor een andere soort tickets. 

Voor de info: vandaag heb ik de app naar versie 5.79.0 geüpdatet en "Aanvullen tot 1 Gb" geeft nog steeds een verlaagde snelheid. De app zal wel niet zo'n grote rol spelen omdat het aanvullen via my.vodafone.nl dat soms ook doet. Dat het heel soms wél goed gaat (via app en site) maakt dit zo'n gekke issue. 

Ik meldde aan de medewerker dat dit 06-nummer veel abonnementsvormen heeft gehad bij Vodafone en het misschien daardoor soms in een oude config blijft hangen. Ik kan het niet laten om te speculeren omdat ik zelf soms technische problemen oplos. Ik besef ook dat er vast een joekel van een stack voor de infrastructuur zorgt en er veel mis kan gaan...

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Maakt niks uit! We vinden het juist fijn als mensen met ons meedenken hierin. 
Het blijft inderdaad een apart issue. Maar ik vermoed dat eerdere abonnementen hier niks mee te maken hebben. 
Ik zal de informatie vermelden in het onderzoek @filipjl.
Niet alle onderzoeken zijn helaas in te zien. Dit is afhankelijk van het onderzoek en aan welke afdeling deze wordt toegewezen

filipjl
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hoi @Louis ,

De huidige situatie, zonder een inhoudelijke update na 3 weken, is voor mij onhoudbaar. Daar komen de twee topics met vergelijkbare problemen van de afgelopen dagen bij waardoor ik nog meer de indruk krijg dat hier geen oplossing voor gaat worden gevonden. Ik ben van plan dit zelf maar via de helpdesk te escaleren, met het opzeggen van het contract als enige oplossing van mijn kant. Heb jij een ander voorstel?

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Het is geescalleerd omdat vanuit de technische dienst er een ticketnummer aan gekoppeld is. Dit is niet iets wat versneld kan worden door ons omdat er meerdere afdelingen bij betrokken zijn. Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie dat je een zakelijke abonnement hebt. Hierdoor kan ik vanuit hier er vrij weinig in betekenen. Wat je zou kunnen doen is je abonnement omzetten naar een andere variant met een grotere bundel. Hiervoor mag je contact opnemen met 0800-22 66 789. Meer hierover lees je hier: https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/wijzigen Via https://www.vodafone.nl/zakelijk/shop/mobiel/abonnement/?icmp=nav-subs-simonly lees je welke zakelijke abonnementen er zijn. 

filipjl
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik begrijp niet wat je bedoelt met omzetten naar een variant met een grotere bundel. Ik heb Red Unlimited en mag mijn bundel onbeperkt aanvullen met 1Gb. Zie jij een andere dienst op mijn nummer staan? Misschien gaat het daar mis. 

Ik heb dus al het duurste zakelijke sim-only abonnement. Het product wordt niet geleverd zoals omschreven in de algemene voorwaarden etc. Ik ga niet een ander product bij Vodafone afnemen in de hoop dat deze wel werkt, zeker als mij niet eens kan worden uitgelegd waarom het huidige product niet werkt. 

Met escaleren bedoel ik het contact opnemen met Level-2 support oid omdat de periode waarin ik wacht op een oplossing van Vodafone en 0 informatie krijg lang genoeg heeft geduurd. Ik zal contact opnemen om óf een tussenoplossing te vinden óf om mijn contract te beëindigen.

filipjl
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik heb vandaag weer gesproken met support en mij werd aangeraden een klacht in te dienen. Als daar wat uit komt zal ik het aan deze thread toevoegen, al is het maar voor de andere gebruikers die hier mee te maken (zullen) hebben.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Er is inmiddels een update geweest dat dit opgelost zou zijn. Ervaar je nog steeds problemen met traag internet na het aansluiten van de 1GB? 
Mocht dat het geval zijn, heb je voor mij dan data en tijdstippen waarop je dit ervaren hebt? Dan kan ik deze weer toevoegen voor je @filipjl

Robert5

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Al maanden problemen indien je bundel op is. Het aanvullen van je GB (welke supersnel is verbruikt) is toch niet te doen en waarvoor heb je dan een unlimited abbo? En dan de befaamde app...drama ala Rutte, werkt niet naar behoren en slaat mijn fingerprint niet op en geeft vaak foutmelding. Intussen zijn we casenrs verder en het probleem heeft zich anno 2021, waar we zuurstof op mars kunnen maken maar een fatsoenlijk werkend systeem kunnen maken. Mijn dochter heeft een Red together abbo en die heeft gewoon unlimited in het verbruiksvenster staan. 

Probleem oplossen heren Vodafone, zet de unlimited op unlimited, heb je al vele problemen minder. En die MB die worden alleen maar meer daar de advertenties lekker in hd en 4k worden doorgejast over de MB waar je al voor betaald.

Clean76

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

22/4/21 ik gebruik red unlimited nu vier dagen. Steeds totdat de eerste vijf GB zijn verbruikt werkt internet supergoed. Daarna probeer ik via de vodafone app één GB bij te laden maar blijf ik een trage internetverbinding houden. De dag erop is het weer hetzelfde. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic