MaritV

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bellen via Wifi werkt niet meer

Ik ben onlangs naar Vodafone overgestapt, vanwege de optie om via wifi te bellen. Ik heb gekozen voor ‘voorkeur voor wifi’ zodat hij in principe altijd over wifi belt. Mijn mobiele netwerk lijkt thuis namelijk prima, maar is heel instabiel, waardoor gesprekken altijd storen. Bellen over wifi was dus echt een uitkomst en 2 weken lang was ik er heel blij mee.

Maar inmiddels is het gestopt met werken en belt mijn telefoon weer gewoon over het mobiele netwerk. Terwijl ik geen instellingen heb gewijzigd en wifi prima werkt. Bij mijn vriend (die zit bij Hollands Nieuwe) is hetzelfde aan de hand. We hebben beiden een Nokia 8.1.

Hebben jullie een idee waaraan dit kan liggen en wat ik kan doen om het op te lossen?

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 784Posts
  • 212Oplossingen
  • 371Likes

Hi @MaritV 
Bedankt voor jouw privéberichtje! Ik heb een onderzoek aangemaakt. Het nummer hiervan is 10019785. Je kunt de status volgen in jouw My Vodafone account. 

Bekijk in context

7 Reacties 7
Steven
Community Moderator
Community Moderator
  • 11266Posts
  • 1707Oplossingen
  • 2122Likes

Hoi @MaritV,

Welkom op de Community van Vodafone.

Ik kan me voorstellen dat je gebruik wilt maken van bellen over Wi-Fi. Zeker als de dekking in huis minder goed is.
Bel je via 4G en wordt het bereik minder? Dan schakelt je telefoon automatisch over naar wifi bellen. En andersom. Je telefoongesprek valt alleen weg wanneer er én geen wifisignaal is én geen 4G-bereik. Gelukkig komt dat heel weinig voor.

Zie je wel het icoontje van bellen over Wi-Fi in beeld staan?

MaritV
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi @Steven Vodafone ,

Dankjewel voor je reactie! Omdat ik ‘voorkeur voor wifi’ heb ingesteld zou hij, als ik op een wifinetwerk zit, in principe altijd over wifi moeten bellen toch? 

Ik zag eerst het icoontje van bellen over wifi continu in beeld. Rechts bovenin en tijdens gesprekken. Ook stond er een permanente melding over noodoproepen.

Maar op dit moment zie ik beide niet meer. 

Steven
Community Moderator
Community Moderator
  • 11266Posts
  • 1707Oplossingen
  • 2122Likes

Klopt, tenzij je Wi-Fi netwerk niet stabiel/ sterk genoeg is.

Wat gebeurt er als je de toestellen opnieuw opstart @MaritV 

En zorg er natuurlijk voor dat deze optie aan staat en je verbonden bent met het Wi-Fi netwerk.

 

MaritV
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Steven Vodafone  We zijn er inmiddels achter wat het probleem is. Ons vaste IPv4-adres is door onze ISP onlangs gewijzigd, doordat we zijn overgeschakeld van een IPv4 only systeem naar een systeem met IPv6 en IPv4 (precies op het moment dat bellen over wifi stopte met werken). Doordat het nog zo'n "nieuw" IP-adres is, is hij waarschijnlijk nog niet in jullie database geregistreerd als zijnde Nederlands, waardoor hij in jullie systeem niet wordt geaccepteerd. De klantenservice van TriNed gaf aan dat ze dit probleem vaker zien bij klanten en dat het was opgelost door het IP-adres aan de kant van de provider te whitelisten. Zouden jullie dat voor ons kunnen regelen?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 784Posts
  • 212Oplossingen
  • 371Likes

Hi @MaritV 

Hartelijk dank voor deze aanvullende informatie. Het lijkt mij wijsheid om dit nader te onderzoeken en dit bijzondere probleem door te zetten naar één van onze specialisten. Wil je mij een privéberichtje het IP-adres sturen waar het om gaat? Dan kan ik dit direct vermelden in het onderzoek. 
Ik zie je privéberichtje graag tegemoet. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 784Posts
  • 212Oplossingen
  • 371Likes

Hi @MaritV 
Bedankt voor jouw privéberichtje! Ik heb een onderzoek aangemaakt. Het nummer hiervan is 10019785. Je kunt de status volgen in jouw My Vodafone account. 

Bekijk in context

MaritV
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dankje!

Uitgelicht topic